14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Урок "Безпечний Інтернет. Практична робота 10. Створення простих векторних зображень"

Про матеріал
Розглянути можливості та небезпеки, які можуть чекати нас в мережі Інтернет, сформулювати правила безпечної роботи; удосконалити практичні навички створювати прості векторні зображення у середовищі векторного графічного редактора; змінювати властивості графічних об'єктів; зафарбовувати об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки.
Перегляд файлу

Урок інформатики у 9 класі

Вчитель: Фриз Маріанна Романівна

        Дата проведення: 25.02.2020

Тема уроку:  Безпечний Інтернет. Практична робота 10. Створення простих векторних зображень.

Цілі:

  • навчальна: розглянути можливості та небезпеки, які можуть чекати нас в мережі Інтернет, сформулювати правила безпечної роботи;

удосконалити практичні навички створювати прості векторні зображення у середовищі векторного графічного редактора; змінювати властивості графічних об'єктів; зафарбовувати об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки.

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;
  • виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, веб-ресурс  https://sites.google.com/view/bezpecnyj-internet .

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, векторний графічний редактор Inscape.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 Фронтальне опитування

  1. Які види комп’ютерної графіки ви знаєте ?
  2. Де вони використовуються ?
  3. Опишіть основні характеристики растрового зображення.
  4. Опишіть основні характеристики векторного зображення.
  5. З яким редактором векторної графіки ми працюємо ?
  6. Як запустити програму Inkscape?
  7. Вкажіть основні складові вікна Inkscape.
  8. Які ви знаєте інструменти ?

Альтернативне завдання (Тестування у програмі MyTestX)

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Формування вмінь та навичок

Методична підтримка: https://sites.google.com/view/bezpecnyj-internet

Безпечний Інтернет

Інтернет – це глобальна всесвітня мережа, яка з'єднує комп'ютери  по всьому світу.

Інтернет – це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його використовує .

Інтернет у житті людини

Ще якихось сто років тому людство не знало про Інтернет і легко обходилося без нього. З розвитком комп’ютерів все стало дуже швидко змінюватися. Тепер це не просто система комп’ютерних мереж, де зберігається неймовірна кількість різної інформації. Це цілий віртуальний світ.

Інтернет використовується майже у всіх сферах діяльності людини. Це і освіта, і космічна сфера, і транспортна система. Поява Інтернету дозволила полегшити наше життя. Тепер не потрібно їхати на вокзал за квитком на поїзд. Не потрібно стояти в черзі, щоб оплатити комунальні послуги. Не обов’язково витрачати багато часу на покупки, адже можна знайти належні Інтернет-магазини, вибрати товар, замовити його та оплатити, не виходячи з кімнати. Навіть похід у театр або кіно став набагато зручніше. Не потрібно їхати в каси, витрачаючи гроші й час на дорогу, досить купити квитки онлайн.

Інтернет спростив життя людей з обмеженими можливостями або людей з зовнішніми недоліками. У них появилася можливість знайти віддалену роботу, виконання якої стає можливим завдяки Інтернету.

Отже, Інтернет вирішує багато життєвих проблем. Можна продавати речі, твори ручної роботи, вірші та оповідання. Можна писати статті для сайтів або Інтернет-видань, програмувати, створювати картинки — та що завгодно! Навіть відсутність освіти не є перешкодою, адже є безліч різних курсів, у тому числі безкоштовних.

Крім того, Інтернет дає можливість спілкуватися з великою кількістю людей. Особливо тих, хто живе за тисячі кілометрів і побачитися з ними немає ніякої можливості. Головне — не переносити своє життя у віртуальну реальність та не забувати, що ніякі технології не замінять справжнього спілкування.

Інтернет пробрався в усі сфери. Цей дивовижний винахід здатний зробити життя кращим і цікавішим, якщо використовувати його з розумом і не замінювати ним справжнє життя. Адже цікавіше нього ще нічого не вигадали!

Можливості Інтернету

Сьогодні ми живемо в світі різноманітних технологій, інновацій та дивовижних винаходів людства. Одним з таких винаходів є Інтернет. Це слово, яке знайомо кожному з нас. Без нього наше життя може здаватися сумним та нецікавим. Інтернет дає нам багато можливостей у різних сферах.

Пошук через Інтернет:

  •                   через інтернет-магазин можна розшукати будь-який тип даних і отримати відповідь на практично будь-яке питання;
  •                   можна придбати речі або послуги, а також їх продати.

Здійснення платежів:

За допомогою електронних платіжних систем можна сплачувати:

  •                   Поповнення мобільного телефону;
  •                   Комунальні платежі;
  •                   Підключення до Інтернету;
  •                   Податки.

Навчання за допомогою мережі:

  •                   підготовка проектів, рефератів та дипломних робіт;
  •                   підготовка до ЗНО;
  •                   сертифіковані онлайн-курси;
  •                   використання Інтернету у професійній діяльності вчителів, науковців;
  •                   дистанційне навчання.

Дозвілля і розваги:

  •                   Дивитися кіно і телебачення будь-якою мовою;
  •                   Слухати музику;
  •                   Читати або слухати книги;
  •                   Отримати доступ до архівів відомих бібліотек світу;
  •                   Грати в різні ігри;
  •                   Слухати радіостанції.

Комунікації, без яких не можна уявити своє життя:

  •                   Завдяки програмі Скайп можна вирішити будь-які питання або просто поспілкуватися;
  •                   Соціальні мережі допоможуть знайти давніх друзів або родичів;
  •                   Спілкування у мережі Інтернет;
  •                   Обмін даними;
  •                   За допомогою Viber можна безкоштовно телефонувати в будь-який куточок світу.

Інтернет речей та смарт технології

Онлайн сервіси

Всесвітня павутина

Робота онлайн

Хмарні технології

Крім розширених можливостей, які дає нам Інтернет , він несе з собою і велику кількість загроз, які можуть негативно вплинути на наше життя …

Загрози в мережі Інтернет

Шкода здоров’ю:

  •                   довге перебування за комп’ютером шкодить здоров’ю;

Недостовірна інформація

  •                   в мережі повно зайвої і недостовірної інформації. Інтернет повний пліток, що кочують з одного блогу в інший, із форуму у форум, а інформація передається за принципом «глухого телефону».

Крадіжка персональної інформації:

  •                   дані, які викладають користувачі мережі, можуть бути викрадені або перехоплені і використані в злочинних цілях.

Руйнування сім’ї

  •                   всілякі чати , форуми та інші способи взаємодії в Інтернеті замінюють реальне спілкування в житті, спілкування вдома, у колі сім'ї.

Спам і вірус

  •                   небажані листи без необхідності засмічують поштові скриньки. Більшість спаму є комерційною рекламою найчастіше сумнівних продуктів , швидких схем збагачення чи квазі- юридичних послуг;
  •                   комп'ютери, підключені до Інтернету, найбільш «вигідно» розташовані до вірусних атак, які можуть в кінцевому підсумку зруйнувати весь жорсткий диск.

Сцени жорстокості, порнографія:

  •                   проведений інтернет для деяких людей може обернутися справжньою трагедією. Стосується це в першу чергу дітей, чия незміцніла психіка може зазнати шоку від сцен жорстокості і насильства;
  •                   є десятки тисяч порнографічних веб- сайтів, які можуть бути легко знайдені і завдати шкоди дорослим і дітям , які скористалися Інтернетом.

Інтернет-залежність

  •                   величезна частина підлітків потрапляє в зону ризику за рівнем розумового розвитку, у них відзначається комп’ютерна ігрова залежність (онлайн-ігри) або інтернет-залежність, яка, проявившись ще в дитинстві, може супроводжувати підлітка і в дорослому житті;
  •                   соціальна дезорієнтація і багато інших станів є результатом негативного впливу довгого перебування в мережі;
  •                   деякі дослідники стверджують , що є люди , які намагаються втекти від своїх проблем в онлайн -світі , але це не можна розглядати як залежність. Інші психологи вважають , що Інтернет - залежність є справжнім психологічним розладом з певними симптомами. Симптоми можна порівняти з будь-якої іншої залежністю , втратою зв'язків , роботи і значних витрат часу.

 

Сьогодні дітям доступно те, що років п'ятнадцять тому було під силу лише спеціалістам і науковцям. Через Інтернет діти і підлітки відкривають для себе світ, формують власну особистість.

Інтернет дає користувачеві величезні можливості. Він виступає і як високотехнологічне джерело комунікації, і як інструмент пошуку й отримання інформації, і як засіб створення чогось зовсім нового.

Для того, щоб ефективно використовувати цей інструмент, потрібні як уміння поводитися з ним, так і певний життєвий досвід, що дозволяє не захлинутися в океані необмежених можливостей Інтернету, вчасно розгледіти підводні камені, рифи і вири віртуального простору.

Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, він теж може бути небезпечним!

А оскільки Інтернет поступово стає чимось культовим. Особливо для вас - молодого покоління. Назвати його просто мережею, як переплетення кабелів у банку або установі, означало б відібрати в Інтернету містичну чарівність чогось, що об'єднує незалежно від будь-яких розділень. Та все ж привчайтеся не «проводити час» в Інтернеті, а бути активними користувачами його можливостей.

І на завершення хотілося б сказати словами одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя"

Тож поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуал. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

V. Закріплення вмінь та навичок

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

Алгоритм побудови зображення з  графічних примітивів

  1. Розробити уявну або графічну модель зображення.
  1. Розробити послідовність створення малюнка, набір і значення властивостей його об'єктів.
  2. Запустити на виконання програму векторного графічного редактора.
  3. Установити значення властивостей сторінки малюнка.
  4. Створити перший об'єкт зображення на основі одного з графічних примітивів.
  5. Установити значення властивостей об'єкта (колір, стиль, товщину ліній; колір, стиль заповнення внутрішньої області).
  6. Створити наступні об'єкти та встановити значення їх властивостей.
  7. Згрупувати об'єкти.
  8. Зберегти створене зображення в обраному форматі файла.

VІ. Практична робота 10. Створення простих векторних зображень

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Вправа «Світлофор»

(Скажи «так» чи «ні»)

  • Гратися на комп'ютері можна досхочу.
  • Відстань до екрану повинна бути 50 – 60 см.
  • Поїсти можна і біля комп'ютера.
  • Якщо комп'ютер вимкнувся, то не смикай за кабель.
  • Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп'ютера не можна.
  • На клавіші потрібно тиснути сильно.
  • Якщо до кабінету інформатики зайшов директор, швидко встань із-за комп'ютера та привітайся.
  • Програми на комп’ютері запускаються самі по собі.
  • Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп'ютера і вмикай його.
  • До екрану доторкатися можна тільки пальцем.
  • До комп'ютерного кабінету не можна приносити їжу та напої.
  • Можна розпочинати роботу за комп'ютером у будь-яку хвилину без дозволу вчителя.
  • Можна доторкатися до розеток, кабелю та вмикачів.
  • Можна бігати та бавитися в кабінеті інформатики.
  • Руки мають бути брудними та вологими.
  • Щоб запустити програму, треба двічі клацнути лівою кнопкою миші, по ярличку програми.
  1. Інструктаж учителя.
  1. рисунок1.pngЗапустіть на виконання графічний редактор Inscape.
  2. Створіть векторний малюнок відповідно до зразка, використовуючи інструменти малювання графічних примітивів.
  3. Відформатуйте об'єкти та установіть значення властивостей максимально наближено до зразка.
  4. Збережіть створений малюнок на робочому столі у файлі під назвою Власне прізвище-ПР10.
  5. Закрийте всі відкриті вікна.
  6. Повідомте вчителя про завершення роботи.
  1. Практична робота за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Оцінювання обсягу та якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: у чому полягає різниця між клонуванням та копіюванням та які переваги надає використання клонів.

VІІI. Домашнє завдання

  1. Вивчити  конспект, розміщений на додатковому матеріалі розданому на попередньому уроці.

Проаналізувати

§ 8.2, ст. 227

https://sites.google.com/view/bezpecnyj-internet

  1. Подумайте, як можна ускладнити чи доробити зображення з яким ми працювали на уроці.

ІХ. Оцінювання роботи учнів

 

docx
До підручника
Інформатика (підручник для класів із поглибленим вивченням інформатики) 9 клас (Руденко В.Д., Речич Н.В., Потієнко В.О.)
Додано
23 березня 2020
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку