Методична розробка уроку для учнів 9 класу "Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей в різних програмних середовищах"

Про матеріал
Даний матеріал містить розробку уроку за підручником О. Бондаренко, інформатика, 9 клас. Висвітлено вивчення теми уроку з елементами інтеграції навчальних предметів.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Завдання.jpg
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Е́йфелева ве́жа

Е́йфелеваве́жа — архітектурнапам'ятка Парижа, розміщена на Марсовому полі, символ сучасної Франції.

Вежу названо на честь її конструктора Густава Ейфеля. Сам Ейфельназивавїї «300-метровою вежею», інша, народна назва — «Залізналеді».

Популярний туристичний об'єкт, щорічноприймаєпонад 6 мільйоніввідвідувачів.

Вежа стала найвідвідуванішою і найфотографованішою туристичною пам'яткою світу.

Була зведена як тимчасова споруда в ознаменування сторіччя з дня початку Французької революції та до відкриття паризької Всесвітньої виставки 1889 року, що розташовувалась в палаці Трокадеро з 6 травня до 31 жовтня та символізувала багатство і незалежність Франції.

Вежу збиралисьрозібрати через деякий час післязавершеннявиставки, але завдяки уже встановленим там радіоантенам, церішеннябулоскасоване.

У світівідомо про встановленняпонадтридцятькопійвежівід 3 до 336 метрів, одна з них заввишки 3 метри 25 сантиметрівзнаходиться в м. Умань, що на Черкащині. Встановленоїї в центральному парку до дня міста у 2013 році.

Ще одна копіяЕйфеловоївежістоїть у Харкові на території одного з торговельно-розважальнихцентрів. Їївисота 35 метрів. За данимибудівельників, для зведенняспорудизнадобилося 35 т. металу. Відкриттявежівідбулося на День закоханих 2013 року.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА УРОКУ: «Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей в різних програмних середовищах» 9 КЛАСВЧИТЕЛЬ: ЧЕЛЕНКОВА Н. Т.

Номер слайду 2

ЗАВДАННЯ

Номер слайду 3

ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 4

ФРАНЦІЯ

Номер слайду 5

ПАРИЖ

Номер слайду 6

ЕЙФЕЛЕВА ВЕЖА — архітектурна пам'ятка Парижа, символ сучасної Франції

Номер слайду 7

Копії Ейфелевої вежі в УкраїніУМАНЬ

Номер слайду 8

ХАРКІВ

Номер слайду 9

ПОЛТАВА

Номер слайду 10

ЧЕРНІГІВ

Перегляд файлу

Інформатика 9 клас підручник Бондаренко О.О.

№ уроку

Клас

Дата

Назва теми, уроку

Кількість годин

Тема 8. Комп’ютерне моделювання

6

41

 

9

 

БЖ. Практична робота 11. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей в різних програмних середовищах

1

 

МЕТА:

  • Навчальна: повторити поняття компютерної моделі та її різновидів;

оволодіти практичними навичками створення, опрацювання та дослідження інформаційних моделей в різних програмних середовищах;

  • Розвиваюча: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички;

вміння будувати міжпредметні зв’язки, творчі здібності, логічне мислення, пам'ять, навички практичного застосування отриманих знань;

  • Виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру.

 

Обладнання:

  • інтерактивна дошка;
  • мультимедійний проектор;
  • компютери;
  • презентація Power Point;
  • файли-заготовки;
  • інструкційна картка практичної роботи.

 

Програмне забезпечення:

  • текстовий редактор Word;
  • програма презентацій Power Point;
  • табличний процесор Excel;
  • векторний графічний редактор Inkscape;
  • Інтерактивний сервіс Web 2.0 https://learningapps.org.

Тип уроку: застосування набутих знань, вмінь та навичок, з елементами інтеграції навчальних предметів.

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.  Привітання. Фізкультхвилинка. Безпека життєдіяльності під час уроку. Критерії оцінювання на уроці. Електронне тестування – 2 бали. Завдання 1 практичної роботи – 2 бали, завдання 2 – 4 бали, завдання 3 – 2 бали. Додаткові 2 бали за правильні відповіді протягом уроку. Найвищий бал – 12.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Повторення. Основні поняття комп’ютерної графіки.

1. Як називаються програми для створення й редагування зображень?

2. Перелічте види компютерних зображень.

3. Що є елементарним об’єктом растрового зображення? 

4. З чого формується векторне зображення?

5.З яких графічних примітивів створюється тривимірне зображення?

6. Що є об’єктом фрактального зображення?

2.2. Фронтальне опитування.

Вправа. Розминка. Давайте пригадаємо вивчений матеріал з розділу Комп’ютерне моделювання. Ви вже знаєте, що:

1.Спрощене подання обєкта, оригінал якого складно або неможливо дослідити називається (Модель)

2.Процес створення моделі для подальшого дослідження обєкта називається (Моделювання)

3.Опис важливих для певного дослідження властивостей обєкта називається (Інформаційна модель)

4.Типи інформаційних моделей:

  • Графічні - рисунки, креслення, піктограми, карти
  • Спеціальні – хімічні формули, рівняння, нотні записи
  • Алгоритмічні – правила виконання дій, плани дій
  • Словесні – усні та письмові описи
  • Структурні – таблиці, графіки залежностей, діаграми, схеми
  • Математичні – формули, рівняння, нерівності, функції

5. Інформаційна модель, реалізована за допомогою програмного середовища це - (Компютерна модель)

2.2. Перевірка набутих знань. Виконання інтерактивної вправи сервісу Web 2.0 https://learningapps.org/index.php?category=10&subcategory=4192&s= Моделі та моделювання, вправа Інформаційні моделі об’єктів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа Мозковий штурм. Обєкт, з моделлю якого ви сьогодні будете працювати знаходиться:

  • В країні Франція (слайд - фото)
  • В місті Париж, на Марсовому полі (карта Парижа)
  • Це популярний туристичний обєкт, щорічно приймає понад 6 млн. відвідувачів
  • Був зведений як тимчасова споруда до 100-річчя початку французької революції в 1889р.
  • Понад 40 років був найвищою спорудою в світі
  • Неодноразово змінював колір – від жовтого до червоно-коричневого
  • Світло з цього обєкта видно на відстані 10 км
  • Його в свій час називали:  трагічним вуличним ліхтарем, чорною фабричною трубою, скелетом дзвіниці, 300-метровою вежею
  • Сьогодні велично називають – Залізна леді.

Здогадалися, що це за  обєкт? Так, - це Ейфелева вежа.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

4.1. Оголошення нової теми і мети уроку. Пояснення матеріалу.

Протягом уроку вам доведеться створити інформаційну модель Ейфелевої вежі в різних програмних середовищах. До речі, який типу інформаційної моделі Ейфелевої вежі я надала презентуючи її? (словесну (усний опис)), графічну (зображення), а яке програмне середовище при цьому використовувала? (редактор презентацій Power Point).

Отже, тема уроку «Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей в різних програмних середовищах».

V. Закріплення знань, вмінь та навичок.

5.1. Виконання учнями практичної роботи на комп'ютері. Практична робота.

Повторення правил безпеки в комп‘ютерному класі.

Надання алгоритму виконання практичної роботи.

  1. На робочому столі для виконання практичної роботи скористайтесь матеріалом папки «Урок

9-Б» вкладені файли-заготовки.

  1. У власній папці створіть папку «Моделі» в ній створіть:
  • текстовий документ Word під іменем «Вежа»;
  • аркуш табличного процесора Excel під іменем «Платформи»;
  • документ векторного графічного редактора Inkscape під назвою «Ейфелева вежа».
  1. Виконати послідовно завдання вказані в інструкційній картці практичної роботи.

VІ. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

6.1. Обговорення результатів виконаної роботи. Демонстрація створеної моделі:

  • Інформаційна модель словесного типи (письмовий опис) в ТР Word;
  • Інформаційна модель структурного типи (гістограма) та розрахункова (обчислення загальної висоти платформ Ейфелевої вежі) в табличному процесорі Excel;
  • Інформаційна модель графічного типи (рисунок вежі) в графічному векторному редакторі Inkscape.

Хвилинка відпочинку. Віртуальна подорож  до Ейфелевої вежі (відео).

VІІ. Підсумки уроку.

7.1. Ви створювали інформаційні моделі вже існуючого об’єкта. В реальних умовах відбувається навпаки спочатку - створення інформаційних моделей майбутніх обєктів, а потім результати відтворюються при будуванні даної моделі.

 Рефлексія.

  1. Що було незвичайним, цікавим на уроці?
  2.   Знання з яких предметів ви застосовували на сьогоднішньому уроці? (історії, географії, математики, основ здоров’я, англійської мови, української мови, мистецтва, технології (креслення), фізичної культури). Насправді наш урок найяскравіший приклад інтеграції навчальних предметів.

І наостанок: Героїня нашого уроку має понад 30 копій у світі від 3 до 336 метрів, одна з них заввишки 3 метри 25 сантиметрів знаходиться в м. Умань, встановлено її в центральному парку до дня міста в 2013 році. Ще одна копія Ейфелевої вежі стоїть у Харкові на території одного з торгівельно-розважальних центрів. Її висота 35 метрів, для зведення споруди знадобилося 35 т металу. Відкриття вежі відбулося в День закоханих 2013 року.

Сьогодні для нашої країни відкритті кордони в Європу, тож саме у вас буде можливість в недалекому майбутньому на власні очі побачити всю величну красу Ейфелевої вежі в Парижі та можливо пригадати наш сьогоднішній урок.

7.2. Оцінювання учнів. Учні підраховують отримання на уроці бали. Наголошують результат.

VІІІ.  Домашнє завдання. Повторити § 31 підручника,  повторити тему «Векторний графічний редактор» §8.

вчитель Челенкова Н.Т.

zip
До підручника
Інформатика 9 клас (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.)
Додано
25 березня 2020
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку