Урок № ___________
Тема. Безпека і статева культура
Мета уроку:
Обладнання і матеріали: листівки, буклети, плакати, пам’ятки з рекомендаціями щодо безпеки статевого життя та статевої культури, роздатковий матеріал, анкета для учнів.
Базові поняття і терміни: репродуктивне здоров’я, статева культура,
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опірних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
Статева культура – це сукупність знань, умінь, навичок, цінностей, норм поведінки, що визначають формування статі та визначають взаємовідносини між чоловічою та жіночою статей.
Статева освіченість формується на рівні: суспільства, соціальних груп та особистості. На її формування впливають: інтернет, телебачення, друзі й ровесники, сім’я, освітні заклади й викладачі і спеціальна література.
Статева культура залежить від взаємодії біологічних, психологічних, соціально-економічних, етичних, правових, історичних, релігійних та політичних чинників і є важливим компонентом життя людини.
Структурні компоненти статевої культури:
2. Шифрограма. Виділіть у рядах літери, що не повторюються. Прочитайте назви захворювань, що передаються статевим шляхом. Що ви знаєте про них? (додаток 2)
ФТСГОМГИФОТМ
ФЛЇЄМІОМОЇЛЄ (сифіліс)
ФЄМЛОМІМФЄОС
ЄФПСГЄЕСПСФР
ЄЛПОФСЕОЄФСЛ (герпес)
ЄОПФЕЄФЕПОЄС
ГСОЯРНТРСЯНТ
ГТСЄЯНСОГТЄЯ (гонорея)
ГВРЄОЄЕЄОЯВГ
ВБХРШЛШЛХБРШ
ВБФЛШІЛШФРВЛ (ВІЛ)
ВПХРБВПХЛВРБ
3. Розповідь учителя з елементами бесіди
Отже, ранній початок сексуального життя, часта зміна партнерів, не використання презервативу збільшує ризик ранньої або незапланованої вагітності та призводить до зараження ІПСШ, ких на сьогодні відомо понад 30.
- Користуючись підручником заповніть таблицю
Захворювання, що передаються статевим шляхом та їх збудники (додаток 3)
- Прослухати та оговорити доповіді учнів на тему: «ВІЛ, СНІД»; «Гепатити»; «Гогорея, хламідіоз»; «Сифіліс».
Аби запобігти небажаним наслідкам слід використовувати контрацептиви.
Методи контрацепції
ІV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Створення пам’ятки для підлітків «Правила, що підвищують безпеку статевих стосунків» (додаток 4)
V. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника.
Випереджальне завдання – доповідь на тему: «Вплив алкоголю, паління та наркотиків на організм людини»
Анкета для учнів 11 класу «Статева культура».
1. Що Ви розумієте під словосполученням "статеві стосунки"?
- залицяння
- поцілунки
- секс
- інше ____________________________________________________________
2. Про статеві відносини я дізнався
- з телепередач
- з читання спеціальної літератури
- з розмови з однолітками
- від батьків
- від вчителів
- вкажіть інші джерела_______________________________________________
3. Чому сучасна молодь починає раннє статеве життя?
- з цікавості (інтерес пізнання чогось нового)
- від неробства
- випадково
- бути як інші
- здаватися дорослішими
- під впливом алкоголю, наркотиків, токсичних речовин
4. Чи вважаєте Ви, що раннє статеве життя може заподіяти шкоду і чому?
Свій варіант відповіді:______________________________________________
__________________________________________________________________
5. Як Ви вважаєте, з якого віку слід починати статеве життя?
- 16 - 17 років
- 18 років
- ваша думка ______________________________________________________
6. Які види контрацептивів Ви знаєте?
Свій варіант відповіді: _____________________________________________
__________________________________________________________________
7. Що зроблять ваші батьки якщо знайдуть у вас презервативи?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
8. Що ви зробите якщо дізнаєтесь, що ви (ваша дівчина) вагітні?
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
9. Що ви зробите якщо дізнаєтесь, що ви (ваша дівчина) хворі на (І П С Ш)
________________________________________________________________
________________________________________________________________
10. Як Ви вважаєте, чи потрібен в школі спеціальний курс з цієї теми?
- так, потрібен
- не потрібен
Додаток 2
ФТСГОМГИФОТМ
ФЛЇЄМІОМОЇЛЄ
ФЄМЛОМІМФЄОС
ЄФПСГЄЕСПСФР
ЄЛПОФСЕОЄФСЛ
ЄОПФЕЄФЕПОЄС
ГСОЯРНТРСЯНТ
ГТСЄЯНСОГТЄЯ
ГВРЄОЄЕЄОЯВГ
ВБХРШЛШЛХБРШ
ВБФЛШІЛШФРВЛ
ВПХРБВПХЛВРБ
(додаток 3)
Вірусні захворювання |
|
Бактеріальні захворювання |
||
збудник |
захворювання |
|
збудник |
захворювання |
ВІЛ
|
|
|
|
Гонорея |
|
Герпес
|
|
Бліда трепонема |
|
Папіломавірус людини |
|
|
|
Хламідіоз |
|
Гепатит В
|
|
Хемофіліс |
|
Вірус гепатиту С
|
|
|
|
Мікоплазмоз |
|
Контагіозний молюск |
|
Уреаплазма |
|
Додаток 4
Пам’ятка для підлітків
«Правила, що підвищують безпеку статевих стосунків»
Пам’ятайте, ваше майбутнє і майбутнє ваших дітей у ваших руках!