Урок "Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями".

Про матеріал

Очікуваними результатами уроку є формування навичок використовувати отримані раніш знання на практиці, пояснювати за допомогою фізичних законів явища, з якими стикаємося в повсякденному житті, розв'язувати задачі практичного спрямування.

Перегляд файлу

8 клас

Тема: Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями.

 

Мета уроку:

Повторити знання про електрику. Систематизувати знання з техніки безпеки при роботі з електричними приладами. Ознайомити з дією електричного струму на організм людини.

Розвивати уміння застосовувати знання, отримані на уроці в ситуаціях повсякденного життя, чітко і зрозуміло висловлювати власну думку, робити висновки.

Формувати соціальну компетентність, розвивати критичне мислення.

Виховувати ввічливість та уважність у спілкуванні, вміння плідно співпрацювати з однокласниками для досягнення мети, адекватність і виваженість у своїх твердженнях і інтерес до отримання нових знань.

 

Очікувані результати. Використовувати отримані раніш знання на практиці, пояснювати за допомогою фізичних законів явища, з якими стикаємося в повсякденному житті, розв’язувати задачі практичного спрямування.

 

Тип уроку. Урок закріплення та застосування знань, умінь, навичок.

 

Обладнання. Презентація «Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями», відео-фрагменти, тексти, картки з умовами задач, картки самооцінки, картки оцінки роботи групи, листи А-3, картинки, маркери, запобіжники.

 

Хід уроку.

Діяльність учителя

Діяльність учнів

 

  1. Організаційний момент.

Слайд 1

Доброго дня, шановні учні!

  Маю велику надію, що ці хвилини буду корисними і пізнавальними, ви зможете проявити себе і дізнатися щось нове. Кожен з вас - частинка класного колективу. Але сила кожної частинки в об'єднанні і взаємодії. Учитель - це лише зовнішній іонізатор. Який тип самостійного розряду ви зможете сьогодні створити в своїй групі залежить від вас.

Діти налаштовуються на роботу.

 

 

Слайд 2

Працюючи в групах, потрібно пам'ятати правила роботи в групах, вони на слайді. Зверніть увагу на перший і останній пункти і виберіть координатора групи, який керуватиме роботою і спікера, що буде виступати від вашої групи. Представтесь будь ласка ….

Діти повторюють правила роботи в групі, визначають координатора та спікера, які представляються всьому класу.

 

  1. Постановка мети уроку.

Для початку давайте визначимося, про що сьогодні піде мова.

Мах - 1 б

Діти отримали завдання. Протягом 2 хвилин кожна група методом ПРЕС готує аргументи на задану тезу. Виступ спікерів.

Слайд 3

  1. Електричний струм - це необхідно.
  2. Знання законів електрики важливі для кожного.
  3. Електрика небезпечна для вашого життя.
  4. Електрику необхідно вивчати в школі.

Дякую за ваші висловлювання і аргументацію. Як ви думаєте, про що ж піде мова? Чому ми можемо навчитися на цьому уроці? Третя група звернула нашу увагу, що крім безумовної користі і необхідності, електричний струм небезпечний. Про цей бік досліджуваної теми ми сьогодні з вами і поговоримо. А для початку давайте переглянемо відео. Як знання з фізики нам потрібні, щоб запобігти виникненню ситуацій, які ми зараз побачимо?

Діти висловлюють гіпотези.

Отримавши питання, переглядають відео.

Слайд 4

Відео ТСН.

Питання: - чому в епоху космічних подорожей і нанотехнологій людину елементарно може вдарити струмом у тролейбусі?

Діти відповідають

Слайд 5

Давньогрецький трагік Есхіл сказав: «Мудрий не той, хто знає багато, а той, чиї знання корисні». Як ви розумієте цей вислів?

Діти відповідають

Слайд 6

Сьогодні кожен з вас доведе самому собі, що він не тільки отримує знання на уроках фізики, а й вміє їх використовувати на практиці, вміє пояснювати за допомогою фізичних законів явища, з якими ми з вами стикаємося в повсякденному житті.

Відкрийте зошити запишіть сьогоднішнє число -

Діти записують число, класна робота

Слайд 7

Число

Класна робота

Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями

 

  1. Актуалізація знань, умінь і навичок, які будуть потрібні для виконання запропонованих завдань.

Слайд 8

Протягом 3 хвилин викресліть на картці відповіді на питання

Діти у групах отримали картки з запитаннями та відповідями та спільно працюють

Слайд 9

 

- А тепер давайте перевіримо чи правильно ви відповіли на питання. За кожну правильну відповідь - 0,1. Максимальна кількість балів - 2

Діти перевіряють. Правильні відповіді на слайді

3.Опрацювання

А які елементи ви не викреслили?

Діти відповідають. (Ділянка кола з паралельним з'єднанням провідників, сила струму при паралельному з'єднанні, закон Ома для ділянки кола, закон Джоуля-Ленца).

Учитель надає інформацію на картках та завдання групам.

Учні працюють у групах. Завдання групам: створити за 7 хвилин рекламу інформації по заданій темі і презентувати її. Мах - 4б

Слайди 10-21 на допомогу учням

Физкультхвилинка на розвиток пам’яти.

  1. Перевірка виконаних робіт.

Якщо людина перебуває в зоні на відстані менше 8-ми метрів від місця дотику до землі обірваного проводу, то необхідно пам'ятати про небезпеку напруги кроку - це напруга між двома точками кола розтікання струму, які розташовані на відстані кроку один від одного. Якого правила треба дотримуватись, щоб уникнути удару струмом.

Учні дають відповіді:

Без засобів захисту із зони розтікання струму необхідно йти, переміщаючи ступні ніг по землі, не відриваючи один від одного.

 

Слайд 22

В Україні різко зростає кількість травм в результаті небезпечного селфі. Чому вони небезпечні? Спробуйте пояснити це з точки зору фізики після перегляду відео. (Відео-новини)

Діти переглядают відео та дають пояснення.

Розподіліть рішення задач в групі. Необхідно вирішити будь-які 2 завдання із запропонованих

Учні розв’язують задачі

 

Слайд 23

Середній рівень 1 б (по 0,25 б)

1. Смерть людини може наступити при силі струму 0,1 А. +

2. Тяжкість ураження електричним струмом однакова при будь-яких станах людського тіла. -

3. Безпечна напруга в сухих і в сирих приміщеннях однаково. -

4. Фраза «Не підходь, вб'є» відноситься до сили струму. +

Достатній рівень 2 б

Розрахувати силу струму, яка проходить через людину. Напруга в проводах на залізниці 27 кВ, середнє опір людини 50кОм. Оцінити дію струму на людину (стор. 108). * (540 мА - фібриляція, смертельний результат)

* Високий рівень 3 б (не обов'язково)

Пташка сидить на дроті лінії електропередач, через яку проходить струм 1800А. Опір проводу 20мкОм на кожен метр довжини. Відстань між лапками пташки 2,5 см. Під якою напругою перебуває пташка?

R = 2 * 10-5 * 2,5 * 10-2 = 5 * 10-7 (Ом)

U = 1800 * 5 * 10-7 = 9 * 10-4 = 0,9 мВ

  1. Підведення підсумків уроку.

Слайд 24

Пора підбити підсумки нашого уроку.

Коментування і виставлення оцінок:

Тліючий розряд - при низькому тиску, в рекламних трубках. Якщо група була малоактивна.

Дуговий розряд - потужне джерело світла, при низькій напрузі. Хороші результати при спокійній роботі.

Коронний розряд - у гострих частин провідника. Яскрава і активна робота групи.

Іскровий розряд - при високій напрузі. У групі сперечалися, активно обговорювали завдання.

Слайд 25

6.Завдання додому.

Вчити параграф 26. Відповідати на питання після параграфа.

* Підготувати пам'ятку 1 група - в кабінет фізики, 2 група - для учнів 1 класу, 3 група - для домогосподарок, 4 група - в разі обриву проводу на вулиці.

Пам'ятка в будь-якій формі - буклет, постер, презентація, відео.

Слайд 26

7. Рефлексія

Подивіться на екран і продумайте відповіді на питання:

- Що на сьогоднішньому уроці вас напружувало?

- А які форми роботи викликали у вас опір?

- А що надавало вам сили виконувати завдання уроку?

Слайд 27

Закони фізики універсальні - (на екрані закон Ома) без опору і напруги сили не буде.

Слайд 28

Чи справдилися наші очікування?

Слайд 29

Дякую за вашу роботу і сподіваюсь, що сьогодні ми з вами ще раз підтвердили справедливість слів Есхіла.

Дякую за урок.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 35. Електричні нагрівальні пристрої. Запобіжники
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку