Урок "Безпека пасажира"

Про матеріал
Мета уроку ознайомити учнів з правилами посадки, висадки і безпечної поведінки в громадському транспорті та правилами поведінки у метрополітені та на ескалаторі.
Перегляд файлу

Клас: 5                                                                                           Дата:

Тема уроку: Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом.

ХІД УРОКУ

Мета уроку: 

Освітня: ознайомити з правилами посадки, висадки і безпечної поведінки в громадському транспорті, правилами поведінки у метрополітені та на ескалаторі.

Розвиваюча: розвивати вміння учнів визначати небезпеки, що можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті

Виховна: виховувати мотивацію етичної поведінки пасажира.

Базові поняття і терміни уроку: автобус, тролейбус, трамвай, метро, безпека, переповнений транспорт.

Обладнання: підручник, таблиці, зошит.

Тип уроку: комбінований

Структура уроку

№ етапу

Етап уроку

Час(хв)

1

Організаційний момент

1

2

Перевірка виконання домашнього завдання

10

3

 Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

3

4

Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

2

5

Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

16

6

Узагальнення і систематизація знань

10

7

Підведення підсумків уроку

 

2

8

Повідомлення домашнього завдання

1

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання

Опитування:

1. Що таке зупинка громадського транспорту? 

2. - Які дорожні знаки та розмітка може бути на зупинці громадського транспорту чи поблизу нього?

3. Які небезпеки можуть трапитися на зупинці громадського транспорту?

4. Які ти знаєш правила поведінки на зупинці?

5. Який вид громадського транспорту може мати зупинки посеред дороги? Чому?

6. Коли пішоходи можуть бути на зупинці посеред дороги?

III. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

«Асоціативний кущ»

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «пасажир». Приклади відповідей: громадський  транспорт, квиток, водій, багаж, кондуктор, зупинка, легковий автомобіль.

-У якому випадку пасажири будуть у безпеці під час поїздки?

IV. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

— Як Ви думаєте чи залежить безпека пасажирів від їхньої поведінки?

Тому тема нашого уроку: Ти – пасажир громадського транспорту. Ви ознайомитесь з правилами посадки, висадки і безпечної поведінки в громадському транспорті, правилами поведінки у метрополітені.

V. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

Безпека пасажира

Безпека пасажира залежить від дотримання правил поведінки в салоні громадського транспорту. Коли ви заходите в тролейбус, автобус чи інший транспортний засіб, не штовхайтеся, будьте ввічливими, пропустіть уперед людей похилого віку та батьків із малими дітьми.

Якщо в салоні є вільні місця, то краще сісти.

Якщо в салоні багато людей, то треба стати так, щоб не заважати іншим пасажирам. Голосно не розмовляйте, не привертайте уваги людей до себе. Не бігайте по салону і не штовхайтеся.

Тримайтеся за поручні, щоб не впасти при гальмуванні.

Пам’ятайте, що ви повинні поступатися місцем старшим людям, пасажирам із дітьми, якщо їм ніде сісти.

Не можна спати, перебуваючи в транспортному засобі, що рухається. Небезпечно не стільки проспати потрібну зупинку, скільки травмуватися під час маневру чи різкої зупинки.

Не можна стояти на сходах та притулятися до дверей, оскільки вони можуть автоматично відчинитись і ви випадете на проїжджу частину.

Уважно слухайте оголошення водія, щоб не пропустити своєї зупинки. До виходу готуйтеся завчасно, щоб спокійно й без поспіху вийти в потрібному місці.

При виході будьте уважними, тримайтеся за поручні, щоб не оступитись і не впасти, оскільки східці бувають не досить зручні або зависокі для дітей.

Якщо вас ненароком затисло дверима, то потрібно про це голосно повідомити водія або попросити інших пасажирів передати водію, щоб він відчинив двері.

Робота з підручником: В підручнику на ст. 30  прочитайте твердження. Поясніть, чому погоджуєтеся, або не погоджуєтеся з ними.

Запис схем в зошит

 

Правила посадки в транспорт:

  1. Сідати в транспортні засоби можна лише після їх повної зупинки.
  2. Посадка здійснюється через задні двері, а висадка — через передні.

3.Не можна стрибати в транспорті, чіплятися за них ззаду, стояти на виступаючих частинах і підніжках.

Правила у салоні транспортного засобу:

1. Проходити потрібно в середину.

2.Якщо є вільне місце, займіть його, не стійте в проході.

3.Передні місця призначені для пасажирів з маленькими дітьми, інвалідів і людей похилого віку.

4.Не шуміть. Не відволікайте водія.

5.Не висовуйтеся з вікна.

6. Завчасно перейдіть ближче до виходу, якщо потрібено виходити.

Правила поведінки при виході з транспорту:

1. Виходьте тільки після повної зупинки.

2. Вийшовши з трамвая: подивіться направо і, якщо немає машин, можна йди на тротуар.

3. Переходити краще скористатися пішохідним переходом.

Небезпеки, що можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті

Ми з вами з’ясували, що громадський транспорт може бути небезпечним, якщо не дотримуватись певних правил. У переповненому транспорті ризик потрапити в небезпечну ситуацію зростає.

По-перше, це ризик травмування при посадці й висадці з переповненого салону. Будьте уважні та обережні! Якщо ви відчули, що вас потягнув за собою натовп пасажирів, то не намагайтеся чинити опір, не хапайтеся руками за поручні.

По-друге, у переповненому салоні може бути нестача свіжого повітря, тому ви можете відчути запаморочення та нудоту. У такому випадку не соромтеся, зверніться по допомогу до дорослих, що стоять поруч. Вони повідомлять водія та допоможуть вам вийти на свіже повітря.

У будь-якому разі, завжди краще пропустити переповнений транспорт і дочекатись наступного.

Засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті. Найбезпечніші місця в салоні автотранспорту

Відкрийте сторінку 29 та розглянте малюнок 18. Ознайомся зі схемою салону автобуса, тролейбуса, трамваю.

Ви, мабуть, неодноразово помічали, що більшість людей намагається пройти в глибину салону та зайняти місця подалі від кабіни водія. А даремно! Найбезпечніші місця в салоні автотранспорту знаходяться за водієм.

Крім того, за нормами безпеки, заборонено розташовувати сидіння так, щоб пасажири сиділи обличчям один до одного, оскільки при різкому гальмуванні або зіткненні пасажира від падіння затримає крісло, що розташоване попереду.

Усі місця мають бути обладнані ременями безпеки, а також підголовниками. Сидіння мають бути оббитими м’яким матеріалом.

- Де небезпечні місця? Чому? У яких випадках?

- Де найбільш безпечні місця? Чому?

- Якими засобами безпеки повинен забезпечуватися громадський транспорт? (вогнегасник, аптечка, молоток для розбивання скла).

Де вони розміщуються?

Виконайте завдання 1: б – а – в

Електротранспорт – це тролейбуси та трамваї.

Робота з підручником: Опрацюйте  статтю про електротранспорт на стоінці 30.

- Які небезпеки можуть бути в електротранспорті? Які ознаки цього (іскри, б’є струмом тощо).

- Що потрібно зробити у таких випадках?

 

Метрополітен

-         У яких містах є метро в Україні?

(Київ, Харків, Дніпро)

-                     Яку інформацію можна отримати на пероні?

(станція метро, наступні і попередні станції (лінія метро), станції, на яких можна зробити перехід на іншу лінію, відлік часу до наступного ел. поїзда)

Правила поведінки в метрополітені:

1. Не можна заходити за обмежувальну лінію на платформі.

2. Не можна гратися в рухливі ігри.

3. У разі виникнення небезпечної ситуації треба виконувати вказівки машиніста або чергового по станції.

Робота з підручником: виконайте завдання на С. 32.

а - 4   б -7

в - 7   г - 1

г - 5   д - 6

е - 2   є – 3

Етика пасажира

— Чи є зв’язок між етикою пасажира та безпекою?

— Якими можуть бути наслідки неетичної поведінки?

Ми розглянули багато правил, але якщо ви люди виховані та небайдужі, то засвоїти їх і виконувати буде зовсім нескладно.

Поспостерігайте в салоні за пасажирами: чоловік вийшов і подає руку жінці, літньому чоловікові або дитині, чоловік допомагає жінці зайти в салон, інший допомагає підняти візок із маленькою дитиною, а ось юнак запропонував місце жінці, а хтось встав, щоб посадити дідуся.

Як ви думаєте які є правила етикету у громадському транспорті?

Правила етикету в громадському транспорті:

- не штовхайтеся;

- не розмовляйте голосно, це відволікає водія та пасажирів;

- допомагайте людям похилого віку заходити та виходити із салону;

- поступайтеся місцем старшим, пасажирам із дітьми;

- будьте ввічливими та уважними до інших пасажирів.

VI. Узагальнення і систематизація знань

1. Впишіть слова у пропуски запропонованого тексту:

«Учні повинні їхати громадським транспортом. Вони підійшли до _________(1). На ній було розміщено _______(2). Тут вони з пішоходів стануть ________(3). Тролейбус під’їхав до зупинки і ________(4). Двері автоматично _________(5). З салону вийшли ________(6). Через передні двері увійшли ________(7). Діти-пасажири придбали у водія (кондуктора) ______(8). І обов’язково __________(9)».

1 – зупинки, 2 – знак, 3 – пасажирами, 4 – зупинився, 5 – відчинилися, 6 – пасажири, 7 – діти, вагітні жінки, люди похилого віку, 8 – квиток, 9 – закомпостували

2. Придумай і намалюй піктограму до правил: 1. Не йді за обмежувальну лінію на платформі й ескалаторі. 2. На платформі метрополітену небезпечно гратися в рухливі ігри.

VII. Підведення підсумків уроку

Підсумкова бесіда:

- що нового ви дізналися на уроці?

VIII. Повідомлення домашнього завдання

Опрацюйте параграф 5.

1


 

docx
Додано
24 вересня 2020
Переглядів
3685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку