Урок розроблений у вигляді ком' ютерної гри, де потрібно пройти три рівня різної складності. Кожний рівень має практичні завдання для роботи в групі. Клас поділяється заздалегіть на декілька груп, Всі завдання подаються на стіл учнів у друкованому вигляді, а також розмішуються на презентації. Під час уроку використовуються презентація та відеоматеріал. Наприкінці уроку, за допомогою сигнальних карток, учні висловлють своє ставлення до матеріалу уроку та форми його проведення.
Урок з «Основ здоров’я» 6 клас. Розробила Шаповалова І.В.
Тема: Безпека вдома.
Задачі: розширити уяву учнів про ті ситуації вдома, підчас яких може статиcя небезпека, розвивати вміння правильно аналізувати ситуацію, що склалася та знаходити із неї оптимально безпечний вихід. Виховувати свідоме ставлення до збереження свого здоров’я.
Тип: комбінований.
Обладнання: картки із завданнями, листи формату А4, маркери, «кошики», «гриби», медіообладнання та презентація, сигнальні картки.
Хід уроку:
I Організаційний момент, налаштовування на урок
Налаштовування на урок: «Ось і продзвенів дзвінок, починаємо наш урок» Перевірили своє робоче місце та наявність шкільних приналежностей. Пригадали на хвилинку найщасливішу подію за останні дні.
II Мотивація
Закінчилися шкільні канікули, під час яких ви відпочивали. Зустрічалися зі своїми друзями, займалися корисними справами, а дехто грав в улюблені ком’ютерні ігри. Сьогодні ми спробуємо провести наш урок у вигляді невеличкої комп’ютерної гри пізнавального характеру. Вам необхідно буде пройти три рівня. Багато хто з вас знає, що для того, щоб потрапити з одного рівня гри на наступний необхідно виконати певні завдання, які кожного разу будуть ускладнюватися. І так, якщо ви готові ми починаємо.
III Актуалізація знань, перевірка домашнього завдання (Клас поділений на три групи, кожна група виконує своє завдання)
I РІВЕНЬ ГРИ «Безпека повсякденного життя»
1завдання: навести приклади небезпечних ситуацій.
Перша група: природного походження
Друга група: техногенного
Третя група: соціального
(на «грибочках» учні записують приклади, представники груп озвучують їх по черзі та розміщують у «кошики», які знаходяться на дошці)
2 завдання: відповісти на поставлені запитання.
Перша група: «Що таке безпека?»
Друга група: «Назвати формулу безпеки»
Третя група : «Наслідки небезпечних ситуацій»
(Представники груп з місць відповідають на поставлені запитання)
3 завдання: описати та проаналізувати картинки на слайдах.
Перша група: діти повертаються з лісу, залишивши не потушене вогнище.
Друга група: аварія на залізничній колії, перекидання цистерни з небезпечною речовиною.
Третя група: непотушена сигарета.
(Представники груп підходять до слайду презентації та озвучують свою відповідь)
I РІВЕНЬ ПРОЙДЕНИЙ. ТАК ТРИМАТИ!
IV Вивчення нового матеріалу
Ми з вами переконалися в тому, що в нашому житті нас очікує дуже багато небезпек.
Питання до класу: «Де ми намагаємося сховатися від неприємностей, проблем, які виникають, а також від того, хто або що нам несе загрозу?»
Звичайно, у себе вдома. Не даремно існує таке висловлювання: «Мій дім - моя фортеця». Дім це те місце, де повинно бути комфортно та безпечно. Місце, де б людина знаходилася як за стіною фортеці та нічого не боялася. Але скажіть: «Чи все вдома для нас безпечно?»
Ні. Так як і вдома є певні джерела небезпеки. Спробуйте їх назвати.
Мозковий штурм. Електрика, газ, водогін, тепломережа, скло, дзеркала, домашні тварини, іграшки, ліки, миючі засоби та інше.
Молодці. І так ми підійшли до другого рівня нашої гри.
II РІВЕНЬ «БЕЗПЕКА В ПОБУТІ»
4 завдання: Джерела небезпек.
(Кожна група обговорює протягом двох хвилин свій блок небезпек, а потім один представник групи озвучує яку небезпеку вони несуть)
Перша група: водогін, скло та дзеркала, продукти харчування
Друга група: електрика, домашні тварини, миючі засоби
Третя група: газ, ліки, тепломережа
5 завдання: скласти Пам’ятку про правила безпечної поведінки у побуті. Кожна група протягом трьох хвилин складає Пам’ятку для свого блоку небезпек із попереднього завдання. Дозволяється користуватися словами підказками, Пам’ятка оформлюється на форматі А4. Після закінчення часу один представник групи презентує Пам’ятку.
СЛОВА ПІДКАЗКИ:
6 завдання. ( Виконується паралельно з п’ятим) З кожної групи запрошується до дошки по одному представнику, їм пропонується вирішити ситуації.
1 Ситуація: Хлопчик, побачив, що його собако їсть, та захотів саме в цей час її погладити. Як ви гадаєте, що може статися далі?
2 Ситуація: Сергію потрібно піднятися на 8-й поверх дев’ятиповерхового будинку, а ліфт зупинився на третьому – відкриває та закриває двері. Чи можна йому їхати на такому ліфті вверх або вниз? Як би ви вчинили, якби застрягли в ліфті?
3 Ситуація: Брат із сестрою гуляли у дворі, та раптово сестра пригадала, що вона забула вимкнути праску. Брат сказав: «Не хвилюйся, нічого не згорить, тому що я забув вимкнути кран у ванній кімнаті»
(Представники груп читають ситуації і дають відповідь одразу)
II РІВЕНЬ ПРОЙДЕНО. МОЛОДЦІ!
V Узагальнення та систематизація знань.
Питання до класу: «Підніміть, будь ласка, руки ті діти у кого є молодші братики або сестрички?»
Саме на це питання вам потрібно буде відповісти, виконуючи завдання третього рівня.
III РІВЕНЬ. «ОДИН ВДОМА»
7 завдання: Перегляд та аналіз відео мультфільму «Спасік –правила поведінки у побуті»
8 завдання: Вправа «Закінчити твердження»
Перша група: неможна користуватися приладами та обладнанням, якщо…
Друга група: порушення правил поводження з приладами, обладнанням або домашніми тваринами може призвести…
Третя група: якщо деякі прилади приховують в собі небезпеку, може від них відмовитися зовсім…
(Після обговорення в групі, один із представників групи озвучує варіант відповіді)
Ну що ж із завданнями останнього рівня команди успішно впоралися. З чим ми вас і вітаємо.
III РІВЕНЬ ПРОЙДЕНО. ВІТАЄМО!
VI Домашнє завдання
Повт. п.2, опрац. матеріал п.23-24, підготувати 2-3 питання за темою.
Творче завдання: скласти правила безпеки у малюнках, віршах або частівках за бажанням (на форматі А4)
VII Підсумок уроку. Рефлексія.
(Пояснення до сигнальних карток розмішено на слайді презентації)
Червоний колір - урок мені сподобався, про все чого я дізнався я розкажу своїм друзям
Жовтий колір – урок був корисний, все чому я навчився я буду використовувати у повсякденному житті
Зелений колір - урок для мене був не цікавим, нічого нового я не дізнався
Синій колір – урок мені не сподобався, мені було сумно.
Діти, які відповідали під час уроку підійдіть, щоб дізнатися про свої оцінки.