Безпека відпочинку. Ігри біля будинку
Мета: вчити учнів обирати безпечні місця для відпочинку та гри; познайомити дітей з безпечними місцями для відпочинку у місті.
Обладнання: мультимедійний проектор, конверти з розрізаними у вигляді пазлів ілюстраціями «Місця відпочинку», ілюстрації «Ігри у дворі», картки із написом «Дозволено», «Заборонено» та надрукованими твердженнями, папірці-самоклейки та ватман для їх наклеювання.
Хід заняття
І. Організація дітей до роботи
ІІ. Актуалізація знань
1. Вступне слово вчителя
- Люди не тільки навчаються і працюють, але й відпочивають. Коли людина відпочиває, у неї відновлюються сили.
2. Актуалізація
Під час відпочинку дорослі й діти займаються улюбленими справами. Чим займаються діти?
- Розкажіть про свої улюблені заняття.
ІІІ. Повідомлення теми і мети
- Від того, як людина відпочиває, залежить її здоров’я. Тому сьогодні ми говоритимемо про безпечні розваги та місця відпочинку.
ІV. Відпочинок на природі (перегляд презентації) (слайд 1)
- Особливо корисний відпочинок на свіжому повітрі. Приємно відпочивати у лісі, парку, на березі річки, озера, моря (слайд 2).
- За такого відпочинку ти не лише наберешся сил, а й одержиш нові знання, враження, гарний настрій (слайд 3).
- Щоб цікаво провести вільний час, не нашкодити своєму життю та здоров’ю, треба обрати безпечне місце для відпочинку і пам’ятати правила безпеки.
- Не пити сиру воду з ріки, озера, болота (слайд 4).
- Не збирати і не їсти невідомі тобі гриби і ягоди. (слайд 5, 6).
- Не дражнити бджіл, ос, шершнів. Не робити різких рухів біля цих комах (слайд 7).
- Не ходити без дорослих до лісу, парку, річки тощо (слайд 8)
V. Ігри біля будинку
1. Бесіда про найпоширеніші ігри у дворі
- Відпочивати у лісі чи біля річки приємно та корисно, але такий відпочинок планується найчастіше у вихідні дні, чи на період канікул, відпустки. А ось у дворі біля будинку ви граєтесь з друзями щодня. Давайте пригадаємо найпоширеніші дитячі ігри.
2. Робота з ілюстраціями «Ігри у дворі» (додаток 1)
Вчитель показує малюнок, діти називають гру, зображення прикріплюється на дошку.
- Погляньте ще раз на малюнки. Це лише маленька частинка цікавих і безпечних ігор, в які можна гратися у дворі з друзями. Насправді їх існує величезна кількість.
3. Розучування гри «Морська фігура». Фізкультхвилинка
Вибирається ведучий.
Він відвертається від інших і вимовляє лічилку (поки він говорить , всі гравці хаотично рухаються )
Море хвилюється раз ,
Море хвилюється два ,
Море хвилюється три ,
Морська фігура, на місці замри.
Гравці завмирають, зображуючи " морські " фігури. Ведучий підходить до будь-якого гравця, торкається до нього рукою - гравець зображує, кого саме він показує . Завдання ведучого - відгадати, що це за фігура. Після цього ведучим стає вибраний гравець.
Якщо хтось із гравців ворушився або сміявся під час "виступу" іншого, то він ставав водою (на певний час присідав і не мав права зображувати фігури).
Загадуються також :
- Звірина фігура
- Пташина фігура
- Клоун -фігура
- Робоча фігура
і так далі , на скільки вистачить фантазії.
4. Вправа «Займи позицію»
- Щоб ігри з друзями приносили лише користь і задоволення, необхідно пам’ятати про правила безпеки. Ми пригадаємо їх і розподілимо на дві групи «дозволено – заборонено».
Учні по-одному підходять до столу, беруть аркуш, зачитують надруковане на ньому твердження і прикріплюють на дошці під відповідною табличкою («Дозволено» або «Заборонено»).
«Дозволено»
- Гратися з м’ячем, скакалкою, кеглями
- Будувати замок з піску
- Гойдатися на гойдалках
- Спускатися з дитячої гірки
- Організувати гру для малюків
- Навчити друзів новій грі
- Покидати м’яч один одному
- Розповісти смішну історію
- Поділитися своїми іграшками
«Заборонено»
- Гратися із сірниками
- Підривати петарди
- Заходити у підвал
- Гратися у ліфті
- Залазити на дерево
- Дражнити тварин
- Кидатися камінням, піском, палицями
- Гратися предметами із скла
- Гратися колючими та ріжучими предметами
Після розподілу робиться висновок про дозволені і заборонені розваги.
VІ. Улюблені місця відпочинку в нашому місті
1. Бесіда
- У нашому місті є немало місць для приємного і безпечного відпочинку. Розгляньте ілюстрації, чи знайомі вам зображені місця? Давайте пригадаємо їх, продовживши речення:
* У вихідні дні я з батьками буваю …
* Я люблю гратися з друзями на…
* Я катаюся на гойдалках і каруселях у …
- Справді, діти із задоволенням проводять вільний час на ігрових та спортивних майданчиках. У спекотні дні ми знаходимо прохолоду біля міського фонтану. Міський парк – улюблене місце відпочинку всіх містян.
2. Гра «Впізнайка»
Спробуйте за фрагментом пазлу впізнати місце відпочинку (Вчитель показує частину пазлу, діти вгадують місце).
3. Робота в групах «Склади пазли» (додаток 2)
Кожна група отримує конверт з розрізаними у вигляді пазлів зображеннями. Діти складають картинку і презентують місце відпочинку за планом:
4. Вправа «Візуалізація бажань»
- Якщо хтось із вас мріє про місце відпочинку, якого ще немає в нашому місті, висловіть своє бажання, продовживши речення:
* Я дуже хочу, щоб у нашому місті був …
- Вчені стверджують: щоб бажання якнайшвидше і якнайповніше здійснилося, його потрібно не лише проговорювати, а ще краще – записати або намалювати. Пропоную вам записати на папірцях-самоклейках назву місця для розваги і відпочинку, про яке ви мрієте. (Діти роблять записи і наклеюють їх на плакаті).
VІІ. Підсумок
- Сподіваюся, що ваші мрії здійсняться і в нашому рідному місті з’являться … (вчитель зачитує записи дітей).
Бажаю вам приємного та безпечного відпочинку.