Урок "Безпека відпочинку. Ігри біля будинку"

Про матеріал
Мета уроку: вчити учнів обирати безпечні місця для відпочинку та гри; познайомити дітей з безпечними місцями для відпочинку у місті.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Перегляд файлу

Перегляд файлу

Безпека відпочинку. Ігри біля будинку

Мета: вчити учнів обирати безпечні місця для відпочинку та гри; познайомити дітей з безпечними місцями для відпочинку у  місті.

Обладнання: мультимедійний проектор, конверти з розрізаними у вигляді пазлів ілюстраціями «Місця відпочинку», ілюстрації «Ігри у дворі», картки із написом «Дозволено», «Заборонено» та надрукованими твердженнями, папірці-самоклейки та ватман для їх наклеювання.

Хід заняття

І. Організація дітей до роботи

ІІ. Актуалізація знань

1. Вступне слово вчителя

- Люди не тільки навчаються і працюють, але й відпочивають. Коли людина відпочиває, у неї відновлюються сили.

2. Актуалізація

Під час відпочинку дорослі й діти займаються улюбленими справами.  Чим займаються діти?

- Розкажіть про свої улюблені заняття.

ІІІ. Повідомлення теми і мети

- Від того, як людина відпочиває, залежить її здоров’я. Тому сьогодні ми говоритимемо про безпечні  розваги та місця відпочинку.

ІV. Відпочинок на природі (перегляд презентації) (слайд 1)

- Особливо корисний відпочинок на свіжому повітрі. Приємно відпочивати у лісі, парку, на березі річки, озера, моря (слайд 2).

- За такого відпочинку ти не лише наберешся сил, а й одержиш нові знання, враження, гарний настрій (слайд 3).

- Щоб цікаво провести вільний час, не нашкодити своєму життю та здоров’ю, треба обрати безпечне місце для відпочинку і пам’ятати правила безпеки.

- Не пити сиру воду з ріки, озера, болота (слайд 4).

- Не збирати і не їсти невідомі тобі гриби і ягоди. (слайд 5, 6).

- Не дражнити бджіл, ос, шершнів. Не робити різких рухів біля цих комах (слайд 7).

- Не ходити без дорослих до лісу, парку, річки тощо (слайд 8)

V. Ігри біля будинку

1. Бесіда про найпоширеніші ігри у дворі

- Відпочивати у лісі чи біля річки приємно та корисно, але такий відпочинок планується найчастіше у вихідні дні, чи на період канікул, відпустки. А ось у дворі біля будинку ви граєтесь з друзями щодня. Давайте пригадаємо найпоширеніші дитячі ігри.

2. Робота з ілюстраціями «Ігри у дворі» (додаток 1)

 Вчитель показує малюнок, діти називають гру, зображення прикріплюється на дошку.

- Погляньте ще раз на малюнки. Це лише маленька частинка цікавих і безпечних ігор, в які можна гратися у дворі з друзями. Насправді їх існує величезна кількість.

3. Розучування гри «Морська фігура». Фізкультхвилинка

Вибирається ведучий.

Він відвертається від інших і вимовляє лічилку (поки він говорить , всі гравці хаотично рухаються )

Море хвилюється раз ,

Море хвилюється два ,

Море хвилюється три ,

Морська фігура, на місці замри.

Гравці завмирають, зображуючи " морські " фігури. Ведучий підходить до будь-якого гравця, торкається до нього рукою - гравець зображує, кого саме він показує . Завдання ведучого - відгадати, що це за фігура. Після цього ведучим стає вибраний гравець.

Якщо хтось із гравців ворушився або сміявся під час "виступу" іншого, то він ставав водою (на певний час присідав і не мав права зображувати фігури).

Загадуються також :

- Звірина фігура

- Пташина фігура

- Клоун -фігура

- Робоча фігура

і так далі , на скільки вистачить фантазії.

4. Вправа «Займи позицію»

- Щоб ігри з друзями приносили лише користь і задоволення, необхідно пам’ятати про правила безпеки. Ми пригадаємо їх і розподілимо на дві групи «дозволено – заборонено».

Учні по-одному підходять до столу, беруть аркуш, зачитують надруковане на ньому твердження і прикріплюють на дошці під відповідною табличкою («Дозволено» або «Заборонено»).

«Дозволено»

- Гратися з м’ячем, скакалкою, кеглями

- Будувати замок з піску

- Гойдатися на гойдалках

- Спускатися з дитячої гірки

- Організувати гру для малюків

- Навчити друзів новій грі

- Покидати м’яч один одному

- Розповісти смішну історію

- Поділитися своїми іграшками

«Заборонено»

- Гратися із сірниками

- Підривати петарди

- Заходити у підвал

- Гратися у ліфті

- Залазити на дерево

- Дражнити тварин

- Кидатися камінням, піском, палицями

- Гратися предметами із скла

- Гратися колючими та ріжучими предметами

Після розподілу робиться висновок про дозволені і заборонені розваги.

VІ. Улюблені місця відпочинку в нашому місті

1. Бесіда

- У нашому місті є немало місць для приємного і безпечного відпочинку. Розгляньте ілюстрації, чи знайомі вам зображені місця? Давайте пригадаємо їх, продовживши речення:

* У вихідні дні я з батьками буваю …

* Я люблю гратися з друзями на…

* Я катаюся на гойдалках і каруселях у …

- Справді, діти із задоволенням проводять вільний час на ігрових та спортивних майданчиках. У спекотні дні ми знаходимо прохолоду біля міського фонтану. Міський парк – улюблене місце відпочинку всіх містян.

2. Гра «Впізнайка»

Спробуйте за фрагментом пазлу впізнати місце відпочинку (Вчитель показує частину пазлу, діти вгадують місце).

3. Робота в групах «Склади пазли» (додаток 2)

Кожна група отримує конверт з розрізаними у вигляді пазлів зображеннями. Діти складають картинку і презентують місце відпочинку за планом:

  • Що зображено на малюнку?
  • Де саме знаходиться це місце відпочинку?
  • Чим воно приваблює до себе дітей?

4. Вправа «Візуалізація бажань»

-  Якщо хтось із вас мріє про місце відпочинку, якого ще немає в нашому місті, висловіть своє бажання, продовживши речення:

* Я дуже хочу, щоб у нашому місті був …

-  Вчені стверджують: щоб бажання якнайшвидше і якнайповніше здійснилося, його потрібно не лише проговорювати, а ще краще – записати або намалювати. Пропоную вам записати на папірцях-самоклейках назву місця для розваги і відпочинку, про яке ви мрієте. (Діти роблять записи і наклеюють їх на плакаті).

VІІ. Підсумок

- Сподіваюся, що ваші мрії здійсняться і в нашому рідному місті з’являться … (вчитель зачитує записи дітей).

Бажаю вам приємного та безпечного відпочинку.

 

 

zip
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку