8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок "Відпочинок на природі. Безпека на відпочинку."

Про матеріал
Урок з основ здоров'я "Відпочинок на природі. Безпека на відпочинку." 2 клас Розвивати вміння безпечно спілкуватися з природою; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; виробити правила безпечної поведінки у лісі .
Перегляд файлу

Тема. Відпочинок на природі. Безпека на відпочинку.

Мета: розкрити уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; розвивати вміння безпечно спілкуватися з природою; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; виробити правила безпечної поведінки у лісі розвивати пам'ять, спостережливість; виховувати любов до природи; дбайливе ставлення до неї.

Обладнання: сюжетні малюнки за темою, таблиці із зображенням їстівних і отруйних грибів, презентація, відеоматеріали.

 

 Хід уроку

  1. Організаційний момент     

 Живої природи світ таємничий                                                                сл.1

 Ми на уроці відкриваєм.

 Навчимось його красу не руйнувати,

 А примножувати, любити, оберігати.

  Як ви вважаєте, чи корисно відпочивати?

  Чи може відпочинок бути небезпечним?

  1. Актуалізація опорних знань

  Люди не тільки навчаються і працюють, але й відпочивають. Коли людина відпочиває, у неї відновлюються сили.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд фрагменту мультфільма «Паравозик из Ромашкова»             сл.2

Ми всі любимо відпочивати на природі: у лісі, на березі річки або моря, у селі тощо. Жива природа це рослинний і тваринний світ.

- Пропоную вам уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе. Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь.

- Сьогодні я вас запрошую на віртуальну прогулянку, а куди відгадайте загадку 

          Влітку зеленіє

                    А взимку чорніє.       (ліс)                     сл.3

Співаємо пісню К. Румяновой «Пісенька паровозика»

  1. Повідомлення теми уроку

А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.

Слід пам'ятати певні правила безпечної поведінки. Про них ми сьогодні й поговоримо.

  1. Первинне сприйняття й осмислення матеріалу
  1. Слово вчителя з елементами бесіди

В усі часи люди вважали дуже корисними прогулянки в тому числі і лісом.

- Що таке ліс? 

Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.

Технологія «Асоціативний кущ»                                                       сл.4

  - Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?

            - Які асоціації у вас виникають?

Молодці! На уроці ми натрапимо на ці слова. Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.

Прогулянки не тільки зміцнюють нам здоров’я, а ще розширюють кругозір, прищеплюють любов до навколишнього світу. Та перш ніж ми потрапимо на прогулянку до лісу нам потрібно приготуватися.

  • Насамперед продумати треба про одяг.                                                 сл.5
  • Яким він повинен бути?

Він має бути закритим і зручним, а взуття закритим і м’яким.

  • А як же поводитися у лісі?

2. Гра «Мікрофон»

  • У першу чергу слід пам’ятати про охорону навколишнього середовища (не ламати гілки , не руйнувати гнізда птахів і нори звірів, після відпочинку сміття закопувати чи виносити з собою із лісу, не гратися сірниками.)

3. Робота в парах.   сл.6

Пронумеруйте малюнки відповідно до правил поведінки лісі.

  • Проте прогулянка або похід в ліс можуть бути не тільки приємними і корисними, а й небезпечними .

4. Слово вчителя з елементами бесіди

  • Які небезпеки можуть чекати нас у лісі?

* можна заблукати у лісі                                                                        сл.7

Це небезпека загубитися у лісі, заблукати. Тому до лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими, з батьками, учителями. У лісі є свої закони, за якими живуть столітні дерева, комахи, звірі, птахи. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу.

* зустріти диких тварин       сл.8

Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.

* отруйні гриби , ягоди сл.9

Ідучи в ліс за грибами, пам’ятайте , що в кожного їстівного гриба є двійник.

(дивимось таблицю)

- Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпайте, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікуються хворі звірята. А є гриби, що «дружать» з деревами, допомагають їм рости.

5. Гра «Так чи ні»

Хто гриби їстівні знає

І збирати їх мастак,

Хай мені відповідає

Словом простим — «Так».

І отруйні теж бувають —

Вам відомо, знають всі

Діти, що гриби ці знають.

Хай говорять чітко — «Ні!».

Підберезником назвався,

І засмаг — дивіться як!

У червону шапку вбрався.

Його можна брати? (Так.)

На його червоній шляпці

Білі цяточки ясні.

Він красивий, мов у казці.

Будем брати його? (Ні.)

Це коричневі маслята —

Шапки в них блищать, мов лак.

Йдіть мерщій сюди, малята.

Їх візьмемо в кошик? (Так.)

Вона родилась на світанку,

Доки трави росяні.

Звуть її бліда поганка.

Вам подобається? (Ні.)

Ці жовтенькі сестрички

Любить кожен їсти всмак.

Бо грибочки ті — лисички.

Ви збираєте їх? (Так.)

Ми бліді, ми неяскраві,

Ми поганочки ясні:

Білі, жовті, зеленаві.

 В кошик пустите нас? (Ні.)

Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще сл.10 ростуть отруйні ягоди, рослини. їх найкраще не збирати, не їсти. Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди — вороняче око. вовче лико, дурман звичайний, паслін. А блекота, чистотіл, красавка, конвалія — це отруйні рослини. Але й нищити їх не можна. Адже в природі все збалансовано,все знаходиться у рівновазі.

- А хто знає, що треба робити у разі отруєння? (Надати першу допомогу)

- А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку? (Рослини.)

- А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі.)               сл.11

- Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку, деревій, подорожник, материнку, кульбабу.)

* укуси комах, плазунів,тварин                сл.12

- А кого можна побачити у лісі? (Комах).

           - А яких? (Оса, бджола, кліщ, мурахи.)

           - А також можна побачити комарів і павуків.

          - Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповіді учнів.)

Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос і бджіл у губи, язик, піднебіння. Необхідно витягти жало й накласти на місце укусу холодний компрес.

Навесні і влітку в лісах чимало кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Щоб ця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами: ніяких босоніжок, шортів, маєчок. Тіло повинно бути закритим . А також комах приваблюють блискучі прикраси, сильні аромати парфумів. Пам'ятайте про це.

При укусах комарів у кров може потрапити отрута, яка викликає гострий біль, набряк.

- З ким іще може відбутись небезпечна зустріч? (Змія.)

   * небезпека на воді сл.13

Життя людини пов’язане з водою. Ви також відпочивали на берегах річок, озер, моря. Вода — це стихія, яку люди знають давно, але вона також приховує небезпеку. Тому не можна дітям перебувати біля водойми без дорослих.

Відеоролик «Безпека на воді»

* якщо пожежа в лісі      сл.14

Можна присипати землею, якщо є водою залити.

Якщо пожежа велика викликати пожежників.

Фізхвилинка

  1. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота з підручником с. 100 - 103      сл.15

* читання статті «Відпочинок на природі»

* складання розповіді за малюнками  с.100

* Відгадування загадок с. 101

* Читання корисних порад с. 103

2. Робота в групах: складання пам'ятки.  сл.16

 1 група

 Щоб не заблукати, слід пам'ятати:

 • не ходити до лісу самими без дорослих

 • в лісі слід триматися разом, якщо заблукали, кричіть голосніше

 • якщо ви заблукали, не панікуйте

 2 група

 Щоб уберегти себе від небезпеки:

Дики тварини та комахи

 не гуляй біля боліт, чагарників- там зустрічаються змії

 • не чіпайте диких тварин, та їх дитинчат

 • остерігайся кліщів, слідкуй за одягом, шкірою

 3 група

 Щоб не було пожежі в лісі:

 • не грайтеся сірниками

 • не розводьте без дорослих вогнище

 • не залишайте вогнище

4 група

Щоб уберегти себе від небезпеки біля:

• пити воду можна лише з джерел та колодязів

ніколи не виходь на край обриву

навесні, коли крига темна, на неї ступати не слід

5 група

Гриби та ягоди

не збирайте і не куштуйте грибів і ягід, яких не знаєте

• не збирай старих грибів

• не зривай гриби та ягоди даремно, це їжа для тварин

6 група

Як поводити себе в лісі

ходити в лісі та на лузі треба по стежках

• заборонено ловити метеликів, рвати квіти

• не залишай сміття після себе

  1. Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися на уроці?           сл.17

- Які небезпеки підстерігають людину в природі?

            - Як треба поводитися під час відпочинку на природі?

           - Чому небезпечно ходити у ліс самому?

            - Що робити з отруйними ягодами і грибами?

           - Яке значення має природа у житті людини?

          - Давайте пригадаємо вірш Степана Жупаніна «Йтиму садом….» (читає напам’ять учень)

Вмійте природу любити

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

Оберігати ж повсюди

Шлях і стежину і гаї —

Все те окрасою буде

Нашого краю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку