23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок безпеки "Будьмо обережні!"

Про матеріал

Урок безпеки "Будьмо обережні!" може бути проведений під час тижнів протипожежної безпеки чи як профілактичний урок перед канікулярним часом. Також він є доповненням до уроків основ здоров'я. До його проведення залучені члени шкільного гуртка "ДЮПР".

Перегляд файлу

Урок безпеки

«Будьмо обережні!»

Ведучий.  Ми вже не раз розмовляли про правила протипожежної безпеки під час проведення інструктажів, на уроках основ здоровя, під час Місячників безпеки. Сьогоднішній урок буде підсумком усього того, що ми вже вивчили про вогонь, про його наслідки, про його користь і шкоду. А ви, учні нашої школи,  мені у цьому допоможе. Підготували усі матеріали для уроку безпеки члени гуртка ДЮПР.

Учень 1 .

  • Чи може вогонь бути нашим другом? (так)
  • Чи може вогонь бути нашім грізним ворогом? (так)
  • А тепер переконаємося в цьому, переглянувши відеоролик «Вогонь – наш друг, вогонь – наш ворог»
  •  А тепер перевіримо вашу уважність.

Закінчіть думку.

1.Титан, що викрав з Олімпу вогонь і передав його людям. (Прометей)

2. Вогонь використовують на заводах, … (фабриках та інших підприємствах)

3. Необережне поводження з вогнем приносить… (горе, пожежу, матеріальні збитки, травмування, смерть)

4. Яким буде вогонь( добрим чи злим), залежить від … (самих людей)

5. Кожна сьома пожежа в нашій країні виникає від… (пустощів дітей)

6. Найчастішою причиною пожежі є… (використання несправних електроприладів)

7. Щоб уникнути пожежі, треба стежити за справністю… (електропроводки), недопускати несправності … (електропроводки), не застосовуйте електроприлади … (саморобного виготовлення).

8. Виходячи з будинку, не забувайте… (вимикати електроприлади)

9. Отже, якщо дотримуватись цих нескладних правил, то вогонь тоді для нас … (буде другом)

 

Ведучий. Дякуємо члену ДЮПР за цікаві настанови і йдемо далі.

  • Скажіть, будь ласка, де найчастіше трапляються пожежі : вдома , на підприємстві, в закладах чи установах? (вдома)
  • На цю тему з вами поговорить наступний член ДЮПР.

Учень 2.

  • Всім відомий вислів: «Мій дім – моя фортеця». Але, погодьтеся, що затишок в ньому, комфорт, а головне – безпека, залежать від самих його мешканців. Зараз пропоную вам познайомитися з основними причинами пожеж у житлових будинках. Після перегляду короткого відео «Заходи пожежної безпеки у побуті» проведемо цікаву вікторину на кмітливість.
  1. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).
  2. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
  3. Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).
  4. Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).
  5. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).

Учень 3.

  • А тепер визначимо , як діяти людині, яка опинилася у небезпечній ситуації . Виконаємо тест з трьома варіантами відповідей. Здебільшого правильна відповідь лише одна.

1.Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

    2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

    3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

    4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду качатися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

    5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

     6. Ви розпалюєте духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та знову спробую запалити сірник.

    7. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі? Який з варіантів неправильний?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покличу на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

     8. Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим.

    9. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші,  більш безпечні заняття.

 

Відповіді: 1а, 2в, 3б, 4б, 5а, 6в, 7в, 8б,в, 9а.

  • Взаємоперевірка тесту. Ті, хто набрали 8-9 балів, добре орієнтуються у небезпечній ситуації.

 

Ведучий. 

  • Ніхто в реальному житті не застрахований від пожеж. Причиною їх виникнення може бути багато факторів. Наступне відео частина 1(«Надзвичайні ситуації») допоможе з’ясувати нам, як вижити в такій надзвичайній ситуації, як допомогти самому собі та іншим, як не розгубитися і швидко діяти.

Учень 4.

  • А зараз гра «Так чи ні»
  1.  Люди найчастіше  гинуть від вогню? (ні, від диму)
  2. Для того, щоб впоратись з пожежею в перші хвилини, необхідно мати порошковий вогнегасник. (так)
  3. Захистити органи дихання під час пожежі, коли виділяється велика кількість чадного газу, можна  мокрою тканиною. (так)
  4. Перекрити доступ диму до вашої квартири можна за допомогою килимів . (ні, закрити всі дверні щілини та отвори треба мокрими ганчірками)
  5. Під час пожежі в багатоповерховому будинку можна скористатися ліфтом . (ні, бо його при пожежі відключають)
  6. Щоб легше розвести вогонь в печі можна скористатися керосином чи бензином. (ні, розпалювати  печі легкозаймистими та горючими рідинами не можна)
  7. Меблі, одяг, папір в помешканні з пічним опаленням повинні знаходитися якомога далі від печі. (так, щоб запобігти займанню)
  8. Якщо дрова надто довгі і не влазять до печі, дверцята її можна не зачиняти, поки дрова не прогорять. (ні, не можна класти такі дрова)
  9. Перед піччю встановлюють металевий лист для краси? (ні, щоб випадаючі жаринки не спричинили пожежу)
  10. Одна іскра вогню віж жаринки не може призвести до лиха. (ні, навть від однієї жаринки може статися пожежа)

Ведучий.

  • Яку роль відіграють електроприлади в нашій домівці? Чи завжди вони безпечні? Дивимося відео далі (частина 2 - електробезпека).

Учень 5.

  • Виникає проблемне питання «Чому 90% пожеж виникає з вини людини?» (перенавантаження електромережі, залишання без нагляду увімкнених електроприладів, несправні електропроводка)

Ведучий .

  • Продовження відео (частина 3) продемонструє, як безпечно користуватися газовими приладами.

Учень 6.

Дамо відповіді на питання «ЧОМУ?»

  • Чому  газову плиту потрібно використовувати тільки для приготування їжі?
  • Чому для перевірки газових приладів треба запрошувати спеціалістів? (бо природний газ не має кольору та запаху і дуже отруйний)
  • Чому не можна під час витіку газу вмикати електроприлади? (бо може статися вибух при великій концентрації газу)
  • Чому постраждалому від чадного газу надавати допомогу потрібно терміново? (щоб відновити дихання киснем)

Ведучий .

  • Часто пожежі провокують вибухи. Чому вони виникають, що цьому сприяє, дивимося відео далі (частина 4 – вибухи).

Учень 7.

  • А тепер складемо алгоритм дій при загрозі вибуху.

1. Негайно вийти з небезпечного місця.

2. Попередьте оточуючих.

3. Повідомити про можливість вибуху поліцію.

4. Якщо вибух неминучий, а втекти неможливо, потрібно лягти на підлогу і накрити голову руками.

5. Якщо під час вибуху завалило уламками, треба подавати сигнали, що дозволять вас знайти.

Ведучий.

  • Погодьтеся, що у сучасному житті без автомобіля обійтися майже неможливо. Але автомобіль – це не тільки засіб для пересування, це ще імовірна загроза для життя пасажирів.

Учень 8.

Загадка.

  • Без нього не можна обійтися в автомобілі? (без вогнегасника)
  • Які види вогнегансиків застосуовуються для гасіння пожежі в автомобілі? (пінний. Порошковий).

 

Ведучий. Наш урок підійшов до завершення. Оцініть його користь в 5-бальній системі. Памятайте, що пожежі починаються з банальних причин, але наслідки їх катастрофічні. Будьмо обережні, дбаймо про власну безпеку.

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку