Капітанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
УРОК БЕЗПЕКИ
З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ
для учнів 10 класу
Підготував
класний керівник 10 класу
Фінів Юрій Іванович
Мета: сформувати необхідність дотримання правил пожежної безпеки у громадських приміщеннях; ознайомити, як діє система виявлення пожежі та пожежної сигналізації у школі; ознайомити з правилами користування вогнегасником.
Базові поняття та терміни: евакуація, первинні засоби пожежогасіння, пожежні пости.
Хід уроку
Вчитель.
1. Назвіть приклади громадських приміщень у вашому населеному пункті.
2. Чим відрізняються громадські приміщення від житлових будинків щодо пожежної безпеки?
Робота з класом.
Обговорення правил пожежної безпеки в школі.
Робота в групах.
Група 1: - Які засоби протипожежного захисту знаходяться у школі?
- Які профілактичні заходи проводяться в школі щодо запобігання пожеж?
Група 2: - Які труднощі виникають при евакуації з громадських приміщень,
в тому числі зі школи?
- Як відбувається оповіщення про пожежу у громадських місцях, у школі?
Первинні засоби пожежогасіння.
До первинних засобів пожежогасіння належать:
- вогнегасники;
- пожежні крани-комплекти, ручні насоси лопати, ломи, сокири, гаки, пили, багри;
- ящики з піском, бочки з водою;
- азбестові полотнища, повстяні мати та ін.
Первинні засоби пожежогасіння розміщують на пожежних щитах, які встановлюють на території об'єкта з розрахунку один щит на 5000м2. Вони мають бути пофарбовані у червоний колір, а пожежний інструмент у
чорний.
Серед первинних засобів пожежогасіння найважливішу роль відіграють вогнегасники різних типів: водяні, водопінні, порошкові, вуглекислотні, газові.
Залежно від способу транспортування вони бувають: переносні (до 20 кг) та пересувні (до 450 кг).
Залежно від об'єму вогнегасники бувають малолітражні (до 5л), ручні (до 10 л), пересувні (понад 10л).
Вогнегасники маркують буквами, що означає їх вид та цифрами, що визначають їх об'єм.
Найбільш перспективними є порошкові вогнегасники, які застосовують для гасіння лужних металів, ЛЗР і ТР, електрообладнання, що горить під напругою до 1000В, твердих та газоподібних речовин.
Вибір типу вогнегасника визначається розмірами загоряння і можливих осередків пожеж.
Засоби пожежогасіння слід розміщувати у зручному для використання місці, не загороджуючи ними проходи і виходи (в одноповерхових будівлях зовні біля входу, в багатоповерхових при вході на поверхи). На території підприємства щити розміщуються з таким розрахунком, щоб кожен з них обслуговував групу будівель інтервалом між ними не більше 100 м, а від сховищ з вогненебезпечними матеріалами на 50 м. Засоби пожежогасіння фарбують в червоний колір, а написи на них роблять білою фарбою.
Вчитель. Де у школі знаходяться пожежні щити та вогнегасники?
Моделювання ситуації евакуації з класу та школи.
Мета: навчитися правильно поводитися в ситуації евакуації з класу та школи.
Обладнання та матеріали: план-схема евакуації школи, знаки пожежної безпеки.
Хід роботи
ІV. Підсумок уроку