План-конспект уроку.
Для 9-го класу
Загальна тема: Легка атлетика
Тема уроку: Біг на короткі дистанції, та загальна фізична підготовка з елементами олімпійської освіти»
Тип уроку: урок-гра
Мета уроку: Сприяти зміцненню здоров’я учнів, залученню до спортивних занять засобами естафет, ігор та фізичних вправ. Виховувати в учнів почуття патріотизму за своїх спортсменів.
Задачі: 1. Ознайомити учнів зі спортивними досягненнями українських спортсменів світового рівня
2. Навчити техніці старту і стартового розбігу на короткі дистанції
3.Сприяти розвитку спритності за допомогою естафет
Інвентар та обладнання: секундомір ,
Методи навчання: Словесний, наочний, практичний, ігровий, змагальний.
Місце проведення: Спортивний майданчик.
Хід уроку
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (15 хв.) |
||
1. Шикування в шеренгу, рапорт, привітання з класом,
Повідомлення завдань уроку
|
1'
30"
|
Перевірити стан спортивної форми учнів та стан їхнього здоров'я.
Повідомлення задачу та ціль уроку.
|
2. 1.1. Перевірка домашнього завдання. 1.2. Підрахунок ЧСС
|
30"
6'' |
Бесіда про техніку безпеки на заняттях з легкої атлетики Замір ЧСС через кожні 5 хв. Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС. Звільнений учень заповнює графік пульсометрії
|
3. Організуючі вправи на місці: повороти ліворуч, праворуч , кругом
|
1' |
Звернути увагу на важливість дотримання правил безпеки. Задати темповий режим роботи кожній з медичних груп |
4 Комплекс вправ для формування правильної постави та профілактика сколіозу. Ходьба: - звичайна - на носках - на п’ятках - на зовнішній стороні ступні - на внутрішній стороні ступні; - з відведенням рук назад – вгору на кожен крок
|
1 '
15'' 15'' 15 '' 15 '' 15 '' 10 '' |
Вправи виконувати в колону по одному Дистанція 2 м. Стежити за положенням правильної постави |
5. Біг та його різновиди: 5.1. Приставним кроком правим боком 5.2.Приставним кроком лівим боком 5.3. Біг спиною вперед 5.4. Звичайний біг 6.Перешикування 6.1 Замір ЧСС |
1 хв.
30'' 6'' |
Слідкувати за вірністю виконання вправи.
Дивимося через ліве плече. Тримаємо дистанцію Повільний темп
В колону по 2 Зробити аналіз і дати вказівки щодо інтенсивності рухової активності
|
7.Загально розвивальні вправи з резинкою для корекції постави. 7.1. В.П.Резинка перед собою на витягнутих руках 1 – 2 права рука вгору ,ліва вниз. 3- 4 В П Те саме для іншої руки 7.2. В.П.Резинка перед собою на витягнутих руках. 1 – 2 розводимо руки в сторони. 3 -4 В.П. 7.3. В.П. Руки вгору резинка в руках. 1 – 2 Руки в сторони розтягуємо резинку заводимо за голову. 3 – 4. В.П. 7.4.В.П.Ліва рука за голову права на поясі резинка в руках. 1 -2 Піднімаємо ліву руку в гору права на поясі. 3 – 4 . В.П. Те саме для іншої руки. 7.5. В.П.Випад вперед середина резинки під ногою. 1 – 2 Тягнемо обома руками резинку до пояса. 3 – 4 В.П. Те саме для іншої ноги. 7.6. В.П. основна стійка резинка прив’язана до ніг 1 – 2 . Відводимо ногу на зад. 3 – 4 . В.П. 5 – 6 Піднімаємо ногу в гору. 7 -8 .В.П. Те саме для іншої ноги. 7.7. В.П. основна стійка резинка прив’язана до ніг 1 – 2 . Відводимо ногу в сторону. 3 – 4 . В.П. Те саме для іншої ноги. 7.8.Вправи на розтягування біля бар’єру. 8. Спеціально бігові вправи легкоатлета 8.1.Біг з високим підніманням стегна. 8.2. Біг із закиданням гомілки назад. 8.3. Біг на прямих ногах 8.4.Багатоскоки 8.5. Прискорення. |
10'
5 – 6 р.
5 – 6 р.
5 – 6 р.
5 – 6 р.
7 – 8 р.
10р.
10р.
5 – 6 р.
2'.56''
1×20м.
1×20м.
1×20м. 1×20м. 1×20м. |
Стегно намагаємось піднімати як можна вище. Не значний рух вперед, акцент на рухи рук. Амплітуда максимальна, постановка на п’ятку. З постійним збільшенням швидкості бігу. |
Основна частина (25 хв.) |
||
1 Ознайомити учнів зі спортивними досягненнями українських спортсменів світового рівня Вчитель :Діти сьогодні ми поринемо в чарівний світ спорту і відчуємо на собі як важко наші спортсмени ідуть до своїх результатів,на прикладі спортсменів які бігають короткі дистанції такі як 30 – 60 м. Давайте представимо ,що ми спортсмени які прийшли на тренування. |
5'
|
Показ учням презентації, ознайомлення з провідними українськими спортсменами
|
2 Навчити техніці старту і стартового розбігу на короткі дистанції 2.1.Біг з низького старту 2.2.Пробігання 30м з високого старту з опором за допомоги резинки 2.3.Пробігання 30 м з низького старту |
10'
4 – 5 р. 2 – 3 р
2 – 3 р. |
|
3. Сприяти розвитку спритності за допомогою естафет 3.1 “Біг по прямій доріжці з наздоганянням “. Місце проведення – бігова доріжка, футбольне поле. Основна мета – розвиток реакції, спритності, швидкості.
3.2 Біг на зустріч із зупинкою Місце проведення – площадка спортивна Основна мета – розвиток швидкості, вироблення вміння прискорювати й сповільнювати біг.
3.3. Човниковий біг Місце проведення – спортивний майданчик Основна мета – виховання вміння володіти собою, засвоєння техніки старту й розвиток швидкості.
3.4.Дихальні вправи
|
10'
2'
3'
4'
30''
|
Організація. Розмічуюьтся три паралельних лінії. Дві перші, які знаходяться на відстані 5-7 метрів одна від другої, є стартовими лініями. Третя лінія – фінішна, знаходиться на відстані 15 – 20 метрів від блищої стартової лінії. Учасники поділяються на дві команди, За сигналом тренера гравці обох команд починають бігти. Завдання гравців, що стартують із першої від фінішу лінії – скоріше добігти до фінішу, не давши себе наздогнати гравцям іншої команди , що стартує на першій лінії. Наздогнаним вважається гравець, коли його торкнулися рукою. За кожного наздогнаного гравця команда отримує одне очко. Гру проводять декілька разів. При проведенні наступного забігу гравці міняються місцями. Виграє команда, яка набрала більше очок. Організація. На відстані 20 – 25 метрів від стартової лінії розмічуються стільки паралельних ліній, скільки гравців у команді. Відстань між лініями один метр. Проведення. За лінією стара в колону по одному вишиковується декілька команд, кожному учаснику присвоюються порядкові номери. Бігуни стартують із високого або з низького старту. За сигналом тренера перші номери біжать до першої лінії і, наступивши на неї ногою, повертаються кругом і продовжують бігти у зворотню сторону. Прибігши за стартову лінію вони торкаються рукою гравців під другим номером, які в свою чергу біжать до другої лінії і наступивши на неї, повертаються за лінію старту описаним способом і торкаються гравця під номером три і т.д. Повторюється гра парну кількість раз.
Організація. Розмічується дві стартові лінії на відстані 20-30 метрів одна від одної. Дві команди, поділившись на дві половини ( у кожній половині повинна бути однакова кількість гравців ), вишиковуються за лінію старту в колону по одному. Одна половина команди вишиковується одна за однією, а друга за другою стартовою лінією. Гравці команди мають однакові номери. В одній півкоманді – парні, у другій – непарні. Проведення . Гравці приймають низький або високий старт . За сигналом стартують перші номери, які біжать до других номерів і торкаються їх, рукою. Торкання рукою є командою для бігу другим номерам, які біжать до третіх номерів, треті до четвертих і т.д. Виграє команда, яка першою зайняла свої початкові місця. Руки через сторони - вдих,вниз - видих
|
Заключна частина (5 хв.) |
||
1. Шикування в колону по одному. 1.2. Ходьба в повільному темпі. 1.3. Перешикування в шеренгу. 1.4. Підрахунок ЧСС 1.5. Підбиття підсумків уроку |
2 хв. 1' 30" 30" 2 хв. |
По зросту. Відновлення дихання По зросту 60 – 80 уд./хв. – дихання відновилося. Аналізується техніка вправності з м'ячем. |
4. Домашнє завдання 4.1Повторення теоретичного матеріалу 4.2. Ранкова гімнастика 4.3. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи щоденно та підтягування на перекладині, або підйом переворотом (хлопці).
|
1 хв.
2x15 (дівчата) 2×20 (хлопці) |
Перевірка вивченого теоретичного матеріалу на наступному уроці Дати комплекс ранкової гімнастики |
Відділ освіти Новгород – Сіверської районної державної адміністрації
Чернігівської області Шептаківська загальноосвітня школа Ι – ΙΙΙ ст
План-конспект
інноваційного уроку фізичної культури
для 9 класу
Учитель фізичної культури Зубченко Олена Анатоліївна
|
2015 р