Дати поняття про пагін, як вегетативний наземний орган рослин, ознайомити з його будовою й основними функціями.
Тема: Пагін: будова та основні функції.
Лабораторне дослідження. Будова пагона.
Навчальна мета: дати поняття про пагін, як вегетативний надземний орган рослин, ознайомити з його будовою й основними функціями, навчитися розрізняти дерева і кущі за зовнішньою будовою пагона.
Розвивальна мета: розвивати вміння спостерігати, самостійно вивчати будову та різноманітність пагона на живих об`єктах природи.
Виховна мета: виховувати екологічне бачення, формувати естетичне сприйняття природи учнями її взаємозв`язку в екосистемах і на планеті в цілому.
Обладнання і матеріали: мультимедійний комплекс, презентація з теми «Будова пагона», програми: LearningApps.org, PlantNet, піддослідні зрізи пагонів, гербарні зразки, лупи.
Методи та прийоми навчання: словесні, наочні, практичні, інтерактивні вправи, презентація, прийом «я дослідник», лабораторне дослідження
Впровадження наскрізних змістовних ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток» орієнтувати дітей на усвідомлення ролі рослин в екосистемах. «Здоров`я і безпека» сприяти глибокому усвідомленню значення зелених насаджень для створення сприятливого середовища життя. «Підприємливість і фінансова грамотність » - сприяти забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань: овочівництво, садівництво, біотехнології.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення уроку: урок – дослідження з елементами подорожі.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Підготовка учнів до уроку, привітання вчителя
Учитель. Дорогі діти! Щоб досягти успіху у здобутті знань, на сьогоднішньому уроці я пропоную працювати під девізом:
Скажи мені – і я забуду,
Покажи мені – і я запам’ятаю,
Дай доторкнутися – і я зрозумію.
Якщо ви згодні, то бажаю вам творчого неспокою, постійного пошуку знань та сподіваюся, що цей тернистий шлях ми подолаємо успішно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Зупинка «Шкільне подвір'я»
Гра – розминка «Мікрофон-ланцюжок»
Зупинка «Льорнінг» (Гра визначити: вегетативні, генеративні органи, види коренів, видозміни коренів)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Перегляд презентаційного матеріалу
Пагін це надземна частина рослини, яка включає стебло, листок, бруньку, квітку та плід.
Пагони розрізняють:
За ступенем здерев'яніння
За напрямком і характером росту
За формою поперечного перерізу
Бесіда:
Далі вчитель ставить запитання:
• Який вигляд мають окремі шари стебла, якщо їх розглядати в мікроскоп? Якою є будова кожного шару стебла?
Розглянемо особливості внутрішньої будови стебла, які дають йому змогу виконувати певні функції. На поперечному зрізі гілки липи добре видно шари стебла.
Зовнішній, вузький шар - це кора. Щільний, найширший, розміщений під корою - деревина. Між корою і деревиною є особливий шар клітин - камбій. У центрі стебла знаходиться серцевина.
Самостійна робота з зрізом стебла
• Скільки шарів ви виявили на поперечному зрізі стебла?
• Як вони називаються?
• Яку будову має кора?
• Як називається її зовнішній шар?
• Які шари надають стеблу міцності, твердості й гнучкості?
• Яке це має значення в житті рослини?
2. Фізкультхвилинка (середина з «Льорнінг» гри)
Лабораторне дослідження
Тема. Будова пагона.
Мета: дослідити будову пагона.
Обладнання та матеріали: гербарій, кімнатні рослини, пагони каштану з бруньками.
Хід роботи
Підпишіть малюнок
1__________________________
7 ___________________________
4. Закінчіть речення. Стебло___________ частина пагона, на ньому розміщуються______________________________ та _____________
ІV. Закріплення знань, умінь та навичок
3. Робота в групах(поділ на групи за типами бруньок:вегетативна, генеративна)
Вивчення пагона та його складових за гербарними зразками та піддослідними зрізами пагонів каштану.
Вивчення різноманітності пагонів хвойних, вічнозелених рослин: ялина європейська, ялина звичайна форма голуба, сосна звичайна.
3.Евристична бесіда
V. Оцінювання знань учнів
VІ. Рефлексія з ґудзиками Блума
VІІ. Домашнє завдання
Вивчити § 26. Скласти «Сенкан»
Пагін.
Вегетативний, надземний.
З`єднає, транспортує, запасає.
Пагін – надземна частина рослини.
Брунька
1