Урок біології 7 клас "Різноманітність земноводних. Їх значення у природі та житті людини. Охорона земноводних"

Про матеріал
Дана розробка може бути використана вчителями при вивченні Теми"Земноводні". За бажанням вчителі зможуть розширити та додати власну інформацію в джаний конспект. На етапі актуалізації знань - вправа "Вірю не вірю". Вивчення нового матеріалу - включає роботу в міні групах. На етапі узагальнення знань - цифрограма.
Перегляд файлу

Різноманітність земноводних.

Їх значення у природі та житті людини.

 Охорона земноводних

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю земноводних, дати характеристику; розкрити значення амфібій у природі і житті людини та їх охорону, ознайомити з видами занесеними до Червоної книги України; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; удосконалювати навички самостійного здобуття знань; виховувати любов, дбайливе ставлення до природи та охорони земноводних.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація «Різноманітність  земноводних»

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань
  • Гра «Вірю – не вірю»
  1. Шкіра земноводних гола, багата на залози (в)
  2. Земноводні мають 2камерне серце та 2 кола кровообігу. (не)
  3. Дихають за допомогою легенів та через шкіру. (в)
  4. Клоака у цих тварин відсутня (не)
  5. Амфібії мають внутрішнє та середнє вухо (в)
  6. Очі захищені повіками (в)
  7. Мозок амфібій розвинений краще ніж у риб не)
  8. У земноводних відсутній сечовий міхур (не)
  9.  Земноводні – це роздільностатеві тварини ( в)
  10. Личинка жаб – пуголовок, дихає легенями. (не)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

«Земноводні або амфібії – перші хребетні. Які перетнули поріг водного середовища. Перші завойовники суші!

Еволюційні прабатьки плазунів, птахів, ссавців і, нарешті, людини»

 І. Акімушкін

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Слово вчителя

Земноводні – найменш численний клас хребетних  і нараховує близько 4000 видів. Але вони дуже різноманітні. І тому вчені їх поділили на три ряди:

  • Безногі (165 видів черв яга кільчаста, сирен, амфіума)
  • Безхвості (наземні, водні, деревні)
  • Хвостаті  ( тритони, саламандри)

 

  1. Робота в міні групах (самостійна робота)
  • Група «Квакша»,  ряд Безхвості
  • Група «Тритон»,  ряд Хвостаті

 

Завдання:

  1. дати загальну характеристику ряду,
  2.  назвати та охарактеризувати представників

 

  1. Значення земноводних

У природі:

  1. Ланки в ланцюгах живлення
  2. Зменшують чисельність шкідливих комах
  3. Проміжні хазяї червів-паразитів

Для людини:

  1. Їжа (озерна,жаба- голіаф, ставкова, трав’яна, велетенські саламандри)
  2. У народній медицині (отрута ропухи – зупиняє кровотечі, лікує виразки; сушена ікра гостромордої жаби – лікує рожисте запалення обличчя; отрута жаб-дереволазів використовується як анальгетик)
  3. Експериментальні тварини для зоологів
  4. Переносники небезпечного захворювання – туляремії
  5. Шкода рибному господарству – поїдають ікру риб і мальків

 

  1. Охорона  ( види занесені в Червону книгу)

 

Ряд Хвостаті

Ряд Безхвості

Плямиста саламандра

Очеретяна жаба

Альпійський тритон

Шпорцева жаба

Карпатський тритон

Жаба-піпа

Протей

Жаба-голіаф 

Амфіума

Сумчаста квакша

 

  1. Узагальнення та систематизація знань

Цифрограма «Земноводні»

Знайдіть серед поданих тварин земноводних, з’єднайте їх прямими так, щоб вийшла цифра яка вкаже, скільки тисяч видів нараховує цей клас

Гага

Ящірка

Казарка

Вомбат

Квакша

Кулан

Єхидна

Гавіал

Качкодзьоб

Сирен

Жаба

Їжак

Вуж

Вугор

Ропуха

Дафнія

Аксолотль

Гекон

Жовтобрюх

Черв яга

Веретільниця

Опосум

Тритон

Павіан

Амфіума

Піпа

Рибозмій

Саламандра

Амбістома

В’юн

Коала

Бобер

Ховрах

Галка

Протей

Рак

Алігатор

Тушканчик

Варан

Пилконіс

Кумка

Удав

 

  1. Домашнє завдання 
  • Опрацювати відповідний § підручника
  • Народна мудрість про земноводних

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 травня 2020
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку