Різноманітність земноводних.
Їх значення у природі та житті людини.
Охорона земноводних
Мета: ознайомити учнів з різноманітністю земноводних, дати характеристику; розкрити значення амфібій у природі і житті людини та їх охорону, ознайомити з видами занесеними до Червоної книги України; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; удосконалювати навички самостійного здобуття знань; виховувати любов, дбайливе ставлення до природи та охорони земноводних.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація «Різноманітність земноводних»
Хід уроку
«Земноводні або амфібії – перші хребетні. Які перетнули поріг водного середовища. Перші завойовники суші!
Еволюційні прабатьки плазунів, птахів, ссавців і, нарешті, людини»
І. Акімушкін
Земноводні – найменш численний клас хребетних і нараховує близько 4000 видів. Але вони дуже різноманітні. І тому вчені їх поділили на три ряди:
Завдання:
У природі:
Для людини:
Ряд Хвостаті |
Ряд Безхвості |
Плямиста саламандра |
Очеретяна жаба |
Альпійський тритон |
Шпорцева жаба |
Карпатський тритон |
Жаба-піпа |
Протей |
Жаба-голіаф |
Амфіума |
Сумчаста квакша |
Цифрограма «Земноводні»
Знайдіть серед поданих тварин земноводних, з’єднайте їх прямими так, щоб вийшла цифра яка вкаже, скільки тисяч видів нараховує цей клас
Гага |
Ящірка |
Казарка |
Вомбат |
Квакша |
Кулан |
Єхидна |
Гавіал |
Качкодзьоб |
Сирен |
Жаба |
Їжак |
Вуж |
Вугор |
Ропуха |
Дафнія |
Аксолотль |
Гекон |
Жовтобрюх |
Черв яга |
Веретільниця |
Опосум |
Тритон |
Павіан |
Амфіума |
Піпа |
Рибозмій |
Саламандра |
Амбістома |
В’юн |
Коала |
Бобер |
Ховрах |
Галка |
Протей |
Рак |
Алігатор |
Тушканчик |
Варан |
Пилконіс |
Кумка |
Удав |