Підсумкова робота по темі «Поведінка тварин»
І варіант
І рівень. Тести з однією правильною відповіддю, 3 бали
1. Який метод НЕ використовується для вивчення поведінки тварин:
а) спостереження |
б) порівняння |
в) математичний |
г) кільцювання |
2. Яка поведінкова реакція є вродженою:
а) орієнтація |
б) звикання |
в) научіння |
г) стимули |
3. Що не є формою поведінки тварин:
а) соціальна |
б) репродуктивна |
в) ігрова |
г) індивідуальна |
4. Діяльність організму, що спрямована на формування набутих поведінкових реакцій:
а) научіння |
б) звикання |
в) інстинкт |
г) стимули |
5. Вид научіння тварин, у процесі якого після народження особини в її пам’яті фіксуються окремі ознаки вперше побачених рухомих об’єктів:
а) звикання |
б) закарбування |
в) наслідування |
г) осяяння |
6. Проявом якої форми поведінки є утворення шлюбних пар у лебедів-шипунів:
а) індивідуальної |
б) репродуктивної |
в) соціальної |
г) набутої |
7. Проявом розумової діяльності горили є:
а) використання знарядь праці |
б) турбота про нащадків |
в) ієрархія |
г) хомінг |
8. Реакції організму у відповідь на дію чинника без участі нервової системи:
а) кінези |
б) таксиси |
в) безумовні рефлекси |
г) умовні рефлекси |
9. Прайд левів це угруповання:
а) анонімне |
б) персоніфіковане |
в) тимчасове |
г) відкрите |
10. Птахи позначають свою територію:
а) подряпини на деревах |
б) пахучими мітками |
в) витоптаними доріжками |
г) співом |
ІІ рівень. Тести з кількома правильними відповідями, 3 бали
11. Причини міграцій:
а) зміна дня і ночі |
б) сонячна активність |
||
в) перенесення несприятливих умов |
г) цикл розвитку |
||
д) пошук їжі |
е) пошук території |
||
|
|
||
12. Види міграцій за часом здійснення:
а) пасивні |
б) активні |
в) регулярні |
г) нерегулярні |
д) сезонні |
е) добові |
13. Що є проявом стратегії конфліктів:
а) опіка |
б) оборона |
в) поїдання один одного |
г) захист |
д) втеча |
е) кооперація |
14. Яким тваринам притаманний найвищий рівень розумової діяльності:
а) приматам |
б) дельфінам |
в) гідрі |
г) їжакам |
д) річковому раку |
е) гракам |
15. Назвати анонімні угруповання:
а) стадо на водопої |
б) скупчення черепах |
в) зграя гієнових собак |
г) сімя приматів |
д) бджолина сімя |
е) косяк риби |
16. Охорона території здійснюється за допомогою:
а) співу |
б) патрулювання |
в) подряпин |
г) погроз |
д) міток |
е) стежок |
ІІІ рівень
17. Установіть відповідність між термінами та ілюстраціями
1. ігрова поведінка |
4. гігієнічна поведінка |
2. дослідницька поведінка |
5. турнірні бої |
3. турбота про потомство |
|
А Б В
Г Д
18. Які форми поведінки тварин відображено на ілюстраціях. Наведіть докази
1 2 3
ІV рівень. Дайте відповідь на запитання, 3 бали
20. На прикладах розкрийте значення різних форм набутої поведінки.
Підсумкова робота по темі «Поведінка тварин»
ІІ варіант
І рівень. Тести з однією правильною відповіддю, 3 бали
1. Наука, яка вивчає поведінкові реакції тварин:
а) біологія |
б) зоологія |
в) екологія |
г) етологія |
2. Яка поведінкова реакція є набутою:
а) дослідницька |
б) репродуктивна |
в) агресивна |
г) умовний рефлекс |
3. Що не є індивідуальною поведінкою тварин:
а) пошук сховищ |
б) шлюбні танці |
в) локомоція |
г) пошук їжі |
4. Різноманітні за природою сигнали, що впливають на поведінкові реакції тварин:
а) научіння |
б) звикання |
|
в) інстинкт |
г) стимули |
|
5. Вид научіння тварин, за якого молода особина копіює поведінку дорослих:
а) звикання |
б) закарбування |
в) наслідування |
г) осяяння |
6. Відсутність боязні шпаків опудала на городі це прояв :
а) інстинктів |
б) стимулів |
в) звикання |
г) хомінгу |
7. Проявом розумової діяльності дельфінів є:
а) дружнє ставлення до людини |
б) використання змістовних сигналів |
в) водне середовище життя |
г) територіальна поведінка |
8. Що не є проявом репродуктивної поведінки тварин:
а) сезонність |
б) інсайт |
в) залицяння |
г) парування |
9. Стадо бізонів це угруповання:
а) персоніфіковане |
б) закрите |
в) постійне |
г) анонімне |
10. Яка стратегія виживання демонструє егоїстичну поведінку:
а) конфліктів |
б) жертовності |
в) співпраці |
г) виживання |
ІІ рівень. Тести з кількома правильними відповідями, 3 бали
11. Форми індивідуальної поведінки:
а) терморегуляція |
б) мічення території |
в) гігієнічна |
г) будівництво гнізда |
д) танець бджіл |
е) харчова |
12. Види міграцій за постійністю здійснення:
а) пасивні |
б) активні |
в) регулярні |
г) нерегулярні |
д) сезонні |
е) добові |
13. Що є проявом стратегії співпраці:
а) опіка |
б) оборона |
в) поїдання один одного |
г) захист |
д) втеча |
е) кооперація |
14. Сприйняття інформації відбувається за допомогою органів чуття:
а) зору |
б) травлення |
в) руху |
г) слуху |
д) нюху |
е) виділення |
15. Назвати персоніфіковані угруповання:
а) зграї перелітних птахів |
б) скупчення черепах |
в) зграя гієнових собак |
г) прайд левів |
д) бджолина сімя |
е) рій комах |
16. Орієнтування тварин відбувається за:
а) зорями |
б) місяцем |
в) зміною температури |
г) Сонцем |
д) вітром |
е) вологістю |
ІІІ рівень
17. Установіть відповідність між термінами та ілюстраціями
1. агресивна поведінка |
4. захист від хижаків |
2. шлюбні танці |
5. наслідування |
3. репродуктивна поведінка |
|
А Б В
Г Д
18. Які форми поведінки тварин відображено на ілюстраціях. Наведіть докази
ІV рівень. Дайте відповідь на запитання, 3 бали
20. На прикладах розкрийте значення різних форм вродженої поведінки.