Урок образотворчого мистецтва "Біоніка. Ескіз об'єкту, де є виразна природна форма." дає змогу розширити уявлення про дизайн, ознайомити учнів з наукою біонікою та показати її значення в житті людей, спонукає до пізнання законів природи, пошуку біонічних форм. Навчає створювати контурні замальовки спрощених природних форм, розвиває фантазію, уяву, творчу думку, акуратність в роботі, увагу, зорове сприйняття.
Урок 20 (7 клас)
ТЕМА: Біоніка. Ескіз об’єкту, де є виразна природна форма.
МЕТА УРОКУ: Розширити уявлення про дизайн, ознайомити з наукою біонікою та показати її значення в житті людей. Спонукати до пізнання законів природи, пошуку біонічних форм. Навчити створювати контурні замальовки спрощених природних форм. Розвивати фантазію, уяву, творчу думку, акуратність в роботі, увагу, зорове сприйняття.
МАТЕРІАЛИ ТА ПРИСТРОЇ: альбом, кольорові олівці, фломастери, гелеві ручки, лінійка.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: презентація відео наочність, роздатковий матеріал, фонова музика.
Хід уроку:
1. Організаційний момент. Готовність учнів і матеріалів до уроку. Емоційне введення в урок ( відео)
2. Актуалізація діяльності.
А) Які сфери людського життя ви побачили у відео?
Б) Як називається наука, яка межує та об’єднує біологію, техніку та математику? (Біоніка)
В) Хто вважається «батьком» біоніки? (да Вінчі)
Г) Яке відношення має біоніка до дизайну?
( люди запозичають та черпають ідеї у природи)
3. Мотивація навчальної діяльності.
Ми у відеоряді побачили різні сфери життя та діяльності людини і впевнилися, що всі ці форми, конструкції, предмети нагадують нам звичайні образи , взяті у природи.
( Презентація)
4. Тема і мета уроку.
«Біоніка. Ескіз об’єкту, де є виразна природна форма.»
Біоніка – це наука про використання знань, конструкцій і форм, принципів і технологічних процесів живої природи в техніці і будівництві. Академіки характеризують цю науку як цілеспрямовані пошуки в «живій» природі «зразків» для створення технічних засобів.
На протязі багатьох століть люди вивчали, досліджували і копіювали живу природу.
Це кропіткий процес, який вимагає спостереження, точних математичних розрахунків, знання будівельних технологій та якості будівельних матеріалів.
Основні методи дизайнерської біоніки.
1) Дослідження живих організмів.
2) Відбір необхідних і корисних функцій живої природи. Створення ескізу.
3) Знаходження методів і способів технічного моделювання біологічних процесів.
4) Моделювання нових об’єктів.
5) Розробка технічного зразка.
Давайте перевіримо, чи ви впізнаєте природні форми?
5.Творча робота учнів.
Практична робота.
( демонстрація учнівських робіт)
6. Актуалізація набутих знань. «Місце архітектора». Учні, які справились із завданням скоріше, по одному сідають в крісло «Архітектора» і демонструють свої роботи. Інші учні класу задають питання архітектору щодо правильності втілення його біонічної ідеї.
7. Оцінювання робіт.
Кращі ідеї оцінюються високим балом «Найкращий на уроці!».
8. Домашнє завдання: Принести матеріали для наступного уроку.
1