УРОК
Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу на тему
«Близькі за значенням слова – синоніми»
Підготувала вчитель початкових класів
Колій Таїсія Володимирівна
Урок. Близькі за значенням слова – синоніми.
Мета уроку: розширити поняття учнів про слова, близькі за значенням, ознайомити з терміном «синоніми»; збагачувати словниковий запас виробляти вміння добирати синоніми з метою вдосконалення зв’язного мовлення; розвивати інтерес до слова, до української мови, уміння точно передавати думку; виховувати любов до Батьківщини та увагу до народних висловів, які роблять наше мовлення багатим, яскравішим, образнішим; продовжувати виховувати захоплення творчістю Т. Г. Шевченка.
Обладнання: світлофор настрою, зашифроване прислів’я, карта України, мікрофон, телевізор, ноутбук.
ХІД УРОКУ
„Світлофор настрою“
Любіть свою рідну Україну, бо вона найкраща!
(Батьківщина, Україна, наша держава, наша країна)
- Чому його називають вірним сином України?
Отже, слова, які близькі за значенням, називаються синонімами.
У підручнику ст. 52 прочитати правило.
V. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Запис тему уроку в зошит.
Наше завдання на уроці:
VІ. Сприймання та первинне усвідомлення учнями нового матеріалу. Мотивація навчальної діяльності.
2. «Мікрофон».
3. Вибірковий диктант.
Хто дід?
З’їжджаються дочки у гості до діда:
Ось там Завірюха санчатами їде,
За нею Метелиця слідом мете,
Хурделиця Хугу з собою веде.
А тільки-но вітер у полі завіє,
Як стануть на межі Хуртеча й Завія.
Нарешті удвох з Заметіллю приїхала
Найменша - улюблена донечка – Віхола.
(Щоб мовлення було багатим, щоб не було повторів)
VII. Фізкультхвилинка.
Виконання під музичний супровід.
VIIІ. Продовження роботи над новим матеріалом.
Вправа 2, ст. 52 Перша група виписує слова до слова Батьківщина, друга група – до слова діти. Взаємоперевірка.
2.Мозкова атака.
- Діти, як ви думаєте чи є синонімами слова парк і ліс? Чому?
3. Вилучте «зайве слова». (ст.53, усно)
4. Творча робота.
Ст. 53 впр. 4 - хлопчики підбирають до першого рядка, дівчатка – до другого, а третій виконують ті учні, які перші виконають свої завдання.
5. Закріплення.
З ряду слів, близьких за значенням, доберіть і вставте замість крапок найбільш влучні. (Усно)
Швидко, скоро, прудко, жваво.
а) … прийде весна;
б) …розтане сніг;
в) Білочка … стрибає з гілки на гілку;
г) Хлопчики про щось … розмовляли.
Перевірка виконання творчої роботи.
IX. Домашнє завдання.
Ст. 53, вправа 5, завдання 1, за бажання додаткове завдання – із синонімами однієї групу скласти і записати різні речення.
X. Підсумок уроку.