20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Богдан Лепкий. „Мишка (казка для дітей: малих і великих)”.

Про матеріал

Мета:

*ознайомити учнів із твором Б.Лепкого „Мишка (казка для дітей: малих

і великих)”;

допомогти усвідомити його ідейно-художнє значення, розкривати комічну та трагічну ситуацію у творі;

*розвивати навички виразного читання твору, вміння аналізувати текст, висловлювати власні думки, досліджувати поставлені проблеми, критично мислити та уявляти;

*сприяти вихованню кращих моральних якостей, розуміння істинної вартості життєвих цінностей.
Перегляд файлу

 

 

Урок                                                  української літератури                                    (7 клас)

Богдан Лепкий.

"Мишка

(казка для дітей: малих і великих)"

Учитель української мови та літератури                                                         Олександрівської філії

КЗ «Олександрівське НВО № 1»                                                                                  Мовчан А.В.

 

 

 

Тема: Богдан Лепкий. „Мишка (казка для дітей: малих і великих)”.

Мета:

         *ознайомити учнів із твором Б.Лепкого „Мишка (казка для дітей: малих 

          і великих)”;

допомогти усвідомити його ідейно-художнє значення, розкривати  комічну та трагічну  ситуацію у творі;

*розвивати навички виразного читання твору, вміння аналізувати текст, висловлювати власні думки, досліджувати поставлені проблеми, критично мислити та уявляти;

*сприяти вихованню кращих моральних якостей, розуміння істинної вартості  життєвих  цінностей.

Обладнання: портрет письменника; ілюстрації до  творів Б.Лепкого; мишка;

           літературознавчий словник; картки із завданнями; епіграфи; мікрофон.

Форми та методи роботи: вправа „Мої асоціації”, мозковий штурм,    метод „Мікрофон”, схема „У 3 кроки”, гра.

Тип уроку: урок поглибленого вивчення твору.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Евристична бесіда.
  • Що ви довідались про батьківську родину Богдана Лепкого?
  • Як домашнє середовище вплинуло на формування особистості письменника?
  • Які твори  Б.Лепкого вам відомі?
  • Що захоплює вас у Богдані Лепкому як особистості?
  • Яку мету ставив перед собою автор, коли писав твір „Цвіт щастя”?
  • Чи будете ви шукати свою квітку щасті і як саме?
  1. Вправа „Мої асоціації”.
  • Діти, прочитавши твір Б.Лепкого „Цвіт щастя”, скажіть, які асоціації  виникають у вас до слова „щастя”?

Щастя – сім’я, любов, повага, здоров’я, добро, взаєморозуміння, благополуччя, мир, віра...

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності школярів.

  1. Читання епіграфів до уроку.

Гроші, якими володієш, - знаряддя свободи; ті, за якими женешся знаряддя рабства.

     Ж.-Ж.Руссо.

Роби добро таємно і шкодуй, коли про нього дізнаються, і ти навчишся радості творити добро.                                                                                                              

 

V. Сприйняття й вивчення навчального матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Сьогодні, діти, ми вивчатимемо твір Богдана Лепкого „Мишка (казка для дітей:  малих і великих)”. Нехай наша Мишка подарує нам хвилини добра, гарного настрою та цікавості. Отже, починаймо.

2. Виразне читання твору Б.Лепкого „Мишка...”

3*. Словникова робота за питаннями учнів.

4. Робота з теорії літератури.

- Твір Б.Лепкого за жанровими ознаками нагадує притчу. Давайте згадаємо, що це таке? (Звернення до літературознавчих словничків).

Притча – невелике алегоричне оповідання  з яскраво вираженою мораллю (повчання).

5. Спостереження над текстом.

- Про який час  ідеться у творі Б.Лепкого?

- Як ставилися до війни мишка, господарі, інші люди?

- Знайдіть у тексті  опис мишки (портрет)?

- Кого найбільше  боялася мишка? Зачитайте, чому.

- Про що розмовляла мишка зі своїми міськими подругами? Як вони виглядали?

- Чому мишці зробилося соромно за свою господиню? Підтвердить цитатами.

- Які слова викликали особливу неприязнь до господарів? Зачитайте.

- Як ви гадаєте, чи може порядна людина тішитися горем і війною?

- Чому мишка вирішила   покарати господарів?

- Назвіть головних і другорядних героїв твору?

 

VI. Поглиблений аналіз твору.

  1. Схема „Аналіз у 3 кроки”.

 

І.       Мишка

 Свій світ    Чужий світ

діти, нірка, подружки  господар, господиня, гроші, війна,

з міста, поле, подвір’я,  жадібність, жорстокість, голод,

співчуття, доброта,   егоїзм, хата, скриня...

кмітливість, милосердя...

ІІ.

  • Хто господар чужого світу? (Люди).
  • Від чого залежить життя мишки? (Від її бажання змінити світ).

     -    Який світ має кордони? (Хата).

  • Де краще жити, на думку мишки? (Ч.с.)

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. З’ясування авторської позиції.

  • Чому мишка мала дітей, а господарі - ні?

 

VII. Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Метод „Мікрофон”.
  • Чому твір Б.Лепкого „Мишка” має підзаголовок „Казка для дітей”: малих і великих”?
  • Чому мишка вирішила, що їй із дітьми краще жити в полі, ніж у такій хаті?
  • Яка головна думка (ідея) твору?
  • Що комічне, а що трагічне показав нам автор?
  1. Мозковий штурм.
  • Що в даному творі символізує мишка?

Мишка

   добро    любов

   

совість   гідність

   

співчуття   злагоду в сім’ї

 

   волю    віру

 

       справедливість

3. Гра „Хто швидше”.

- Допоможіть мишці зібрати її речі та  розшифруйте прислів’я, яке співзвучне з ідеєю Б.Лепкого „Мишка...”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: злий плаче від заздрості, а добрий – від радості.

 

VIII. Підбиття підсумків уроку.

ХІХ. Домашнє завдання.

*Намалювати ілюстрації до твору „Мишка”.

**На вибір:

а) продовжити казку „Мишка...”;

б) скласти до казки „Мишка...” 12 запитань, які б починались словами „Чому?”, „Навіщо?...”

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
4129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку