Урок "Богдан Лепкий. „Мишка (казка для дітей: малих і великих)”.

Про матеріал

Мета:

*ознайомити учнів із твором Б.Лепкого „Мишка (казка для дітей: малих

і великих)”;

допомогти усвідомити його ідейно-художнє значення, розкривати комічну та трагічну ситуацію у творі;

*розвивати навички виразного читання твору, вміння аналізувати текст, висловлювати власні думки, досліджувати поставлені проблеми, критично мислити та уявляти;

*сприяти вихованню кращих моральних якостей, розуміння істинної вартості життєвих цінностей.
Перегляд файлу

 

 

Урок                                                  української літератури                                    (7 клас)

Богдан Лепкий.

"Мишка

(казка для дітей: малих і великих)"

Учитель української мови та літератури                                                         Олександрівської філії

КЗ «Олександрівське НВО № 1»                                                                                  Мовчан А.В.

 

 

 

Тема: Богдан Лепкий. „Мишка (казка для дітей: малих і великих)”.

Мета:

         *ознайомити учнів із твором Б.Лепкого „Мишка (казка для дітей: малих 

          і великих)”;

допомогти усвідомити його ідейно-художнє значення, розкривати  комічну та трагічну  ситуацію у творі;

*розвивати навички виразного читання твору, вміння аналізувати текст, висловлювати власні думки, досліджувати поставлені проблеми, критично мислити та уявляти;

*сприяти вихованню кращих моральних якостей, розуміння істинної вартості  життєвих  цінностей.

Обладнання: портрет письменника; ілюстрації до  творів Б.Лепкого; мишка;

           літературознавчий словник; картки із завданнями; епіграфи; мікрофон.

Форми та методи роботи: вправа „Мої асоціації”, мозковий штурм,    метод „Мікрофон”, схема „У 3 кроки”, гра.

Тип уроку: урок поглибленого вивчення твору.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Евристична бесіда.
  • Що ви довідались про батьківську родину Богдана Лепкого?
  • Як домашнє середовище вплинуло на формування особистості письменника?
  • Які твори  Б.Лепкого вам відомі?
  • Що захоплює вас у Богдані Лепкому як особистості?
  • Яку мету ставив перед собою автор, коли писав твір „Цвіт щастя”?
  • Чи будете ви шукати свою квітку щасті і як саме?
  1. Вправа „Мої асоціації”.
  • Діти, прочитавши твір Б.Лепкого „Цвіт щастя”, скажіть, які асоціації  виникають у вас до слова „щастя”?

Щастя – сім’я, любов, повага, здоров’я, добро, взаєморозуміння, благополуччя, мир, віра...

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності школярів.

  1. Читання епіграфів до уроку.

Гроші, якими володієш, - знаряддя свободи; ті, за якими женешся знаряддя рабства.

     Ж.-Ж.Руссо.

Роби добро таємно і шкодуй, коли про нього дізнаються, і ти навчишся радості творити добро.                                                                                                              

 

V. Сприйняття й вивчення навчального матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Сьогодні, діти, ми вивчатимемо твір Богдана Лепкого „Мишка (казка для дітей:  малих і великих)”. Нехай наша Мишка подарує нам хвилини добра, гарного настрою та цікавості. Отже, починаймо.

2. Виразне читання твору Б.Лепкого „Мишка...”

3*. Словникова робота за питаннями учнів.

4. Робота з теорії літератури.

- Твір Б.Лепкого за жанровими ознаками нагадує притчу. Давайте згадаємо, що це таке? (Звернення до літературознавчих словничків).

Притча – невелике алегоричне оповідання  з яскраво вираженою мораллю (повчання).

5. Спостереження над текстом.

- Про який час  ідеться у творі Б.Лепкого?

- Як ставилися до війни мишка, господарі, інші люди?

- Знайдіть у тексті  опис мишки (портрет)?

- Кого найбільше  боялася мишка? Зачитайте, чому.

- Про що розмовляла мишка зі своїми міськими подругами? Як вони виглядали?

- Чому мишці зробилося соромно за свою господиню? Підтвердить цитатами.

- Які слова викликали особливу неприязнь до господарів? Зачитайте.

- Як ви гадаєте, чи може порядна людина тішитися горем і війною?

- Чому мишка вирішила   покарати господарів?

- Назвіть головних і другорядних героїв твору?

 

VI. Поглиблений аналіз твору.

  1. Схема „Аналіз у 3 кроки”.

 

І.       Мишка

 Свій світ    Чужий світ

діти, нірка, подружки  господар, господиня, гроші, війна,

з міста, поле, подвір’я,  жадібність, жорстокість, голод,

співчуття, доброта,   егоїзм, хата, скриня...

кмітливість, милосердя...

ІІ.

  • Хто господар чужого світу? (Люди).
  • Від чого залежить життя мишки? (Від її бажання змінити світ).

     -    Який світ має кордони? (Хата).

  • Де краще жити, на думку мишки? (Ч.с.)

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. З’ясування авторської позиції.

  • Чому мишка мала дітей, а господарі - ні?

 

VII. Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Метод „Мікрофон”.
  • Чому твір Б.Лепкого „Мишка” має підзаголовок „Казка для дітей”: малих і великих”?
  • Чому мишка вирішила, що їй із дітьми краще жити в полі, ніж у такій хаті?
  • Яка головна думка (ідея) твору?
  • Що комічне, а що трагічне показав нам автор?
  1. Мозковий штурм.
  • Що в даному творі символізує мишка?

Мишка

   добро    любов

   

совість   гідність

   

співчуття   злагоду в сім’ї

 

   волю    віру

 

       справедливість

3. Гра „Хто швидше”.

- Допоможіть мишці зібрати її речі та  розшифруйте прислів’я, яке співзвучне з ідеєю Б.Лепкого „Мишка...”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: злий плаче від заздрості, а добрий – від радості.

 

VIII. Підбиття підсумків уроку.

ХІХ. Домашнє завдання.

*Намалювати ілюстрації до твору „Мишка”.

**На вибір:

а) продовжити казку „Мишка...”;

б) скласти до казки „Мишка...” 12 запитань, які б починались словами „Чому?”, „Навіщо?...”

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зінченко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Литвинюк Світлана Олександрівна
    Легко, просто, цікаво!! Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
19893
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку