Повторити слова ввічливості, що використовуються в різних життєвих ситуаціях; дати поняття «етикет»; вчитися дотримуватися правил ввічливості при спілкуванні з ровесниками і дорослими; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати, робити висновки; виховувати ввічливе та уважне ставлення до людей, доброзичливість.
Тема. Будь увічливим (увічливою)
Мета. Повторити слова ввічливості, що використовуються в різних життєвих ситуаціях; дати поняття «етикет»; вчитися дотримуватися правил ввічливості при спілкуванні з ровесниками і дорослими; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати, робити висновки; виховувати ввічливе та уважне ставлення до людей, доброзичливість.
Результати навчання
Ранкова зустріч на тему: «Вчимося робити добро»
Мета: розширити знання учнів з обраної теми, продовжувати вчити дітей оцінювати вчинки, розрізняти добро і зло, добре ставитись один до одного, виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, викликати бажання творити добро.
Привітання.
«Доброго ранку!» - щиро вітаюся.
«Доброго ранку! »- я до всіх посміхаюся. «Доброго ранку! Доброго дня! Бажаю всім щастя я і добра!» Обмін інформацією. Групове заняття.
1 група «Добро і зло»
Дістаньте із скриньки написані слова і об᾽єднайте їх у дві групи: добро і зло.
2 група Вправа «Магніт» - Які слова «притягує» до себе слово «добро»?
3 група «Збери прислів’я»
Де є добро радістю.
Доброта закінчується там зникає зло.
Від доброго слова не роби зла.
Перший крок до добра світ радіє.
4 група Вставте пропущені слова
В світ прийшли ми: я і ти
Для любові й …(доброти)!
Щоб, як сонечко…( світити)!
І в душі завжди нести
Теплий промінь…( доброти)!
Презентація робіт.
- Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі. І недарма кажуть, що добро живе в душі кожної людини.
Щоденні новини.
Заповнення календаря природи.
I. Актуалізація опорних знань
— Колись давно в одній країні було зачароване місто. У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу до міста завітала чарівниця. Вона була дуже ввічлива. Проходячи вулицями міста, чарівниця говорила усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося. Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.
— Діти, у якому місті ви хотіли б жити веселому чи сумному?
— Чому потрібно бути ввічливим?
II. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності
- Продовжіть фразу: «Цей урок навчить мене...»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- З давніх - давен люди привчали вживати ввічливі слова навіть маленьких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалечку привчатися бути ввічливими, добросердечними.
- Які ви знаєте слова ввічливості?
Складання «Асоціативного куща»
Галявина ввічливих слів
Робота з підручником (с. 35-37)
-Щоб усім було зручно жити в суспільстві, люди виробили правила культурної поведінки – етикет.
Робота в зошиті . Завдання 9 (с15).
Етикет – …
Багато правил етикету ви вже знаєте.
- Де потрібно дотримуватися правил етикету?
- Які правила культурної поведінки ви знаєте?
Робота з підручником .
Складання діалогів з використанням слів ввічливості. Робота в парах (скласти діалог с.36).
Розгляньте ілюстрації , що у підручнику на с. 36. Складіть діалоги між друзями, використовуючи ввічливі слова.
Розіграємо діалоги за сюжетами малюнків. Використовуючи слова ввічливості.
Створення стіни ввічливих слів (робота в групах)
Групи отримують конверт зі словами ввічливості, що написані на картках. Група вибирає з них та створює стіну слів (на аркуші А3) згідно зі своїм завданням.
1 група слова привітання;
2 група слова прощання;
3 група слова вибачення;
4 група слова подяки та слова прохання.
Повторення правил поведінки в гостях.
Робота з підручником (с. 36)
- Ввічлива людина не тільки вітається при зустрічі , дякує чи вітає зі святом. Ввічлива людина ніколи не буде сміятися над тим, хто потрапив у біду. Ввічлива людина не буде створювати незручності іншим ні своєю поведінкою, ні своїм зовнішнім виглядом.
-Розкажіть, чи часто ви ходите в гості до друзів? Як проводите час?
Правила поведінки в гостях
- приходьте тільки якщо вас запросили;
- поводьте себе скромно;
- не чіпайте речей господарів без дозволу;
- дякуйте господарям за частування;
- не засиджуйтесь в гостях;
- дякуйте за запрошення.
- Розгляньте малюнки , що на с.36 і скажіть які правила етикету порушили діти?
Робота в зошиті (с.15 завдання2)
Повторення правил спілкування по телефону
а)- Ввічливі слова треба не тільки знати, але й використовувати у своєму мовленні. Вони виражають повагу до співрозмовника.
- Якось Наталочка зателефонувала до мами на роботу та й каже: «Алло! Добрий день. Покличте, будь ласка, маму». Як ви думаєте, чи виконають її прохання? Чому?
- Що в її розмові було правильним?
- Уявіть, що ви телефонуєте на роботу до своєї мами . Як ви її покличете до телефону?
б) складання діалогу розмови по телефону (робота в парах)
- Прочитайте у підручнику на ст. 37 розмову по телефону двох друзів. Яких помилок вони допустилися?
- Давайте виправимо діалог і розіграємо його в особах.
Алло!
Привітання.
Пояснення мети дзвінка .
Вдячність.
Прощання.
Ⅳ. Закріплення та осмислення нового матеріалу
Складання золотого правила ввічливості (робота в групах)
-Правил культурної поведінки багато, та є серед них одне, золоте. Із окремих слів складіть його. (Стався до людей так, як тобі хотілося б, щоб люди ставились до тебе.)
Запам’ятайте, діти, завжди дотримуйтесь «золотого правила ввічливості»: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставились до тебе. Бо «ніщо не дається так дешево і не цінується так високо, як ввічливість».
V. Підсумок уроку
- На завершення нашого уроку прийміть від мене побажання.
Бажаю вам, діти,
У серденьках ласку.
Учіться вживати
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе –
Слово у серці
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»
«Світлої днини» -
Щедро даруйте
Щодня, щохвилини !
- На пам'ять про наш урок я дарую вам «Квітку ввічливості».