Урок "Будь ввічливим (ввічливою)

Про матеріал

Повторити слова ввічливості, що використовуються в різних життєвих ситуаціях; дати поняття «етикет»; вчитися дотримуватися правил ввічливості при спілкуванні з ровесниками і дорослими; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати, робити висновки; виховувати ввічливе та уважне ставлення до людей, доброзичливість.

Перегляд файлу

Тема. Будь увічливим (увічливою)

Мета. Повторити слова ввічливості, що використовуються в різних життєвих ситуаціях; дати поняття «етикет»; вчитися дотримуватися правил ввічливості при спілкуванні з ровесниками і дорослими; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати, робити висновки; виховувати ввічливе та уважне  ставлення до людей, доброзичливість.

Результати навчання

  • Діти називають слова ввічливості;
  • пояснюють значення слова «етикет»;
  • з᾽ясовують, у яких ситуаціях потрібно використовувати слова ввічливості;
  • розповідають про своє ставлення до людей.

Ранкова зустріч на тему: «Вчимося робити добро»

 Мета:  розширити знання учнів з обраної теми, продовжувати вчити дітей оцінювати вчинки, розрізняти добро і зло, добре ставитись один до одного, виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, викликати бажання творити добро.                                                                     

Привітання.

«Доброго ранку!» - щиро вітаюся.

«Доброго ранку! »- я до всіх посміхаюся.                                                                         «Доброго ранку! Доброго дня!                                                                                   Бажаю всім щастя я і добра!»                                                                                        Обмін інформацією.                                                                                                                            Групове заняття.

1 група  «Добро і зло»  

Дістаньте із скриньки написані слова і об᾽єднайте їх у дві групи: добро і зло.

2 група   Вправа «Магніт»                                                                                                            -  Які слова «притягує» до себе слово «добро»?

3 група «Збери прислів’я»

Де є добро                                              радістю.

Доброта закінчується                           там зникає зло.

Від доброго слова                                 не роби зла.

Перший крок до добра                         світ радіє.

 

4 група Вставте пропущені слова

 В світ прийшли ми: я і ти

Для любові й …(доброти)!

Щоб, як сонечко…( світити)!

І в душі завжди нести  

Теплий промінь…( доброти)!     

Презентація робіт.

- Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі. І недарма кажуть, що добро живе в душі кожної людини. 

Щоденні новини.

Заповнення календаря природи.

I. Актуалізація опорних знань

— Колись давно в одній країні було зачароване місто. У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу до міста завітала чарівниця. Вона була дуже ввічлива. Проходячи вулицями міста, чарівниця говорила усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося. Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло        з-за хмар сонечко.

— Діти, у якому місті ви хотіли б жити веселому чи сумному?

— Чому потрібно бути ввічливим?

II. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності

  1. Вправа «Передбачення»
  • Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці?
  •  Сьогодні  ми  поговоримо про  правила  культурної  поведінки: правила доброти, ввічливості.
  • Чого вас навчить цей урок?
  1. Вправа «Очікування»

-    Продовжіть  фразу: «Цей урок навчить мене...»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

- З давніх -  давен  люди привчали вживати ввічливі слова навіть маленьких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалечку привчатися бути ввічливими, добросердечними.

 - Які ви знаєте слова ввічливості?

Складання «Асоціативного куща»

Галявина ввічливих слів

Робота з підручником (с. 35-37)

-Щоб  усім було зручно жити в суспільстві, люди  виробили  правила культурної поведінки – етикет.

Робота в зошиті . Завдання 9 (с15).

Етикет – …

Багато правил етикету ви вже знаєте.

- Де потрібно дотримуватися правил етикету?

- Які правила культурної поведінки ви знаєте?

Робота з підручником .

Складання діалогів з використанням слів ввічливості.  Робота в парах (скласти діалог с.36).

Розгляньте ілюстрації , що у підручнику на с. 36. Складіть діалоги між друзями, використовуючи ввічливі слова.

Розіграємо діалоги за сюжетами малюнків. Використовуючи слова ввічливості.

Створення стіни ввічливих слів (робота в групах)

Групи отримують конверт зі словами ввічливості, що написані на картках. Група вибирає з них та створює стіну слів (на аркуші А3) згідно зі своїм завданням.

1 група слова привітання;

2 група слова прощання;

3 група слова вибачення;

4 група  слова подяки та слова прохання.

Повторення правил поведінки в гостях.

Робота з підручником (с. 36)

- Ввічлива людина не тільки вітається при зустрічі , дякує чи вітає зі святом. Ввічлива людина ніколи не буде сміятися над тим, хто потрапив у біду. Ввічлива людина не буде створювати незручності іншим ні своєю поведінкою, ні своїм зовнішнім  виглядом.

-Розкажіть, чи часто ви ходите в гості до друзів? Як проводите час?

Правила поведінки в гостях

- приходьте тільки якщо вас запросили;

- поводьте себе скромно;

- не чіпайте речей господарів без дозволу;

- дякуйте господарям за частування;

- не засиджуйтесь в гостях;

- дякуйте за запрошення.

-  Розгляньте малюнки , що на с.36 і скажіть які правила етикету порушили  діти?

Робота в зошиті (с.15 завдання2)

Повторення правил спілкування по телефону

а)- Ввічливі слова треба не тільки знати, але й використовувати у своєму мовленні. Вони виражають повагу до співрозмовника.

- Якось Наталочка зателефонувала до мами на роботу та й каже: «Алло! Добрий день. Покличте, будь ласка, маму». Як ви думаєте, чи виконають її прохання? Чому?

- Що в її розмові було правильним?

- Уявіть, що ви телефонуєте на роботу до своєї мами . Як ви її покличете до телефону?

б) складання діалогу розмови по телефону (робота в парах)

- Прочитайте у підручнику на ст. 37 розмову по телефону двох друзів. Яких помилок вони допустилися?

- Давайте виправимо діалог і розіграємо його в особах.

Алло!

Привітання.

Пояснення мети дзвінка .

Вдячність.

Прощання.

. Закріплення та осмислення нового матеріалу

Складання золотого правила ввічливості (робота в групах)

-Правил культурної поведінки багато, та є серед них одне, золоте. Із окремих слів складіть його. (Стався до людей так, як тобі хотілося б, щоб люди ставились до тебе.)

Запам’ятайте, діти, завжди дотримуйтесь «золотого правила ввічливості»: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставились до тебе. Бо «ніщо не дається так дешево і не цінується так високо, як  ввічливість».

V. Підсумок уроку

- На завершення нашого уроку прийміть від мене побажання.

Бажаю вам, діти,

У серденьках ласку.

Учіться вживати

Ніжне «Будь ласка»,

Вдячне «Спасибі»,

«Вибач» тремтливе –

Слово у серці

Як зернятко в ниві.

«Доброго ранку!»

«Світлої днини» -

Щедро даруйте

Щодня, щохвилини !

- На пам'ять про наш урок я дарую вам «Квітку ввічливості».

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
2943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку