Практичне заняття "У світі професії".

Про матеріал
Учні 1-4 класів ще далекі від вибору професії, але правильно проведена серед них профорієнтаційна робота повинна стати основою, на якій в подальшому будуть розвиватись професійні інтереси та наміри школярів у старших класах. Тому дітей треба поступово вводити у світ професій починаючи із початкових класів. Практичне заняття «У світі професій» здебільшого спрямоване на підготовку дітей до трудової діяльності; ознайомленні їх з професіями, світом праці. Заняття розраховано на учнів 3 - 4 класів. Може бути використано шкільною психологічною службою та класоводами.
Перегляд файлу

 

У світі професій

        Анотація

Учні 1-4 класів ще далекі від вибору професії, але правильно проведена серед них профорієнтаційна робота повинна стати основою, на якій в подальшому будуть розвиватись професійні інтереси та наміри школярів у старших класах. Тому дітей треба поступово вводити у світ професій починаючи із початкових класів.

Практичне заняття «Крок у професійне майбутнє» здебільшого спрямоване на підготовку дітей до трудової діяльності; ознайомленні їх з професіями, світом праці. Заняття розраховано на учнів 3 - 4 класів. Може бути використано шкільною психологічною службою та класоводами.

Вступ

Досвід і знання вікової психології дозволяють сказати, що профорієнтацію треба починати в дитячому садку або в 1-4 класах, коли у дітей виникає інтерес до різних видів діяльності.

Знання про одні й ті ж професії учні повинні отримувати в різних класах. При цьому необхідно враховувати вікові особливості учнів і так підбирати матеріал, щоб він був зрозумілий та цікавий дітям різного віку.

Профорієнтаційна робота з молодшими школярами має специфічний характер і відрізняється від роботи з середніми та старшими класами. Специфіка насамперед полягає в тому, що при роботі з молодшими класами не ставиться ціль безпосередньо підвести учнів до вибору певної професії, а лише підготувати основу для цього вибору. Дітей треба поступово вводити у світ професій. Відповідно, профорієнтаційна робота в молодших класах полягає в основному в проведенні професійної просвіти.

       Відомо, що вибір професії в учнів 1—4 класів відбувається на рівні інтересу до зовнішнього боку професії. Отже, не варто подавати інформацію школярам про різні види трудової діяльності дорослих на складному науковому рівні, із застосуванням спеціальної термінології. Дітей необхідно поступово вводити у величезний і захоплюючий світ професій, вчити їх орієнтуватися в ньому.

Дослідження багатьох учених свідчать, що у 30% школярів стійкі інтереси до професії чи спеціальності, яку вони обирають, сформувалися вже в початкових класах. Тому слід починати профорієнтаційну роботу у 1-4 класах.

Мета: визначити знання про світ праці та професії через ігрову діяльність; уточнювати і розширювати словниковий запас по даній темі; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; розвивати вміння класифікувати, логічне мислення; виховувати шанобливе ставлення до праці і людей.

Обладнання: картинка із зображенням чарівного корабля, весла чарівного корабля, картинки професій, плакати «Кому, що потрібно для роботи», смайлики, малюнки із предметами, ручки, презентація, мультимедійна дошка.

Вік: 8 — 10 років

Час: 45 хв.

План

І. Вступ (представлення мети та теми) (5 хв.)

ІІ. Основна частина

  1. Гра «Кому що потрібно для роботи». (7 хв.)
  2. Гра «Відгадай професію» (5 хв.)
  3. Гра «Загадки-обманки» (5 хв.)
  4. Руханка (2 хв.)
  5. Гра «Мультляндія» (8 хв.)

ІІІ. Заключна частина

  1. Визначте, якій людині це сказано. (5 хв.)
  2. Гра «Хто, що робить?» (3 хв).
  3. Рефлексія (5хв.).

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

І. Вступна частина (5 хв). Привітання.

- Доброго дня, лікарі і вчителі, художники й поети, спортсмени і артисти, космонавти і мореплавці, будівельники і захисники Вітчизни. Не дивуйтеся, що я до вас так звертаюсь. Промайнуть шкільні роки, і саме ви встанете за штурвал корабля, побудуєте затишні будинки, зшиєте красивий і зручний одяг, спечете найсмачніший у світі торт, зшиєте такі чобітки, що позаздрить сама цариця, або відкриєте нові зірки.

Але, щоб кимось стати в житті, вам треба по-перше подорослішати і вивчитися. Тому сьогодні я пропоную вам вирушити в подорож на чарівному кораблі до Міста Майстрів.

Та наш чарівний корабель попливе, тільки тоді коли він матиме весла. То ж, я пропоную вам взяти весла чарівного корабля, написати на них побажання на сьогоднішнє заняття і прикріпити їх до корабля.

- Рушаймо!

- Ось ми і потрапити в Місто Майстрів.  На вулицях цього міста можна зустріти людей різних професій. А яких саме ми з вами дізнаємося в процесі нашої екскурсії. (додаток 1(слайд 2))

ІІ. Основна частина

- Жителі районів Міста Майстрів підготували вам різноманітні завдання.

Район «Умілі руки».

- Перший район, який ми з вами відвідаємо – це район «Умілі руки». Жителі цього району майстерно володіють різними інструментами і механізмами. Давайте спробуємо розібратися, кому, які інструменти необхідні для роботи.

1. Гра «Кому що потрібно для роботи» (7 хв.) (додаток 2)

- У мене в руках мішечок в якому картки із зображеними предметами й інструментами, які потрібні в роботі для людей певних професій. Ви по-черзі достаєте картку,  пояснюєте: Як називається предмет, який на ній зображено? Хто використовує його?  Та прикріплюєте картку до необхідної професії. (Інструменти і предмети: корабель, якір, рятувальний круг, штурвал (моряк); планета, ракета, суха їжа, прибульці (космонавт); шприц, машина швидкої допомоги, ліки, стетоскоп (лікар);каструля, дощечка, духовка, блендер (повар);  швейна машинка, ножиці, голки, (швачка); фарби, кісточки, олівці кольорові,  (художник); машинне масло, пасатижи, викрутка, ключ (механік машин); карта, танк,прапор,пістолет (воєнний капітан); дошка, журнал, парта, глобус (учитель);  рояль, гітара, труба, баян ( музикант).

- Молодці! Ви добре впоралися з цим завданням.

- Наступний район, куди ми завітаємо - це район «Знайки».

Район «Знайки» (додаток 1(слайд 2 ))

- Майстри цього району відрізняються розумом і кмітливістю. Вони підготували вам наступне завдання. Вам необхідно відгадати загадки. (додаток 1 (слайд 3))

2. Гра «Відгадай професію». (2хв.)

1. Тисне вчасно гальма й газ,

відвезе усюди нас

для доріг він хлопець свій

за кермом сидить…(водій). (додаток 1 (слайд 4))

2. Є паличка в нього в руках чарівна, за мить всі машини зупинить      вона. І він на дорозі з нею працює, і за порядком у місці пильнує. (регулювальник). (додаток 1(слайд 5))

  1. Він з комп'ютером на ТИ,

Розумніших не знайти,

Віртуальний творить міст

Диво-майстер ... (програміст). (додаток 1(слайд 6))

  1. Наче лялька, зовні виглядає,

Гарні шати завжди одягає.

І на подіум виходить кожен день,

Ну звичайно, любі діти,– це ...(модель). (додаток 1 (слайд 7))

  1. Лясне батіжком — за мить

лев на вухах вже стоїть. (дресирувальник). (додаток 1 (слайд 8))

  1. У садочку, як матусі:

Нагодують, погуляють, спати діток повкладають,

Почитають нову казку, подарують свою ласку. (вихователь). (додаток 1 (слайд 9))

  1. Меблі, хліб і огірки

Продають нам ...(продавці). (додаток 1 (слайд 10))

  1. Для рослинок – чарівник,

любить землю ...(садівник). (додаток 1 (слайд 11))

- Діти, жителі району «Знайки» дуже хитрі і хочуть нас з вами заплутати і пропонують вам відгадати незвичайні загадки – обманки. Тож уважно слухайте і відповідайте.

3. Гра «Загадки- обманки» (3 хв.)

1. Булки нам і калачі

Кожен день печуть ... лікарі (пекарі). (додаток 1 (слайд 12))

2. Професії (це кожен знає!)

Важливішої немає!

Він - наставник і навчитель,

Мудрий, приязний ... пожежник (учитель). (додаток 1 (слайд 13))

3. Ваш одяг буде, як картинка: все по вас –

Рукав і спинка. Пришиє рівно комірець.

Хто так старається ... музикант (кравець). (додаток 1 (слайд 14))

4. Ліки нам продасть

в аптеці... бібліотекар (фармацевт). (додаток 1 (слайд 15))

5. Залюбки він куховарить –

нам смачненькі страви варить ... листоноша (кухар). (додаток 1 (слайд 16))

6. Двір наш і вулиця, щоб були чисті,

Трудиться з раннього ранку…грабіжник (двірник). (додаток 1 (слайд 17))

7. Стіни пофарбувала яскраво

У нашій кімнаті… доярка (маляр)

- Молодці! Ви дуже розумні і добре справилися з цими завданнями.

4. Руханка. (2хв)

- А тепер,  давайте трішки відпочинемо і пограємо в гру «Потопаєм - похлопаєм». Якщо ви зі мною не згодні, ви повинні «тупотіти», якщо згодні «плескати». Будьте уважні.

o  Пекар доїть корову.

• Таксист перевозить людей.

• Садівник доглядає за садом.

o  Кондуктор стриже волосся.

• Маляр фарбує стіни.

• Модель демонструє одяг.

• Слюсар - сантехнік лагодить крани.

• Кондитер пече торти і тістечка.

o  Бібліотекар розносить пошту.

o  Бджоляр розводить кроликів.

o  Пожежний смажить котлети.

• Лікар лікує людей.

- Молодці, сідайте всі на свої місця.

Район «Мультляндія» (8 хв.)

-   Зараз, ми з вами завітаємо в район «Мультляндія». Жителі цього району дуже полюбляють мультфільми, тому вони пропонують вам переглянути деякі фрагменти з них і відгадати, яка професія в них представлена. (додаток 1 (слайд 25))

1. З якою професією знайомить нас Шарик? (фотограф). (додаток 1 (слайд 26))

2. Якби бобер був людиною, яку професію він мав би? (рятувальник). (додаток 1 (слайд 27))

3. З якою професією познайомили нас герої цього мультфільму? бджоляр (пасічник). (додаток 1 (слайд 28))

        4. Яку професію мав Печкін із мультфільму «Троє із Простоквашина» (листоноша). (додаток 1 (слайд 29))

5. Яку професію мала мишка, якби була людиною? (музикант). (додаток 1 (слайд 30))

6. З якою професією знайомить нас Шарик? (дресирувальник). (додаток 1 (слайд 31))

7. З якою професію знайомлять нас казкові герої? (будівельник)

- Діти, вам сподобалось в районі «Мультляндія». Ми з вами вирушаємо далі до району «Юні майстри»

ІІІ. Заключна частина.

Район «Юнні майстри»

- Жителі цього району пропонують вам взяти участь у грі «Хто, що робить?»

Ваше завдання навпроти кожної професії написати чим же займається представник певної професії. Наприклад «Вчитель (Що робить?) – вчить, навчає. Зрозуміли? Отже, що в нас робить кухар? (додаток 3)

Гра «Хто, що робить?» (5 хв.)

1. Кухар – … (готує).

2. Будівельник –  … (будує).

3. Прибиральниця –  …(прибирає).

4. Продавець – …(продає).

5. Художник – …(малює).

6. Письменник – …(пише).

7. Фотограф – …(фотографує).

8. Лікар – …(лікує).

9. Двірник – …(прибирає).

10. Вихователь – …(виховує).

- Діти, кожна праця почесна. Не стільки важливо, ким людина працює. Але дуже важливо, як вона працює. Від того, як людина ставиться до своїх обов'язків, залежить, чи гідна вона поваги. Здавна в народі користуються повагою люди працьовиті, а з лінивим працівником ніхто не хотів мати справи.

5. Визначте, якій людині це сказано (працелюбній або лінивій): (3 хв). (додаток 1 (слайд 18))

  • «майстер своєї справи»; (додаток 1 (слайд 19))
  • «лінь перше нього народилася»; (додаток 1 (слайд 20))
  • «золоті руки»; (додаток 1 (слайд 21))
  • «працює засукавши рукава»; (додаток 1 (слайд 22))
  • «працює, немов спить»; (додаток 1 (слайд 23))
  • «трудиться, не покладаючи рук»; (додаток 1 (слайд 24))
  • «від ліні мохом обріс».

- Ви не раз чули прислів’я: «Праця людину годує, а лінь – марнує». Вам часто казали, що працювати – це добре, а лінуватись – погано. Праця повинна приносити людині відчуття не лише втоми, але й радості. Лише людина, яка вміє працювати і отримує задоволення від праці може бути щасливою.

7. Підбиття підсумків. (5 хв.) 

-  З якими професіями ми сьогодні зустрічалися?

-  Поділіться своїм настроєм із присутніми, якщо він у вас хороший, то прикріпіть смайлик із посмішкою  на вітрила корабля.

- Ну, от і закінчилася наша подорож. Дуже важливо, щоб кожен із вас вибрав собі справу до душі.  Щаслива та людина, яка займається улюбленою справою, хто правильно обрав собі професію. Про таку людину говорять, що він на своєму місці. Я бажаю вам правильно обрати свій шлях.

- Можна бути ким завгодно: прекрасним, знаючим лікарем, водієм, письменником, вантажником, але якщо у вас зле серце, якщо ви заздрісні, егоїстичні, ви нікому не принесете радість своєю працею.

- Тому я перш за все бажаю вам бути добрими і чуйними людьми.

- Дякую вам за увагу. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Презентація до заняття

Слайд 1.

Слайд 2.

 

 

 

Слайд 3.

Слайд 4.

 

 

 

 

 

Слайд 5.

Слайд 6.

 

 

Слайд 7.

Слайд 8.

 

 

 

 

 

 

Слайд 9.

Слайд 10.

 

 

 

 

 

Слайд 11.

Слайд 12.

 

 

 

 

 

Слайд 13.

Слайд 14.

 

 

 

 

 

Слайд 15.

Слайд 16.

 

 

 

 

 

Слайд 17.

Слайд 18.

 

 

 

 

 

Слайд 19.

Слайд 20.

 

 

 

 

 

Слайд 21.

Слайд 22.

 

 

 

 

 

Слайд 23.

Слайд 24.

 

 

 

 

 

Слайд 25.

Слайд 26.

 

 

 

 

 

Слайд 27.

Слайд 28.

 

 

 

 

 

Слайд 29.

Слайд 30.

 

 

 

 

 

Слайд 31.

Слайд 32.

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Пазли до гри «Кому що потрібно для роботи»

Описание: D:\Для роботи\Семінар 12.11.14\З досвіду роботи соціального педагога Шевчик Н.О\Додаток 2\gl-ber-ru1b_.jpgОписание: D:\Для роботи\Семінар 12.11.14\З досвіду роботи соціального педагога Шевчик Н.О\Додаток 2\gl-ber-ru1a_.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Гра «Хто, що робить?»

Кухар -

Будівельник -

Прибиральниця -

Продавець -

Художник -

Письменник -

Фотограф -

Лікар -

Двірник -

Вихователь -

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сухорукова Анна
    Дякую за змістовне та цікаве заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1699
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку