Урок "Буква є, позначення нею сполучення зуків [йе ]

Про матеріал
Тема. Буква є, позначення нею сполучення звуків Мета: дати уявлення учням про букву є, позначення нею сполучення звуків [ йе ]; вчити читати слова з буквою є; розвивати навички читання, мислення, мовлення; виховувати естетичні почуття.
Перегляд файлу

                                          Урок Навчання грамоти

Тема. Буква є, позначення нею сполучення звуків  

Мета: дати уявлення учням про букву є, позначення нею сполучення звуків [ йе ]; вчити читати слова з буквою є; розвивати навички читання, мислення, мовлення; виховувати естетичні почуття.

                                          Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фонетична зарядка.

Чистомовка:

Ла-ла-ла – вже кульбаба відцвіла,

Ут-ут-ут – вже розкрився парашут,

Ець-ець-ець – подув сильний вітерець,

Ать-ать-ать – парашутики летять,

Уть-уть-уть – десь у землю упадуть,

Уть-уть-уть – і весною проростуть.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

    !. – Послухайте вірш і скажіть про кого йдеться мова.

     Єноти вивели гулять.

     Своє єдине дитинча.

     За їх сім’єю вовк зубатий

      Єхидно стежить з-за куща.

  1. Бесіда про єнота.
  • Пам’ятаєте мультфільм «Крихітка єнот»?

Від матінки до води він біг веселий. Яка мордочка у веселого єнота? Коли він почув про те, що став великим, який мав вираз обличчя? Покажіть вираз гордого єнота. Яким він став, коли злякався своє відображення у річці? Яким був вираз обличчя сердитого єнота? А доброго, лагідного?

  1. Звуковий аналіз слова єнот.

V. Ознайомлення з буквою є.

     1. Аналіз букви.

      Буква є –

      Яка ж вона?

      Наче скибка кавуна.

       Кавуна хлоп’я просило,

    Двічі скибку надкусило.

    2. Добір слів з буквою є.

    3. Читання буквосполучень та слів з буквою є.

VІ. Фізкультхвилинка.

VІІ. Робота з “Букварем».

  1. Аналіз звукової моделі слова «Євген».
  2. Читання стовпчиків слів.
  3. Загадка.
  4. Розповідь про веселку.

Веселка – дугоподібна різнобарвна смуга, яка з’являється у повітрі внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу, води.

Грати всіма барвами веселки – переливатися багатьма різними кольорами.

Кольори – червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий.

  1. Читання слів у стовпчиках.

Грає                   синіє                        барвиста

виграє               тримає                    казкове

вимиває            бризкає                  дивняє

набирає             напуває                  могутній.

  1. Словникова робота.

Коромисло – дерев’яна вигнута палиця із гачками на кінцях, якою носять відра із водою.

Барвиста – різнокольорова.

Велетень – предмет або істота, що своїми розмірами значно переважає інші предмети, істоти.

Дужий – сильний, міцний.

Дивняє – дивовижне, чудне, чудове, чарівне.

  1. Робота над текстом «Барвисте коромисло».

а) читання тексту вчителем

- Про що це оповідання?

б) читання тексту учнями по абзацах.

- Як описано веселку?

- Хто тримає веселку?

в)  відповіді на запитання та вибіркове читання.

- З чим порівнюється веселка?

- Коли буває райдуга?

- Хто сидить за лісом?

- Що він робить?

- А що робить хмара?

г)  Удосконалення техніки читання.

    - Читання «Буксир» ( І абзац).

    - Гра «Засічка - кидок».

VІІІ. Підсумок уроку.

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку