Урок "У зоопарку. Закріплення звукових значень букви Х,х" 1 клас

Про матеріал
Закріплення вивченої літери Х.х, її звукового значення, знаннь дітей про вживання великої букви; формування навички читання слів і речень із вивченими буквами; розвиток мислення, зв’язного мовлення, вміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, розповідати за малюнком; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, тварин.
Перегляд файлу

Тема. Урок-квест. У зоопарку. Закріплення звукових значень букви Х, х, читання з нею.

Мета: Закріпити вивчену літеру, її звукове значення, знання дітей про вживання великої букви; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розвивати мислення, зв’язне мовлення, вміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, розповідати за малюнком; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, тварин.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Емоційне налаштування

Заходьте дружно і сміливо

Маленькі учні, в світлий клас:

Життя цікаве та щасливе

Розпочинається для вас.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Яку букву ми вивчали з вами на попередньому уроці?
  • Які звуки вона позначає?
  • Згадайте і назвіть слова, в яких зустрічаються ці звуки.

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати звукові значення букви Х,х, читати слова, речення, тексти. Але урок наш незвичайний. Я пропоную вам відправитись у зоопарк і пограти разом із звірятками у гру-квест.

 Вступна бесіда.

  • Що таке зоопарк? Яка повна назва зоопарку? (Зоологічний парк.)
  • Для чого потрібні зоопарки? (Люди там утримують, зберігають і досліджують тварин, показують їх відвідувачам.)
  • Кого ми там можемо побачити?
  • За ким найбільше вам подобається спостерігати? Чому?

 Розповідь учителя.

Три тисячі років тому один китайський імператор заснував «парк для допитливих». Там можна було побачити багатьох тварин. Цей парк був, мабуть, великою рідкістю у ті давні часи. А от сьогодні в багатьох країнах створено чимало зоопарків, у яких можуть побувати мільйони людей.

У зоопарках відвідувачі мають нагоду побачити деяких із найдивовижніших тварин світу в умовах, наближених до природних. Тут ви можете помилуватися яскравими метеликами, котрі літають у тропічному саду, або пінгвінами, які приймають крижані ванни на загородженій ділянці, що імітує замерзлі пустелі Антарктики.

Ви можете також прогулятися мініатюрним африканським лісом і познайомитися з його мешканцями. А ще у вас є нагода відвідати затемнене приміщення, щоб поспостерігати за нічними тваринами. У деяких зоопарках ви навіть можете побачити хижих птахів у польоті або дельфінів, які виконують у повітрі акробатичні номери. Раніше небезпечні тварини утримувалися в клітках, проте сьогодні вони живуть просто неба на ділянках, відділених від глядачів огорожею та ровами.

Отже, візит до зоопарку допоможе нам ближче познайомитися з природою навколо нас і спонукає дбати про чудові створіння, які населяють нашу планету.

З інтернет-ресурсів

  • Отже, пропоную почати гру!

ІV. Основна частина.

  1. Станція «Читацька»

 Відгадування загадки.

— Пропоную відгадати загадку і ви дізнаєтесь, яка тварина зустрічатиме нас першою.

Це тварина темно-сіра,
Товстонога, товстошкіра.
Як локатори — два вуха,
Довгим носом спину чуха.

Гострі бивні — наче роги…
Гей, тікайте всі з дороги!
Не примара це, не сон,
А великий сірий(слон).

— За якими ознаками ви впізнали слона? Опишіть цю тварину.

тварина (яка?) …, ноги (які?) …, шкіра (яка?) …, вуха (які?) …, ніс (який?) …, бивні (які?) …, слон (який?) … .

Це цікаво!

Слони сплять всього 2-3 години на добу.

 Слони пам'ятають майже все.

Слони махають вухами від радості.

 

 Звуко-буквений аналіз слів.

  • Назвіть частини тіла слона, у яких зустрічається звук [х] або [х]

Учні викладають із фішок звукові схеми слів хобот, хвіст, вуха, позначають буквами тверді приголосні звуки [х].

х

— ●

 

х =

 

— ●

х

 

 Підготовка до читання тексту «У зоопарку».

  • Слоник приготував нам текст для читання. Лише виконавши це завдання ми зможемо дізнатися, на яку станцію і до якої тваринки ми потрапимо далі.

— Розгляньте малюнок у букварі (с. 102). Хто на ньому зображений?

— Куди прийшли діти? Що вони роблять?

— Які тварини знаходяться у вольєрах?

  • Читання слів, поданих у синтетичній формі.

роз + гля + да + ли

на + го + ду + ва + ли

розгляда//ли

нагодува//ли

ве + ли + кі ма + лі

ко + рот + кі дов + гі

вели//кімалі//

коро//ткідо//вгі

Вибірково діти читають слова, які:

а) відповідають на питання що робили?;

б) відповідають на питання які?;

в) мають два, три, чотири, п’ять складів;

г) протилежні за значенням («слова-навпаки») до слів малі, короткі.

 Читання тексту «У зоопарку».

Після зразка вчителя діти читають текст напівголосно самостійно, вголос по реченню, за частинами.

Вибіркове читання речень відбувається за запитаннями.

— Хто був у зоопарку?

— Кого вони розглядали?

— Чим нагодували діти слона?

— Поміркуйте, чи можна відвідувачам зоопарку годувати тварин?

Окремо учні читають речення, у яких описується слон, добирають слова до запитань.

Слон (який?) …, хобот (який?) …, вуха (які?) …, хвіст (який?) … .

 Гімнастика для очей.

  1. Станція «Хвостата»

 Слухання вірша, обговорення його змісту.

— Послухайте вірш. Про яку частину тіла тварин у ньому розповідається?

Хвости

Сірий вовчик, лев і птах,
Поні волохаті —
Всі з хвостами, при хвостах,
Всі такі хвостаті.

І собаки, і коти,
І слони, і миші:
Де не глянь, хвости, хвости —
З ними красивіше.

Григорій Фалькович

  • Тож наступна наша станція  має назву «Хвостата» і зустрічає нас красень павич.

Це цікаво!

Павичі вважаються одними з найкрасивіших птахів в світі завдяки своєму розкішному «хвосту».

Такий красивий хвіст мають лише самці.

Пір'я потрібні павичам не тільки для залучення самок, але і для відлякування ворогів - хижак бачить безліч «очей» , які з'являються невідомо звідки, губиться і відступає.

 

— Поміркуйте, для чого потрібні тваринам хвости?

  • Саме про це ми і дізнаємось на цій станції.

 Читання-слухання тексту «Різні хвости».

  • Читання вчителем
  • Які тварини згадуються в цьому тексті?
  • Читання учнями по частинах.

Учні, які знають усі літери, читають у букварі текст «Різні хвости» (с. 102). Інші діти слухають і відповідають на запитання.

— Який хвіст у мавпи? Що вона ним робить?

— Який хвіст у білки? Що він допомагає робити звірку?

— Який хвіст у риби і рака?

— Чому треба дорожити хвостами?

  • Перегляд відеозапису «Навіщо тваринам хвіст?»

-  Кому хвіст допомагає відбиватися від мух і комарів?

- Які сигнали подає хвостом собака?

- Хто використовує хвіст як ковдру?

— Хто використовує хвіст, щоб триматися і висіти на гілках дерев?

  • Фізкультхвилинка

 

3. Станція «Най-най-най!»

 Відгадування ребусу.

— Відгадайте ребус і дізнаєтесь, до якої тваринки ми рушимо далі. (Лиса)

  •  Нас зустрічає лисичка на станції «Най-най-най!». Вона приготувала для вас цікавинки про тваринок.

Це цікаво!

Вночі вони бачать краще, ніж вдень.

Завдяки своїм кігтям лисиці відмінно лазять по деревах.

Ці тварини здатні бігти без зупинки всю ніч безперервно.

 Гра «З’єднай речення з відповідною тваринкою»

  • Які тварини зображені?
  • У назвах яких тварин є звук [х]?
  • Отже, прочитайте і з’єднайте факт про тварину з  її зображенням.

Ніколи не сплять

Жирафа

Язик синього кольору

Гепард

Найшвидший хижак

Хомелеон

Дуже довгий язик

Восьминіг

Кров синього кольору

Мурахи

 

 Вправа «За і Проти»

— Поділимось на команди : дівчата і хлопці. Хлопці – «За», дівчата – «Проти». Вам потрібно дібрати аргументи, що гарного і що поганого в існуванні зоопарків.

- Молодці! Ви впоралися з усіма завданнями! І отримуєте приз!

V. Підсумок уроку.

— Яку букву продовжували вивчати? Які звуки вона позначає?

— Назвіть слова зі звуком [х], які ми використовували під час читання текстів про слона, про хвости тварин, про цікаві факти.

— Про що сьогодні говорили на уроці? Де побували?

— Пригадайте, навіщо тваринам хвости, наведіть конкретні приклади.

  • Що найбільше здивувало?
  • Як треба ставитись до тварин?

 

V. Рефлексія.

 

Учні показують відповідний колір або прикріплюють прищіпку до гусені.

docx
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку