КЗ «Високівська ЗОШ І – ІІІст.»
Роздольської сільської ради
Василівського району
Запорізької області
Буква щ. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами
(конспект уроку)
Підготувала: Підвисоцька Світлана Петрівна, вчитель початкових класів
Тема. Буква щ. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.
Мета: закріпити знання учнів про букву «ща», її звукове значення; вдосконалювати їх вміння звуко-буквеного аналізу слів; навички читання складів, слів з вивченою літерою; зв'язних текстів; удосконалювати навичку читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; виховувати охайність, турботливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: таблички для стіни слів; картки для позначення голосних, твердих і м’яких приголосних звуків; мультимедійний комплект.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Слайд 1-2. Організація класу.
Вітання
– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобається смачненько поїсти.
ІІ. Актуалізація знань.
Слайд 3-5. Артикуляційні вправи.
Слайд 6. Читання складів.
Слайд 7. Фізкультхвилинка для очей.
3) Повторення вивченого.
Слайд 8. Повторення вивченого.
— Допоможіть словам знайти своє місце, враховуючи те, де стоїть звук [шч] у них.
Слайд 9. Гра «Упіймайте звуки [шч]».
Слайд 10. Прочитайте склади. З'єднайте їх з відповідними малюнками.
Слайд 11. Читайте швидко.
ІІІ. Основна частина.
Слайд 13. Стіна слів. Словникова робота.
6. Гра «Упіймай звук [шч]».
Слайд 14. Гра «Упіймай звук [шч]».
Словами шепіт, шелест, шум, душа
пишається тризуба буква «Ша».
Коли ж їй хвостика пришити,
то можна в «Ща» перетворити:
щоб щука тріпотіла в сітях,
щоби щасливо щебетали діти,
щоб на щоках малят рум’янець цвів,
і щедриком святковим край дзвенів!
Мирослав Артимович.
7. Робота зі словами.
Слайд 15. Правильно вимовляємо звуки.
— Повторіть слова, правильно вимовляючи звуки.
Слайд 16.
Робота з конструктором LEGO. Робота в групах.
Слайд 17.
4. Вдосконалення вміння читати слова з вивченими буквами.
-Пропоную завдання Читалочки, прочитаймо слова з буквою «ща».
-Спочатку читаємо слова за стрілочками у верхніх колонках.
-Поясніть їх значення, складіть із ними речення чи словосполучення.
-Тепер прочитайте слова у нижніх колонках.
-Чи розумієте їх значення, прошу скласти з ними речення.
-Слова у верхніх і нижніх колонках слід прочитати по кілька разів: зверху донизу, знизу вгору і по рядах.
Слайд 18
Слайд 19
. Фізкультхвилинка.
— Зараз трохи відпочинемо. Погляньте на екран і послухайте поспівку.
— Діти, а який у вас настрій?
Слайд 20
Спускайся з гірки, читаючи закличку.
- Спускаючись з гірки, прочитайте закличку.
- Чи відома вам ця закличка?
- Коли її промовляють?
- Які ще заклички знаєте?
-Прочитати закличку ще кілька разів (ланцюжком, хором) і, за бажанням, вивчіть напам’ять.
Слайд 21
Вправа «Передбачення» с.59
— Що зображено на малюнку?
— Про що може йтися у тексті?
Слайд 22
Робота з текстом.
-Послухайте текст, я читатиму, а ви слідкуйте і спробуйте читати разом зі мною.
- Які слова в тексті вам не зрозумілі? (пояснюю їх значення).
Слайд 23
Бесіда за змістом тексту:
- Прочитайте запитання в кінці тексту, подані синім кольором і дайте відповідь на них.
- Хочу звернутись до вашого життєвого досвіду і запитати, якими щітками ви вмієте користуватися, як часто це робите
.
Слайд 24
- Прочитаймо текст ланцюжком . (кожний учень читає одне речення.)
-Як ви думаєте чи може в житті відбутися така розмова між щітками?
- Давайте спробуємо відтворити розмову між щітками по ролях.
- Придумайте свій заголовок до тексту.
Слайд 25
У наступному завданні діти читають словосполучення, шукають відповідну щітку серед малюнків і з’єднують їх стрілочкою.
Слайд 26
- Увага на екран! Руханка!
Слайд 27
Робота в зошиті.
- Розгорніть зошити на с.52.
-Виконаймо завдання, які підготувала нам Читалочка.
-Ви- молодці, гарно справились із завданнями.
Слайд 28
Щоденні 5
1).Читання для себе
А зараз вам треба підійти до парти. Обрати собі текст, який забажаєте. Вибрати місце в класі, де ви будете читати. На самостійне читання ми відводимо 5 хвилин. По закінченню часу, пролунає дзвіночок і ми перейдемо до наступного етапу.
2). Читання разом з другом
А зараз вам треба обрати собі пару, для того, щоб почитати один одному. І ви вибираєте будь-яке місце для читання.
Лунає дзвіночок і ми всі сідаємо на свої місця.
3). Слухання
Слухання)
Слайд 29
Слайд 30
Слайд 31
Завдання для цікавої перерви.
Слайд 32
Вправа «Мікрофон».
Слайд 33
Рефлексія.