Урок "Царство бальних танців"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Царство бальних танців", в якій детально описано, як ознайомити дітей з цими видами танців та опанувати нові поняття, застосовуючи різні форми роботи, навчаючи при цьому умінню переключатися з одного виду діяльності на інший
Перегляд файлу

ЦАРСТВО БАЛЬНИХ ТАНЦІВ

Мета (формувати компетентності):

  • Ключові:
  • уміння вчитися (уміння переключатися з одного виду діяльності на інший);
  • загальнокультурну (формувати естетичне став­лення до навколишнього середовища);
  •  здоров'язбережувальну (формувати правильну поставу під час співу);
  •  соціальну (вміння співпрацюва­ти з однокласниками й учителем).
  • Предметні:
  •  розуміти особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, красу музичних народних традицій;
  •  опанувати поняття «бальні танці», «полонез», «менует», «полька»;
  • удосконалювати вміння висловлювати враження від музичних творів;
  • формувати та розвивати вокально – хорові навички;
  • розвивати уміння творчо мислити,почуття ритму;
  • при­щеплювати музичний смак, шанобливе ставлення до світової музичної спадщини, інтерес до музики та співу.

Музичний матеріал: Українські народні танці, бальні танці (полонез, менует, полька), чеська народна пісня «Полька».

Обладнання: піаніно, підручники,  ТЗН, картки для виконання завдань.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під український народний танець.

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Музичне привітання.

 

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ.

Мелодія птахом злітає,

Серця молоді окриля,

І юність Сумського  краю

У дружньому танці кружля.

 

  • Діти, про яку музичну країну вам нагадав цей вірш?

 

  • Учитель: Так, дійсно, це Країна Танців. Також відомо, що танцює людство з давніх-давен під супровід пісні. Але що виникло раніше – танець чи пісня? Як ви вважаєте?

 

  •  На жаль,  що виникло раніше – танець чи пісня – не знає ніхто. Проте відомий фольклорист і хореограф Василь Верховинець слушно відзначив : «Пісня і танець– це рідні брат і сестра –в яких  є і весняний подих вітру, тепле лагідне літо, багата осінь і холодна зима».

 

  • А тепер давайте перевіримо, про який із цих жанрів вам відомо найбільше.

 

Гра «Музичний ланцюжок». Кожен ряд отримує слово (ТАНЕЦЬ, ПІСНЯ) і має називати ланцюжком по слову, що має відношення до ключового слова. Перемагає той ряд, що не розірвав ланцюжок.

  • Дякую, молодці. Багато чого відомо вам про танці та пісні, що нам у майбутньому і сьогодні знадобиться.
  • На минулому уроці ми розмовляли з вами про народні танці. Український народний танець народився разом із піснею, разом з нею він зростав, збагачувався.
  • А тепер і ми перевіримо, наскільки збагатилися наші знання про українські народні танці.

 

Гра «Спіймай помилку». Клас ділиться на групи. Кожна група на аркуші отримує твердження, які має підтвердити або виправити.

 

Твердження.

1.За переказами, назва танцю метелиця походить від могутніх легенів, що спустилися з гір боронити рідний край. (Аркан).

2.Козачок – улюблений танець козаків. (Гопак).

3.Коломийки отримали свою назву від міста Коломия. (Правильно).

4.Козачок – веселий, рухливий хороводний танець (Танець парний).

5.В опері Модеста Мусоргського «Сорочинський ярмарок» одним із кращих номерів є  метелиця (Гопак).

 

3.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель. А тепер увага на екран.

Відео полонеза.

 - Наша подорож по Країні Танців триває. Як ви гадаєте, до якого танцювального царства ми з вами щойно потрапили?

 - Так, це Царство Бальних танців. А тепер ми з вами згадаємо все, що вам відомо про ці види танців.

Гра «Все про бальні танці» . Діти діляться на групи. Кожна група отримує картки із 4 – ма словами. Із цих слів треба обрати лише ті, які пов’язані, на їх думку, з бальними танцями.

 

М’яч

 

Віяло

 

Сукня

 

Поле

4.ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Бальними танцями називають танці для виконання на танцювальних вечорах (балах). Усі бальні танці є парними, тобто їх виконують у парі. Більшість із них мають народне походження: полонез, мазурка, мену­ет, вальс, полька та ін.

  • Розпочинає бал урочистий полонез — один із найвідоміших польських тан­ців. Так і ми з вами розпочали завдяки полонезу подорож по Царству Бальних танців.
  • Тож подивимося ще раз фрагмент відео полонезу. Зверніть увагу, в чому особливість цього танцю.

Повторний перегляд  фрагменту відео полонезу.

  • Гра «Спіймай в долоньки». Оберіть слова, що характеризують му­зику цього танцю: блискуча, урочиста, ніжна,  велична, тендіт­на, тридольна, дводольна, ласкава.
  • Полонез з’явився у ХV ст. як танець-хода. Колись полонез називали «великим», або «пішим» танцем. Музика танцю нагадує урочистий марш, але на три долі. У давнину полонез виконували лише чоловіки. Згодом величним танцем – ходою почали відкривати бали. Гості ставали в пари й довгим ланцюгом ішли залою з поклонами та присіданнями. Так полонез став популярним бальним танцем.
  • Дітки, послухайте наступну мелодію і скажіть, а чи можна під неї рухатися?

Слухання фрагмента менуету

  • Так, це танець, під який дійсно можна рухатися. Уявіть велику залу, запалені свічки, усі гості у старовинному одязі ви­конують старовинний танець — менует.
  • Ця музика є плавною та спокійною чи швидкою та енергійною?
  • А як би ви рухалися під цю мелодію?

 

  • Менует — старовинний французький танець у тридольному розмірі, сповнений увічливих поклонів, реверансів, не­спішних кроків.
  • А тепер давайте подивимося, як це роблять справжні професіонали.

Перегляд  фрагмента  менуету.

Я вам також пропоную перетворитися на справжніх танцівників.

Діти підводяться і виконують танцювальні рухи, повторюючи за вчителем.

  • А як ви гадаєте, чи можна танець заспівати?

Слухання чеської народної пісні «Полька»

  • Так що ж це було – пісня чи танець?
  • А хтось почув назву цієї пісні – танцю, вона звучала у кожному приспіві?
  • Ця пісня – танець має назву «Полька», а полька – це чеський народний танець. Який він за характером? Чи відрізняється від наших попередніх бальних танців?
  • Полька (з чеської - половина) – веселий, рухливий танець. Польку танцювали дрібними, «половинними » кроками – звідси й пішла її назва. Полька виникла як народний танець у Чехії, невдовзі стала відомою в усьому світі, а згодом – популярною на балах.

 

4. ВОКАЛЬНО – ХОРОВА РОБОТА.

Розспівування.

Робота з  І куплетом пісні.

Гра «Диригент». Один із учнів стає головним і контролює спів пісні по рядам.

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Як кожен народ має власну історію, культуру, мову, так має він і свої особливі танці, що розповідають нам про історію народу, про його ха­рактер та темперамент. У світі існує багато бальних танців, кожен із них має національний колорит. Сьогодні ми ознайомились із євро­пейськими бальними танцями.

Рефлексія. Які ж танці відносяться до бальних, а які до народних – ви будете визначати за допомогою спеціальних знаків, які є у вас на партах. Якщо те, що ви бачите на екрані стосується бального танцю, підіймаєте вгору зображення бальної сукні, а якщо народного – вишиванку. Увага на екран.

C:\Users\User\Desktop\459291353_w640_h2048_357274077_w640__azka_432_d.jpgC:\Users\User\Desktop\phase_eight.jpeg 

 

 

 

 

 

(Картки із зображенням одягу)

Оцінювання роботи учнів.

Музичне прощання.

Учні виходять із класу під бальну музику.

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку