Урок "Чарівна галявина"

Про матеріал
Цей матеріал навчить дітей відтворювати на площині глибину простору, акцентувати їхню увагу на особливостях будови квітів, способах передачі їх форми і кольору на малюнку; удосконалювати навички роботи фарбами; розвивати творчість, фантазію, спостережливість учнів; виховувати в них інтерес і любов до мистецтва, до природи, бережливе ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво 1 клас

        Тема. Чарівна галявина


        Мета: вчити дітей відтворювати на площині глибину про­стору, акцентувати їхню увагу на особливостях будови квітів, способах передачі їх форми і кольору на малюнку; удосконалювати навички роботи фарбами; розвивати творчість, фантазію, спостережливість учнів; виховувати в них інтерес і любов до мистецтва, до природи, бережливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: ілюстрації із зображеннями різноманітних квітів, , анаграми, вірші, гербарії польових квітів, презентація «Квіти», аудіозапис фрагментів із циклу П. Чайковського «Пори року»

ХІД УРОКУ

І.Організація класу.

Я всміхаюсь сонечку.

Здрастуй золоте.

Я всміхаюсь дощику.

Лийся мов з відра.

Я всміхаюсь квіточці.

Хай вона росте.

Друзям посміхаюся.

Зичу їм добра.

ІІ.Повідомлення теми і завдань уроку.

На дошці записана тема уроку — «Чарівна  галявина».

  • Сьогодні ми з вами помандруємо на чарівну галявину.
  • Як ви гадаєте, що ми там побачимо? (дерева, квіти, птахи)

Дерева, квіти, пташка і травиця

Від нас не завжди можуть захиститись.

А якщо будуть знищені вони,

Чи зможем на планеті жити ми?

  • Відгадайте загадки і дізнаєтесь, що ми малюватимемо сьогодні на уроці.

Я перший зацвітаю серед гаю,

І білий, наче сніг, я колір маю.

(Підсніжник.)

Із зеленої сорочки, що зіткав зелений гай,

Білі дивляться дзвіночки. Як зовуть їх, відгадай!

(Конвалія.)

Цвіте синьо, лист зелений.

Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив.

Його не здолає.

(Барвінок.)

  • Працюючи над цією темою, ви розвиватимете вміння малювати, поповните свої знання про квіти. І ще ми з'ясуємо, як слід ставитись до природи.

Девіз уроку: «Ми розумні і завзяті, вчимося квіти малю­вати».

ІІІ.Робота над темою уроку.

  • З давніх-давен в Україні шанують квіти. Немає жодної української господи, де б не було квіткових острівців. Квіти милують око, хвилюють душу.
  • Які квіти ви бачили на клумбах нашого села? (відповіді учнів)

Учитель демонструє репродукції картин К.Білокур.

 — Зараз ми з вами перенесемось до лісу і потрапимо на чарівну галявину.

Заздалегідь підготовлені учні показують інсценізацію «На квітковій галявині».

Дівчинка. Ой, скільки квітів! Я нарву собі букет, щоб хату прикрасити!

1 -й хлопчик. Стривай! Не рви! Квіти — це мовби діти при­роди. Дивись, уже пелюстки розпустилися. Давайте не буде­мо нищити квіток. Краще захищаймо та оберігаймо їх.

2-й хлопчик. А давайте постоїмо тихенько і спробуємо прислухатися до звуків природи.

Дзвоник.

Дзвіночком я синеньким звуся,

Хоч ніхто не чув ніколи,

Щоб хоч раз я подзвонив

 Синім дзвоником у полі.

Кульбаба.

Я — кульбабка веселенька

 І дуже м'якенька,

 На сонечко схожа.

Мов сонечко, гожа.

 Ромашка.

Я — ромашка веселенька,

Росту в полі і в саду.

Я вітаю соловейка,

З ним розмову я веду,

Фіалка.

 Я — фіалочка синенька.

 Моя квітка запашна.

Розцвітаю я раненько,

Як прийде до нас весна.

Соловейко.

Я на землю опустився,

Щоб сказати вам про те,

Що з краси я народився

Тої, що кругом цвіте.

Я вам вдячний, мої милі,

Мої любі квіточки,

Будьте ви в красі та силі

Нині, й завтра, й на віки!

Дівчинка. Як добре, що я не зірвала квіток.

1-й хлопчик. Як це чудово — почути розмову квітів та птахів! От ніколи не думав, що квіти вміють говорити.

Природа.

На білому світі, на чорній землі

Є мова у квітів, є мова в зорі,

Є мова у бджілки, в метелика й клена,

В бузкової гілки, в любистку зеленого.

Є мова в калини, у тихого гаю...

Природу любіть ви і оберігайте!

Усі (разом). Хай квітне земля від роду до роду!

  • Соловейко, якого ви зустріли на галявині, передав вам квіти із завданнями.

Групова робота.

Завдання для першої групи (жовта квіточка).

  • Прочитайте анаграми:
  • РОШКАМА —... (ромашка). ,
  •  АІФ А Л К —... (фіалка).
  • НАЯВІЛКО —... (конвалія).
  • КАВОШЛО —... (волошка).
  • KAM — ...(мак).

Завдання для другої групи (зелена квіточка).

  •           Доберіть слова за змістом, щоб утворився вірш. ... весна,

... ясна.

... прилітають,

... розцвітають.

Завдання для третьої групи (червона квіточка).

  •           Доберіть до рядочків закінчення, щоб утворився вірш.

Люди, квіти... (бережіть)

 І ніколи їх... (не рвіть),

 Бо чарівної... (краси)

Не побачим. ..(я і ти).

Хай вони ростуть... лузі),

 Бо всі квіти —... (наші друзі).

ІV.Фізкультхвилинка.

Учитель читає вірш, а учні імітують рухи.

  •           Сонечко прокинулось,
  •           Потягнулось,

В різні боки повернулось.

 Потім весело всміхнулось,

Кругом себе повернулось.

 Стали квіти проростати,

Пташки стали щебетати,

Стали діти танцювати.

 Миле сонечко вітати.

V.Гра «Який колір?»

Учитель називає квітку, а учні— колір цієї квітки

VІ.Перегляд презентації «Квіти»

VІІ. Практична робота учнів.

1. Поетапне виконання композиції вчителем.

C:\DOCUME~1\Paseka\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

2.Інструктаж з правил безпеки при роботі з фарбами.

3. Практична діяльність учнів.

Спробуйте намалювати квіти за допомогою ватних паличок.

Бажано, щоб їх було кілька — окремо для кожної фарби.

Ватною паличкою малюємо так само, як і звичайним пензликом. Для цього треба приготувати фарби, баночку з водою, папір. Паличку  тримаємо у руці трьома пальцями, як і пензлик. Розпочинаємо малювати.

Проста та доступна для малювання паличкою квітка кульбаби. Добре змочуємо ватну паличку у воді, набираємо на неї зеленої фарби та малюємо тонке стебло, листок, гарний пуп'янок, а жовтою та білою фарбами — саму квітку. Її краще малювати напівсухою паличкою. Добре, коли фарба висохне, злегенька пройтися по листку, стеблу, пуп'янку, травичці жов­тою фарбою. Це дасть ефект освітленості кульбабки сонячним промінням.

Чи чули ви про люпин? (Демонструється малюнок чи фотографія із зображенням квітки.)

Він дуже гарно цвіте — його квіти схожі за формою на качани кукуруд­зи. Квітку—качанчик малюємо кінчиком . Згори донизу робимо перехід від світло—синього до темно—синього кольору. Так само можна намалювати й інші квіти: бузок, троянди, жоржини, айстри тощо.

Окремі деталі підмалюйте пензлем.

Під аудіозапис фрагментів із циклу П. Чайковського «Пори року» учні самостійно виконують роботу.

Учитель слідкує за роботою учнів, допомагає їм.

VІІІ. Рефлексія уроку.

Виставка робіт


 

  •           Доберіть слова за змістом, щоб утворився вірш. ... весна,

... ясна.

... прилітають,

... розцвітають.

Завдання для третьої групи (червона квіточка).

  •           Доберіть до рядочків закінчення, щоб утворився вірш.

Люди, квіти... (бережіть) І ніколи їх... (нервіть), Бо чарівної... (краси) Не побачим. ..(я і ти). Хай вони ростуть... (улузі), Бо всі квіти —... (наші друзі). Фізкультхвилинка.

Учитель читає вірш, а учні імітують рухи.

  •           Сонечко прокинулось, Потягнулось,

В різні боки повернулось. Потім весело всміхнулось, Кругом себе повернулось. Стали квіти проростати, Пташки стали щебетати, Стали діти танцювати. Миле сонечко вітати.

Заздалегідь підготовлений учень читає вірш А.Костець- кого «Квіткові сни».

Гра «Який колір?»

Учитель або один з учнів називає квітку, а інші — колір цієї квітки.

Розгляд репродукції картини А.Рилова «Польове пиж­мо».

  1.         Практична робота учнів.

Учитель біля дошки пояснює алгоритм поетапного ви­конання композиції.

— Спочатку потрібно спланувати свою роботу— помір­куйте, які саме квіти ви хочете зобразити. Далі проводимо лінію горизонту, яка допоможе нам досягти глибини і реаль­ності простору. Не забуваймо, що предмети, які розташовані ближче, ми малюємо більшими за розміром, чіткішими, ро­бимо на них акцент (кольором, окремими деталями).

Під аудіозапис фрагментів із циклу П. Чайковського «Пори року» учні самостійно виконують роботу. Учитель слідкує за роботою учнів, допомагає їм.

  1.          Підсумок уроку.

Аналіз робіт.

Література

  1.        Сиротенко Г. Сучасний урок: інтерактивні технологи навчан­ня. — X.: Основа, 2003.
  2.        Ткач С. Образотворче мистецтво. З клас.: Посіб. для вчит. — Т.: Навчальна книга — Богдан, 2004.
  3.         Чекіна О. Інтегровані уроки в початковій школі. — X.: Осно­ва, 2007.


 

 


 


 

docx
Додав(-ла)
Пасєка Галина
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
1976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку