Урок із образотворчого мистецтва "Гарна хата"

Про матеріал
Способи передавання глибини простору за принципом «ближче-нижче», «ближче-більше», «далі-вище», «далі-менше». Виконання композиції «Гарна хата».
Перегляд файлу

 

Тема. Передавання глибини простору. Способи передавання глибини простору за принципом «ближче-нижче», «ближче-більше», «далі-вище», «далі-менше». Виконання композиції «Гарна хата».

Мета: закріплювати в учнів поняття про композицію, надати уявлення про ілюзорне зменшення віддалених предметів, часткове загороджування дальших предметів ближчими, формувати початкові відомості про передавання глибини простору на площині; розвивати комбінаторні здібності, спостережливість, уяву, мислення, моторику руки, формувати естетичний смак;  виховувати любов до рідної домівки, вміння цінувати родинний затишок, тепло.

Обладнання: графітний олівець, гумка, папір; гуаш; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра; м’який круглий пензель.
Наочність:  репродукції картин відомих худож-ників, що зображують глибоку перспективу; матеріали для демонстрування послідовності й техніки виконання роботи.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: бесіда, розповідь, аналіз, наочні, практичні, пояснювально-ілюстративні.
Словник: статика, динаміка, живопис.
Джерело інформації: робочий зошит – альбом з образотворчого мистецтва.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.   

 1. Психологічний момент.  

Ось вже дзвоник пролунав,

 2-ий клас за парти став.

 Станьте рівно, як годиться,

Один одному всміхніться.

Додалося вам охоти?

Тож берімось  до роботи.

- Сідаємо тихо і обережно!

2.  Перевірка робочих місць.

- Зараз розгадаємо ребуси і перевіримо, чи готові ви до уроку.

Отже, нам будуть сьогодні потрібні:

 

 

 

 

3.  А правила роботи на уроці ми повторимо  у грі «Склади і пригадай»

- Роботу розпочинай після дозволу вчителя.

- Інструмент використовуй за призначенням.

- Під час роботи не відволікайся на сторонні справи.

- Працюй тихо й охайно.

- Дотримуйся порядку на робочому місці.

- Закінчивши працювати, наведи порядок на робочому місці.

4.  Вправа «Очікування».
  - Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Зараз я пропонуювам вам гру «Прочитай і назви».

яіцизопмоК,  ртнецйинйіцизопмок, акитатс, акіманид.

- Що називають композицією?

- Що називають композиційним центром?

- Яку композицію називають статичною?

- Яку композицію називають динамічною?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Робота в парах.

 - Щоб дізнатися, яка тема сьогоднішнього уроку, нам  потрібно з вами розгадати кросворд.

 

 

 

 

 

 

  Г 

 О

 В

  Е

  Р

  Л

  А

 

 

 

 

  К

  А

  Л

  И

  Н

  А

 

 

 

 

 

  У

  К

  Р

  А

   Ї

  Н

  А

 

 

 

 

  Р

  У

 Ш

  Н

  И

  К

 

 

 

 

  Л

  Е

  Л

  Е

  К

  А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Д

   І

  Д

  У

  Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  П

  А

  С

  К

  А

 

 

 

 

 

 

  К

  У

  Т

  Я

 

 

 

 

 

 

 

  П

  И

  С

  А

  Н

  К

  А

 

 

 

 

 

1 . Найвища гора в Україні.

2 . Рослина – символ України.

3. Наша держава.

4 . Він вишитий, є в кожному домі, прикриваємо ним Великодній кошик.

5 . Птах – символ України .

6 . Сніп, який плетуть до Святого вечора і колись прикрашали замість ялинки.

7 . Великодній хліб.

8 . Головна українська страва на Святвечір.

9 . Розмальоване яйце.

- А зараз прочитайте у виділеному стовпчику слова : « ГАРНА ХАТА ».

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

- Наша тема так і називається: «Гарна хата». Сьогодні на уроці ми будемо вчитися малювати хату, а ще  дізнаємося як передавати глибину простору, які для цього існують способи.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя.

- Діти, чи не помічали ви таке явище, наприклад, йдучи вулицею,  з віддаленням від вас, вона ніби звужується, хоча насправді ніякого звуження немає. (Слайд

 

 - Рейси залізничної колії знаходяться на однаковій відстані одна від одної, тобто  завжди паралельні, а тобі здається, ніби вони сходяться в одній точці. (Слайд

-  Так само і дерева, будинки здалеку здаються меншими, а зблизька – більшими.

 

Малюючи пейзажі, художники вміють майстерно створювати ілюзію глибини простору.

Запам’ятайте!

Однакові за розміром предмети, залежно від їх розташування у просторі на площині передають по різному; чим ближче предмет, тим нижче його розміщують на аркуші або полотні і тим більшим зображають; чим далі предмет – тим вище розташовують і меншим зображають. А ще важливим для зображення є те, що ближчі предмети завжди загороджують предмети, що знаходяться далі.

 

 

 

 

2. Фізкультхвилинка.

3. Продовження бесіди.

- Уявіть, що ми вирушили в мандрівку. Ось зовсім поряд із нами паркан, перед ним — квіти. Трохи далі в'ється тоненька стежка — через жовто-зелені луки вона веде до старої хатини, що як сонячний зайчик — спалахує яскравою плямою в зелені садів.

4 Перегляд відео.

- З чим же порівнює Тарас Шевченко українську хату.

- Чи не в одній з таких жили дід з бабою з казок...

-  В яких же казках ми могли бачити таку хату? «Колобок», «Кривенька качечка», «Курочка ряба».

5. Організація сприйняття творів мистецтва.
- Розгляньте репродукції картин українського живописця Василя Гнатовича Непийпиво. Спеціальної художньої освіти не мав, проте, його  у художніх колах вважали  першокласним майстром ліричного пейзажу. Народився в с.Кам’янка Диканського району Полтавської обл. Жив і працював у м. Києві.

         

       

 

 

 

  

 

На його картинах ми бачимо українську хату під солом’яною стріхою з чисто вибіленими стінами, наче чепурне біленьке диво сховалося між деревами. Маленькі віконця, наче здивовані оченята, поглядають  на рідне подвір’я. За хатою, на другому плані — пишні зелені дерева на тлі блакитного літнього неба. Поєднання різноманітних відтінків зеленого кольору, розкішні крони дерев  дають уявлення про розквіт літа, щире свято природи. У давнину наші предки називали Берегинею своє житло, бо воно оберігало не лише від холоду, від зла, але й берегло чистоту людської душі.

 

VІ. Інструктаж. Практична робота

- Давайте намалюємо і ми українську хату, передаючи глибину простору.

1. Аналіз зразка.

- Уважно  роздивіться   малюнок.

- Що  є композиційним центром?

- Що  ви  бачите  на  передньому  плані? (Доріжку). Зверніть увагу, як вона намальована. Від нас вона зображена ширшою, а далі доріжка вужчає. Так ми передамо глибину нашого малюнка.

- Які  кольори  переважають?

- А  що  на  задньому  плані?

- Розгорніть альбоми с. 44.

2. Послідовність виконання.

- Починайте малювати олівцем.

- Спочатку намітьте лінію горизонту.

- Потім визначте композиційний центр свого малюнка.

-  Почніть малювання з великих об’ємів, потім переходьте до другорядних зображень та деталей.

- Подумайте, що зображуватимете на другому плані.

- Промалюйте деталі.

- Пам'ятайте, що предмети, які знаходяться ближче до нас, зображуються чіткішими, більшими, ніж ті, що розташовані вдалечині. Ближчі предмети завжди загороджують предмети, що знаходяться далі.

VIІ . Самостійна практична діяльність учнів.

(Звучить легка музика).

(Вчитель надає допомогу учням).

VІІІ. Підсумок уроку.

1.  Учнівський вернісаж. Виставка  і оцінка робіт .

2.  Бесіда

- Чи справдились ваші очікування від сьооднішнього уроку?

- Що нового дізналися?

- Що найбільше сподобалося?

– Які у вас виникли відчуття, коли ви починали роботу?

– Що відчуваєте зараз?

3. Технологія «Незакінчене речення»

– Сьогодні на уроці я зрозумів (-ла), навчився (-ла)…

4. Прибирання  робочих  місць.

 

Любі діти!

Ми старались, утомились.

Всі на славу потрудились.

А малюнки ваші гарні:

Працювали руки вправні.

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам, друзі!

 

 

doc
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
1264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку