Урок „Чарівна музика Карпат”.

Про матеріал

На цьому уроці школярі зможуть ознайомитись з культурою народу західного регіону України, їхніми музичними інструментами; поглибити знання щодо української народної музики; вивчити нову пісню „Чарівний смичок”.

Розвиватимуть вокально-хорові навички.

Урок сприяє вихованню в учнів почуття патріотизму, кращі моральні якості особистості.

Перегляд файлу

Урок музики. 5 клас

 

Тема:   „Чарівна музика Карпат”.

 

Мета:  ознайомити школярів з культурою народу західного регіону України, їхніми музичними інструментами; поглибити знання щодо української народної музики; вивчити нову пісню „Чарівний смичок”.

Розвивати вокально-хорові навички.

Виховувати  в учнів почуття патріотизму, кращі моральні якості особистості.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Форма уроку: музична мозаїка.

 

Обладнання: словничок учня, музичне дерево, картки з музичними інструментами, фортепіано, мультимедійний проектор, фонотека, ілюстрації

для оформлення дошки.

 

 

Хід уроку:

 

 

На початку уроку звучать закарпатські народні мелодії

 

  1. Музичне привітання.
  2. Розспівування.

 

 

І.  І блок – Пріоритети до виконання західноукраїнської музики.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок –  „Музична мозаїка”. Працювати ми будемо в групах. За кожну правильну відповідь від моїх помічників ви будете отримувати веселі нотки. Переможцем буде та група, яка протягом уроку назбирає найбільше ноток.

             Діти, на що схожа мелодія під яку розпочався урок?

 

Діти:  відповідають.

 

Так, на українську народну музику.

            Наша країна дуже велика і музика в її регіонах відрізняється, особливо музика Західного регіону. Тому сьогодні на нашому уроці ми поговоримо про „Чарівну музику Карпат”, познайомимося з музичними інструментами цього регіону і вивчимо нову пісню „Чарівний смичок”.

 

 

 

 

   Починаємо працювати.

 

Завдання 1:

Щоб дізнатися  чим же відрізняється  музика Західного регіону від інших, для цього нам з вами знадобиться наш помічник-музичний словник та картка з веселими нотками. Швиденько знайшли їх. Починаємо працювати з карткою. Вам треба знайти всі цілі ноти та закреслити їх. В кінці цієї роботи ви отримаєте слово – назву вашої групи. Завдання зрозуміло? Працюємо.

 

Робота в групах по картках

 

 Яке слово у вас вийшло? Це і є назва вашої групи.

 

Завдання 2:  „Словник – наш помічник”.

 

А зараз продовжуємо роботу за допомогою музичного словника. Відкрийте, будь ласка, передостанню сторінку і ознайомтесь з цими поняттями.

 

 1 учень:  визначення  поняття  „Цимбали” – це струнний музичний інструмент. Складається з дерев’яного корпусу, прямокутної, частіше трапецієвидної форми з натягнутими над ним струнами.

 2 учень: „Трембіта” – це український народний деревяний духовий інструмент, поширений у горах Західної України.

 3 учень: „Волинка” – старовинний народний музичний інструмент, відомий в Україні, Білорусі, Польщі, Болгарії, Шотландії, Удмуртії та в інших країнах. Волинка складається з декількох трубок, що кріпляться  до торби або міхура з повітрям.

 

Зверніть увагу на екран – ви бачите ці музичні інструменти.

Діти, скажіть будь ласка, чи часто ви зустрічали їх в нашому регіоні?

 

Діти  відповідають.

 

Звичайно, тому що  вони притаманні тільки західній Україні.

А чи можете ви відрізнити музичні інструменти    Західного регіону від інших. Для цього попрацюймо в парах.

 

Завдання 3: (робота в парах)

  Перед вами знаходиться  музичне деревце і конверт з народними інструментами. Зліва викладіть інструменти Західного регіону, а справа всіх інших.

 

 Чи співпадають ваші результати з деревом самоперевірки. Перевіряємо.

 Підніміть руки, хто правильно виконав це завдання.

 Ви отримуєте свої нотки.

 

 Для розширення знань про Карпати кожна група отримала випереджувальне домашнє завдання. Зараз подивимось як ви його виконали.

 

ІІ.  ІІ блок. – Ми працюємо трьома групами: „Цимбали”, „Трембіта” і „Волинка”. Кожній групі було дано завдання.

 

Завданням для групи „Цимбали” було відшукати найголовніше покликання Західного регіону до музики України. Хто починає?

 

 (Презентація учнів).

 Учень 1- В ході дослідження ми вияснили, що найголовніше покликання Закарпаття – зберегти особливості традиційної музики свого регіону.

 2- Завдяки західному регіону в музичній скарбниці України велике розмаїття жанрів народної музики.

 3- Зберігаються давні обряди, звичаї, ремесла, а також музичні інструменти.

 4- Також ми з’ясували, що за допомогою скрипки, цимбал, сопілки – створюється весільна музика, а трембіта використовується, як сигнальний інструмент, який супроводжує колядників, а весною закликає до вигону худоби на полонину.

 

Молодці! Ви розкрили задану тему, тому отримуєте нотки.

 

         А група „Трембіта” ознайомить нас з музикою західного регіону та її національним колоритом.

Діти: 1- Кожна нація, кожен народ має свої уподобання до музики, що виробляється протягом багатьох століть.

 2- Музика західного і східного регіону відрізняється ритмічним малюнком, характером музики, звучанням інструментів.

 3- У всіх народів є повіря: „Хто забуває музику свого народу, той немає духовного коріння”.

 

       Діти, давайте прослухаємо уривок „Закарпатських народних мелодій”. Цей музичний твір написав український композитор Іштван Мартон, який народився в с. Жодія Закарпатської області.    Послухайте уважно і за допомогою модифікованого словника охарактеризуйте цю музику.

 

(діти характеризують)

 

(слухання музики)

 

Діти, вам сподобалась така музика?

Добре, ви маєте гарний музичний слух і змогли знайти відмінності між музикою різних регіонів. Ви також отримуєте нотки.

 

 

 

А тепер свою роботу представить група „Волинка”.

 Їхнім завданням було взяти  інтервю  на тему: „Як ви ставитесь до музики  Карпат?”

 

Діти: Є багато людей, які не знають музики західної України, але є і такі,

 які знайомі з нею. Ось наш сюжет.

 

(відео-сюжет)

 

Завдання третьої групи було творчим і найцікавішим. І вони вдало впорались з цим завданням. Отримуєте свої нотки.

Діти, саме ця пісня з відео-сюжету є в наших пісенниках. Відкрийте, будь ласка, сторінку 5 і поки я буду знайомити вас з піснею ви слухайте і одразу слідкуйте за текстом.

 

(пісня)

 

Діти,чи всі слова  вам зрозумілі?

 

Діти відповідають.

 

Давайте проговоримо цей текст в ритмі, в якому будемо співати. Тож спробуємо заспівати цю пісню. 

 

Діти співають.

 

Так, молодці! А давайте в другій частині куплету проплескаємо пульс музики.

  

(діти плескають в долоні)

 

А тепер додамо трішки танцювальних рухів.

 

Ну що, спробуємо заспівати пісню з танцювальними рухами?

 

(Робота над піснею окремо і в групах)

 

Підсумок уроку.

На жаль, стежина з Чарівних Карпат добігла кінця. І зараз ми сміливо можемо відповісти на питання.

 

Продовжіть, будь ласка,  речення

 

До цього уроку я не знав, що....

 

але

 

Тепер я знаю, що.....

 

Ми добре працювали в групах і заробили: (скільки ноток в кожній групі).

За результатами 11 балів отримує група  ........

           10 балів група  .......

   9 група  .....

 

Домашнє завдання до наступного уроку буде різнорівневе:

 

На 10-11 балів треба скласти казку про музичні інструменти Карпат.

На 8-9 балів – малюнок музичних інструментів Західного регіону.

 

Урок закінчено, я дякую всім вам за допомогу. Мені дуже приємно було з вами співпрацювати.

 

 

 

doc
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку