Урок "Чи давно люди вирощують картоплю?"

Про матеріал
Конспект уроку з Я досліджую світ 4 клас за підручником О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко
Перегляд файлу

Я досліджую світ 

4 клас Тема уроку.  Чи давно люди вирощують картоплю?

Мета: 

       продовжувати формувати уявлення про культурні рослини та їх значення для людини;

       ознайомити дітей з історією вирощування картоплі в різних країнах світу;

       розширити і збагатити знання про картоплю;

       збагачувати свій словниковий запас;

       розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати уяву, доказове та зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, критичне мислення, навички вільного спілкування;

       навчити зв'ясовувати наявність крохмалю у продуктах харчування, а також  виховувати бажання примножувати природу та її багатства. Обладнання: підручник, робочий зошит, матеріал для дослідження ( картоплина, розчин йоду, піпетка), роздатковий матеріал.

                                                        Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Ось дзвінок сигнал подав

До роботи час настав

Тож і ми часу не гаємо

Урок з курсу «Я досліджую світ починаємо

1.Ранкова зустріч.

Авторське крісло. Моя улюблена страва.

2. Емоційне налаштування.

Вчитель: Усміхніться один одному і подумки побажайте успіхів на уроці. Позначте смайликом на картці настрій, з яким ви починаєте свій урок.

II.      Повідомлення теми і мети уроку. 

-          А для того, щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку я вам пропоную вправу «Відгадай»

Я росла в темній темниці,  Як зросла – взяли в світлиці. З мене шкуру всі деруть,  Мене варять, мене труть,  Пироги з мене печуть.

Відгадайте, хто ж я є,  І назвіть ім'я моє.

-          Це картопля! 

III.   Актуалізація опорних знань.

Які асоціації у вас виникають при слові картопля? Давайте складемо

1.«Асоціативний кущ»

- І так ми йдемо на ферму, де вирощують картоплю. Але готуючись до зустрічі з агрономом наші творчі групи підготували повідомлення

2.   Цікаві факти про картоплю

  Історичною батьківщиною картоплі є Південна Америка. Індіанці, що жили на сучасній території Перу, вирощували її ще 13000 років тому. І вони не лише цілеспрямовано вирощувати картоплю на своїх городах, а й виводили нові сорти.

  Картопля належить до родини пасльонових. У цій великій родині картопля має дуже несподіваних родичів — помідор, баклажан, солодкий перець, пасльон тощо.

  Плоди картоплі — отруйні. Але не лякайтеся — це не бульби, а ягоди, схожі на маленькі помідорчики, на які ми майже не звертаємо уваги. У них накопичується соланін. Так рослина захищається від комах і травоїдних тварин. Тож ягоди картоплі вживати в їжу не можна!

  А от бульба, яку ми збираємо, — це видозмінений пагін, стебло якого сильно розростається і накопичує крохмаль, стає потовщеним та м’ясистим, завдяки чому і потрапляє на наш стіл. Якщо трапляються несприятливі умови, то саме завдяки бульбам, які можуть довго зберігатися в ґрунті, рослини можуть пережити негоду і потім вирости знову.

  Під впливом сонячних променів у бульбах теж може накопичуватися соланін. Такі бульби визирають з-під землі і мають зелений колір шкірки. Споживати їх не можна, а щоб вберегти бульби від сонячних променів, треба вчасно підгортати кущі. Тоді й картоплі виросте більше!

  Картопля — це перший овоч, який вдалося виростити в космосі.

Це зробили американці в 1995 році на борту шаттла ―Колумбія‖.

  З картоплі можна приготувати понад 2000 перших, других страв, і навіть десертів.

  Широко використовують картоплю і в непродовольчих цілях: з неї виробляють клей, корм для тварин тощо. Картопляний крохмаль використовують і для приготування страв, і у фармацевтичній, текстильній, деревообробній та паперовій галузях.

IV. Вивчення нового матеріалу. 

1.        Робота з підручником. 

2.        Фізкультхвилинка

3.        Гра «Збери картоплинки» (робота в групах).  

Завдання: Скласти прислів'я на картоплинах.

1)  Картопля хліб береже

2)  Картопля та каша – їжа наша

3)  Картоплю копати – не руками махати

4)  Картопля – мати наша, хліб – годувальник 

5)  Картопля другий хліб

Вчитель: Як ви зрозуміли прислів'я? Про що говориться в них?

-   Картопля дуже важливий продук для людей.

-   Люди її дуже люблять і шанують.

-   Прикладають дуже багато зусиль, щоб виростити гарну картоплю.

4. Робота в зошиті ст. 24

V .Закріплення вивченого матеріалу

1.Експеримент

У вас є: розрізана картопля, розчин йоду, піпетка. На зріз нанесіть 1-2 краплини йоду. Що відбулося? (картопля посиніла). Це означає, що в бульбі є крохмаль.

image           image 

 

Вчитель: Крохмаль додають як загущувач у кисіль, кетчуп, соуси. Але недобросовісні виробники використовують цей порошок, там де його не повинно бути! Зараз ми дізнаємося чи якісні продукти ми споживаємо? Чи міститься в них крохмаль? 

Для цього ми проведемо експеримент «Чи є крохмаль в харчових продуктах?»

 

 

 Для цього нам потрібно: картопля, морква, яблуко, рис, борошно, сметана, ковбаса.

   Пам'ятайте! При проведенні експеременту потрібно дотримуватися правил техніки безпеки.

- Перетворення кольору йоду з темно-коричневого на темно-синє, свідчить про наявність крохмалю в цьому продукті.

Висновок: Бажано вживати ті продукти, в яких не має крохмалю, або якщо і є, то в малій кількості.

IV. Підсумок уроку.

pdf
Додав(-ла)
Поливка Надія
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку