Тема. Чим дикі тварини відрізняються від свійських?
Очікувані результати:
має уявлення про організми - тіла живої природи: тварини; [3 ПРО 1.1] називає ознаки диких і свійських тварин, умови, необхідні для життя цих тварин; описує поведінку свійських тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО 2.1] розпізнає і називає тварин різних груп (по 2-3 представники); [3 ПРО 4.3] порівнює і класифікує тварин за певними ознаками; [3 ПРО 4.3] співвідносить тварин (на зображеннях) з умовами їх існування; [3 ПРО 1.5] моделює взаємозв’язки між тваринами і навколишнім середовищем; [3 ПРО 3.2] спостерігає та описує поведінку тварин; [3 ПРО 1.4] доглядає за твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими; [3 ПРО 4.4] виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них [3 ПРО 3.1], [3 ГІО 2.2].
1.Емоційно налаштовуємося.
Сьогодні працюємо під девізом:
Я – вмію думати і розуміти,
Я – вмію слухати і відповідати,
Я – можу помилятися,
Я – вмію вчитися.
Я – хочу вчитися.
2. Перевіряємо і закріплюємо знання з попередніх тем.
Вправа «Гаряча картопля».
- Запрошую вас стати в коло. Коли ви почуєте мої оплески і отримаєте «гарячу картоплину», то повинні дати відповідь на запитання (вчитель готує завдання на листочках ). Підводять підсумки.
- Доведіть, що тварини – це живі організми.
- Які групи тварин ви вже знаєте? (називають)
- Яка група найчисельніша?
3. Рольова гра «Я – блогер»
- Представте, що ви є блогер і у вас є свій канал. Зараз знаходитесь у лісі, на галявині чи у зоопарку. І вам захотілося розповісти своїм одноліткам все про якусь групу тварин.
- Про яку групу тварин ви могли б розповісти все на своєму каналі ?
Учням відводиться час для презентації.
4. Оголошуємо тему уроку.
Учні читають тему уроку на с. 54.
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді учнів)
4. Стратегія «ЗХД». Заповнення таблиці в ході роботи над темою.
Знаю |
Хочу дізнатися |
Дізнався/лася |
|
|
|
5. Працюємо у підручнику на с. 54, вправа 1.
- Об'єднайте світлини у дві групи.
- Порівняйте зовнішній вигляд диких і свійських тварин. Чим вони схожі? А чим різняться?
6. Стратегія «Кола Вена»
- Давайте порівняємо кролика і зайчика.
7. Дізнаємося про процес одомашнення, цікаві факти на с. 54.
8. С. 55, вправа 2.
- Яких тварин одомашнила людина?
- Назвіть кожну групу свійських тварин.
- Доповніть групи власними прикладами.
- Поміркуйте, що дають людям свійські тварини?
- А що має давати людина свійським тваринам? Оберіть відповідні слова із вправи 3, на с. 55.
- Які свійські тварини є у вас дома? Якщо немає, то яку хотіли б мати і чому? Що ви для неї робили б?
9. Працюємо у зошиті з друкованою основою.
10. Підводимо підсумки уроку. Перегляд таблиці «ЗХД».
11. Рефлексуємо «Долонька»
12. Домашнє завдання: вправа 3, на с.55.
Французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері сказав: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили». Як ви розумієте ці слова?