Урок "Чим корисна їжа"

Про матеріал
Конспект уроку з предмета "Я досліджую світ" за програмою О.Я.Савченко підручник Т.Гільберґ, С.Тарнавська, О.Гнатюк, Н.Павич
Перегляд файлу

 

Яка є їжа»: цікаві ігри для малюків

 

ЯДС     3  клас               Тема:  ЧИМ  КОРИСНА ЇЖА.

Мета: формування предметних компетентностей:

            формувати уявлення про складові їжі, про вітаміни, розкрити їх  

             значення для здоров’я людини,

             розвивати вміння вибирати корисні для здоров’я продукти,

            аналізувати, робити висновки,

            виховувати навички здорового  харчування.

Формування ключових компетентностей:

            спілкування державною мовою , уміння навчатися впродовж життя,

            компетентність у галузі природничих наук, техніки і технологій

            інформатично – комунікаційна компетентність.

Наскрізні уміння:

            Уміння читати і розуміти прочитане

            Уміння висловлювати думку усно і письмово

            Критичне і системне мислення

            Здатність логічно обґрунтовувати  позиції

            Уміння вирішувати проблеми

Методи і форми роботи:

            Ментальна карта,

            Ромашка Блума

            Кооперативне навчання – парна робота, групова робота

            Криголам

            Робота з деформованими реченнями.

Тип уроку:  урок формування вмінь і навичок

Обладнання:  комп’ютер, презентація, предметні малюнки, таблиця.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

 1.Орг. момент.

Пролунав уже дзвінок – починаємо урок.

 2. Актуалізація опорних знань.

Доброго дня…

Сьогодні ми разом з вами створимо цікавий, творчий, продуктивний урок і досягнемо успіху , якщо будемо

             У    важними

             С    таранними

             П   рацьовитими

              І    ніціативними

              Х  орошими

              У  чнями.

Гра « ТАК ЧИ  НІ»

--- клас готовий працювати?  ( так)

--- вчасно руку піднімати?    ( так)

--- битися, бешкетувати?    (ні)

--- ґав ловити, байдикувати? (ні)

--- дружно в групах працювати? (так)

--- тему нашу вивчати? ( так)

 Рада почути ваші відповіді.  Впевнена, що всі завдання уроку ми виконаємо успішно.

Що кожен з вас очікує від уроку?

 Я     ОЧІКУЮ, ЩО ______________________

 Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку: …

            

Сьогодні вранці ви всі вчасно прокинулися, зробили ранкову гімнастику і гігієнічні процедури, а потім …….

А для чого дитині потрібно снідати? І чи це обов’язково?

---Так, дитина обов’язково повинна снідати. Їжа постачає організм дитини речовинами, які допомагають дитині рости і розвиватися.

Харчування – це необхідна умова нашого життя.

ІІ. Повідомлення теми уроку. 

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про одну з основних складових здорового способу життя – харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я. А для чого нам ці знання? ( щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними, красивими).

А допоможе нам краще зрозуміти, запам’ятати  -  карта, яку ми з вами будемо складати на уроці.

ІІІ. Основна частина.

  1. Вивчення нового матеріалу. (Складання ментальної карти)

 

                                                             ЇЖА

У вас на парті лежить набір малюнків , роздивіться їх уважно, поспілкуйтеся – і скажіть на які дві групи ви розділили б ці продукти?

                 --------отже за значенням їжу можна розділити на

                                  

Корисну               шкідливу

                      

                                                       ЇЖА

 

Але я б хотіла щоб ви конкретизували все ж таки – що ви віднесли до корисної, а що до шкідливої їжі. ( учні підходять і приклеюють до карти)

Але це ж смачно!  ( не все що смачне є корисне)

----- Діти висловлюють свою думку, чому це шкідливо.

Тепер відкладіть в сторону шкідливу їжу. Подивіться уважно на іншу групу – як ви поділили б ці продукти за походженням     яка буває їжа?   

 

 

                                                                ЇЖА  

 

 

 

Рослинна                             тваринна

 Чому продукти саме таку мають назву?

----А зараз попрацюємо з підручником і  скажемо ЩО ДАЄ НАМ ЇЖА

 

 

                                                         

                                                       ЇЖА

             

 

 

                                         Енергія                                                            задоволення

 

                                              Настрій         здоров’я          силу

 

 

Наступне завдання – прочитайте інформацію на сторінці 82 і обговоріть в групах – склад їжі.   

                                                                                                               Білки

 

                                                        ЇЖА                                                жири

                                                                                                              

                                                                                   Вуглеводи

 

                                                                                                                                Вітаміни

 

До складу їжі входять – білки, жири, вуглеводи, вітаміни. (Група науковців)

--- Білки – потрібні для будівництва і відновлення клітин організму. Вони містяться в продуктах рослинного і тваринного походження. Джерелом білків є м’ясо, риба, яйця, сир, молочні продукти, горіхи, горох, квасоля.

 

--- Жири – є джерелом енергії. Людина повинна вживати і тваринні, і рослинні жири. Це є сало, вершкове масло, сметана, олія, горіхи. Жири ще потрібні нам , щоб допомагати засвоювати деякі вітаміни.

 

--- Вуглеводи – в організмі людини використовуються як джерело енергії для нормальної роботи м’язів, серця, печінки. Вуглеводами нас забезпечують рослини. Тому необхідними для нас є хліб, крупи, цукор, картопля, морква, буряки, фрукти, мед.

 

Вітаміни – це речовини, які  життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь

у засвоєнні їжі, підвищують працездатність, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни ми одержуємо з їжею. Їх потрібна невелика кількість. Потреба у вітамінах підвищується в період росту і розвитку організму, під час захворювання для швидкого одужання. Вітаміни позначаються буквами латинського алфавіту – А В С D та інші. Вітаміни містяться майже у всіх продуктах.

Найбільше їх в сирих овочах і фруктах

Дякую нашим «науковцям» за  таку цікаву інформацію, а в яких продуктах містяться вітаміни допоможуть дізнатися наші наступні «дослідники»

---Вітамін А – потрібен для нормального стану шкіри, волосся, гарного зору. Сприяє росту кісток, зубів. Міститься в моркві, абрикосах, мандаринах, гарбузі, вершковому маслі, яйцях, риб’ячому жирі.

Вітаміни  групи  В – потрібні для розумової, фізичної  діяльності, нервової системи.

Є у хлібові, м’ясі, крупах, печінці, рибі, молоці.

Вітамін С – запобігає застуді, поліпшує кровообіг, допомагає загоюватись ранам. Продукти, багаті на вітамін С – шипшина, чорна смородина, хрін, часник, лимони, апельсини, цибуля, капуста.

Вітамін Д – сприяє росту, формуванню кісток і зубів. Утворюється в організмі людини під дією сонячних променів. Міститься в риб’ячому жирі, морській рибі, молоці, яєчних жовтках, вершковому маслі.

 

А тепер, коли ви отримали цікаву інформацію про користь їжі ми пограємо з вами в таку гру  КОРИСНА ЧИ ШКІДЛИВА ЇЖА.

3) Гра «корисна чи шкідлива їжа» ( на дошці малюнки зубів – підписано корисна їжа , другий – шкідлива їжа. Учні діляться на дві великих групи . Даю конверти з малюнками , а учні прикріплюють їх на відповідні сторони.

Молодці, з роботою впоралися.

4) Робота в зошитах.

А тепер відкриємо зошити  і попрацюємо в парах.

Завдання 1.

Завдання 2.

Завдання 4.

Молодці. 

5) Деформовані речення.

А для того щоб їжа не стала нам ворогом – необхідно дотримуватися відповідних правил. Зараз ви зберетеся в малі групи, у вас на столах частинки речень які ви повинні скласти і утворити  « Правила харчування»

1)Їжа повинна бути різноманітною

2) Їсти потрібно в один і той самий час.

3) Ретельно пережовуйте їжу.

4) Не наїдайся на ніч.

5) Не переїдай, їж в міру.

6) Мийте руки перед їжею.

7) Вживай у їжу теплі страви.

8) Дотримуйся режиму харчування.

9) Мийте овочі і фрукти.

10)  Вживай тільки якісні продукти.

 

Ви дуже великі Молодці! Справилися із завданням.

Подивіться, будь ласка, на нашу карту, яку ми разом з вами склали. Вона допоможе вам швидше і краще запам’ятати весь матеріал, який ми з вами вивчали.

ІУ. Заключна частина. Рефлексія.

Ромашка Блума по питанням

---А зараз ми підсумуємо всю отриману інформацію за допомогою наших пелюсточок .

Роздаю колір пелюсток,  діти придумують питання і задають його класу.

НАЗВИ – …, ЧОМУ – …, ПОЯСНИ – …, ЗАПРОПОНУЙ – …, ПРИДУМАЙ – …,

ПОДІЛИСЬ – …  .

 

Чи справдились ваші  очікування?

Мої – так.

 

Уявно покладіть на праву долоню знання з якими ви прийшли на урок, на ліву – ті, що отримали на уроці. Раз, два, три – «Спасибі собі і оточуючим за роботу на уроці»

 

 Домашнє завдання

Опрацювати сторінки підручника 81-82, розповісти отриману інформацію батькам, підготувати інформацію про ваші улюблені страви.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Марина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
2292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку