ЯДС 3 клас Тема: ЧИМ КОРИСНА ЇЖА.
Мета: формування предметних компетентностей:
формувати уявлення про складові їжі, про вітаміни, розкрити їх
значення для здоров’я людини,
розвивати вміння вибирати корисні для здоров’я продукти,
аналізувати, робити висновки,
виховувати навички здорового харчування.
Формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою , уміння навчатися впродовж життя,
компетентність у галузі природничих наук, техніки і технологій
інформатично – комунікаційна компетентність.
Наскрізні уміння:
Уміння читати і розуміти прочитане
Уміння висловлювати думку усно і письмово
Критичне і системне мислення
Здатність логічно обґрунтовувати позиції
Уміння вирішувати проблеми
Методи і форми роботи:
Ментальна карта,
Ромашка Блума
Кооперативне навчання – парна робота, групова робота
Криголам
Робота з деформованими реченнями.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Обладнання: комп’ютер, презентація, предметні малюнки, таблиця.
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Орг. момент.
Пролунав уже дзвінок – починаємо урок.
2. Актуалізація опорних знань.
Доброго дня…
Сьогодні ми разом з вами створимо цікавий, творчий, продуктивний урок і досягнемо успіху , якщо будемо
У важними
С таранними
П рацьовитими
І ніціативними
Х орошими
У чнями.
Гра « ТАК ЧИ НІ»
--- клас готовий працювати? ( так)
--- вчасно руку піднімати? ( так)
--- битися, бешкетувати? (ні)
--- ґав ловити, байдикувати? (ні)
--- дружно в групах працювати? (так)
--- тему нашу вивчати? ( так)
Рада почути ваші відповіді. Впевнена, що всі завдання уроку ми виконаємо успішно.
Що кожен з вас очікує від уроку?
Я ОЧІКУЮ, ЩО ______________________
Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку: …
Сьогодні вранці ви всі вчасно прокинулися, зробили ранкову гімнастику і гігієнічні процедури, а потім …….
А для чого дитині потрібно снідати? І чи це обов’язково?
---Так, дитина обов’язково повинна снідати. Їжа постачає організм дитини речовинами, які допомагають дитині рости і розвиватися.
Харчування – це необхідна умова нашого життя.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про одну з основних складових здорового способу життя – харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я. А для чого нам ці знання? ( щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними, красивими).
А допоможе нам краще зрозуміти, запам’ятати - карта, яку ми з вами будемо складати на уроці.
ІІІ. Основна частина.
ЇЖА
У вас на парті лежить набір малюнків , роздивіться їх уважно, поспілкуйтеся – і скажіть на які дві групи ви розділили б ці продукти?
--------отже за значенням їжу можна розділити на
Корисну шкідливу
ЇЖА
Але я б хотіла щоб ви конкретизували все ж таки – що ви віднесли до корисної, а що до шкідливої їжі. ( учні підходять і приклеюють до карти)
Але це ж смачно! ( не все що смачне є корисне)
----- Діти висловлюють свою думку, чому це шкідливо.
Тепер відкладіть в сторону шкідливу їжу. Подивіться уважно на іншу групу – як ви поділили б ці продукти за походженням яка буває їжа?
ЇЖА
Рослинна тваринна
Чому продукти саме таку мають назву?
----А зараз попрацюємо з підручником і скажемо ЩО ДАЄ НАМ ЇЖА
ЇЖА
Енергія задоволення
Настрій здоров’я силу
Наступне завдання – прочитайте інформацію на сторінці 82 і обговоріть в групах – склад їжі.
Білки
ЇЖА жири
Вуглеводи
Вітаміни
До складу їжі входять – білки, жири, вуглеводи, вітаміни. (Група науковців)
--- Білки – потрібні для будівництва і відновлення клітин організму. Вони містяться в продуктах рослинного і тваринного походження. Джерелом білків є м’ясо, риба, яйця, сир, молочні продукти, горіхи, горох, квасоля.
--- Жири – є джерелом енергії. Людина повинна вживати і тваринні, і рослинні жири. Це є сало, вершкове масло, сметана, олія, горіхи. Жири ще потрібні нам , щоб допомагати засвоювати деякі вітаміни.
--- Вуглеводи – в організмі людини використовуються як джерело енергії для нормальної роботи м’язів, серця, печінки. Вуглеводами нас забезпечують рослини. Тому необхідними для нас є хліб, крупи, цукор, картопля, морква, буряки, фрукти, мед.
Вітаміни – це речовини, які життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь
у засвоєнні їжі, підвищують працездатність, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни ми одержуємо з їжею. Їх потрібна невелика кількість. Потреба у вітамінах підвищується в період росту і розвитку організму, під час захворювання для швидкого одужання. Вітаміни позначаються буквами латинського алфавіту – А В С D та інші. Вітаміни містяться майже у всіх продуктах.
Найбільше їх в сирих овочах і фруктах
Дякую нашим «науковцям» за таку цікаву інформацію, а в яких продуктах містяться вітаміни допоможуть дізнатися наші наступні «дослідники»
---Вітамін А – потрібен для нормального стану шкіри, волосся, гарного зору. Сприяє росту кісток, зубів. Міститься в моркві, абрикосах, мандаринах, гарбузі, вершковому маслі, яйцях, риб’ячому жирі.
Вітаміни групи В – потрібні для розумової, фізичної діяльності, нервової системи.
Є у хлібові, м’ясі, крупах, печінці, рибі, молоці.
Вітамін С – запобігає застуді, поліпшує кровообіг, допомагає загоюватись ранам. Продукти, багаті на вітамін С – шипшина, чорна смородина, хрін, часник, лимони, апельсини, цибуля, капуста.
Вітамін Д – сприяє росту, формуванню кісток і зубів. Утворюється в організмі людини під дією сонячних променів. Міститься в риб’ячому жирі, морській рибі, молоці, яєчних жовтках, вершковому маслі.
А тепер, коли ви отримали цікаву інформацію про користь їжі ми пограємо з вами в таку гру КОРИСНА ЧИ ШКІДЛИВА ЇЖА.
3) Гра «корисна чи шкідлива їжа» ( на дошці малюнки зубів – підписано корисна їжа , другий – шкідлива їжа. Учні діляться на дві великих групи . Даю конверти з малюнками , а учні прикріплюють їх на відповідні сторони.
Молодці, з роботою впоралися.
4) Робота в зошитах.
А тепер відкриємо зошити і попрацюємо в парах.
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 4.
Молодці.
5) Деформовані речення.
А для того щоб їжа не стала нам ворогом – необхідно дотримуватися відповідних правил. Зараз ви зберетеся в малі групи, у вас на столах частинки речень які ви повинні скласти і утворити « Правила харчування»
1)Їжа повинна бути різноманітною
2) Їсти потрібно в один і той самий час.
3) Ретельно пережовуйте їжу.
4) Не наїдайся на ніч.
5) Не переїдай, їж в міру.
6) Мийте руки перед їжею.
7) Вживай у їжу теплі страви.
8) Дотримуйся режиму харчування.
9) Мийте овочі і фрукти.
10) Вживай тільки якісні продукти.
Ви дуже великі Молодці! Справилися із завданням.
Подивіться, будь ласка, на нашу карту, яку ми разом з вами склали. Вона допоможе вам швидше і краще запам’ятати весь матеріал, який ми з вами вивчали.
ІУ. Заключна частина. Рефлексія.
Ромашка Блума по питанням
---А зараз ми підсумуємо всю отриману інформацію за допомогою наших пелюсточок .
Роздаю колір пелюсток, діти придумують питання і задають його класу.
НАЗВИ – …, ЧОМУ – …, ПОЯСНИ – …, ЗАПРОПОНУЙ – …, ПРИДУМАЙ – …,
ПОДІЛИСЬ – … .
Чи справдились ваші очікування?
Мої – так.
Уявно покладіть на праву долоню знання з якими ви прийшли на урок, на ліву – ті, що отримали на уроці. Раз, два, три – «Спасибі собі і оточуючим за роботу на уроці»
Домашнє завдання
Опрацювати сторінки підручника 81-82, розповісти отриману інформацію батькам, підготувати інформацію про ваші улюблені страви.