Тема уроку : Число 3. Цифра 3. Склад числа 3. Написання цифри 3.
Мета уроку:
Хід уроку
1. Організаційний момент.
2. Мотивація до навчальної діяльності.
(Діти прикріпляють до першого будиночка карточку з цифрою 1.)
– Будиночки для числа 1 готові.
Аналогічно «заселяється» другий будиночок.
2) Актуалізація обчислювальних навичок в межах 2.
(Діти виконують обчислення усно, розміщують картки з прикладами біля будиночків).
Вчитель демонструє картки для пробної дії.
На виконання завдання дається одна хвилина
Вислухуються варіанти відповідей. Фіксується утруднення, що не можна заселити приклади в потрібний будиночок.
3. Виявлення місця й причини утруднення.
4. Побудова проєкту виходу з утруднення.
- Яку мету перед собою поставимо? (Вивчити число 3)
5. Реалізація побудованого проекту.
1) Графічне позначення числа 3, запропоноване дітьми та порівняння його з підручником ст. 32 («Математика» 1 клас ч. 1 Т.Пушкарьова)
2) Позначення числа цифрою 3.
3) Робота над складом числа 3.
Вчитель демострує будиночок, діти заселяють число.
Фізкультхвилинка.
6. Первинне закріплення.
1. Работа в зошитах-підручниках, ст. 32.
1) - На що схожа цифра 3?
Цифра три —
Два півкільця,
Скріплені, здається.
Подивися, цифра ця,
Наче змійка в’ється.
2) Місце числа 3 в ряду чисел.
- На якому місці в ряду чисел стоїть число 3?
- На скільки 3 більше, ніж 1? Ніж 2?
- На скільки 1 менше, ніж 3?
- На скільки 2 менше трьох?
- Як отримати число 3?
- А ще число 3 дружить з казками. Пригадайте казки чи казкових героїв, де зустрічається число 3.
- Подивіться навколо і подумайте, де в класі або в оточуючому світі зустрінемо число 3?
3. Підготовка до написання цифри : пальчикова зарядка, правила посадки під час письма, аналіз написання цифри.
4. Письмо цифри 3 в зошиті.
5. Робота в зошиті-підручнику.
Ст. 32 №1 – Скільки олівців? Який довший? Коротший? Що можна сказати про олівці жовтого та блакитного кольору? Про що в класі можна сказати, що воно довше, коротше, однакове?
Ст. 32 №2 –Що бачите? Це геометричні фігури – відрізки.( Можна звернути увагу дітей на позначення сторін відрізків рисочками, а іноді можна побачити точки).
Ст. 32 №3- загадка про трикутник
Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його …(Трикутник)
- Викладіть у себе на столах цю фігуру олівцями. Скільки знадобиться олівців?
7. Включення в систему знан та повторення.
Ст. 32 №4 – повторення складу числа 3. Додавання . Яку дію будемо виконувати? Як називаються числа при додаванні? Позначити в прикладах частини й ціле. Повторити переставну властивість додавання.
Ст. 32 №5- віднімання. Аналогічно до додавання.
8. Рефлексія навчальної діяльності на уроці.
- Хто нам присилав лист?
- Про що нас просили?
- Чи виконали ми прохання?
- Ми справились з проблемою?
- Як позначається число 3 графічно? Цифрою?
- Яку кількість предметів позначає?
- Як отримати число 3?
- Оцініть свою роботу, намалювавши смайлики на сторінці 32 зошита-підручника.
- Чия пара сьогодні працювала дружніше?
- Подякуйте один одного за роботу.
- Я разом з мешканцями Цифляндії теж дякую вам за роботу. Молодці.