Урок "Число 3. Цифра 3".

Про матеріал
Урок математики для 1 класу розроблено на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Матеріал уроку стане у нагоді вчителям, які працюють за освітньою технологією "Росток". Містить цікаві завдання на формування не тільки предметних, а й ключових компетентностей.
Перегляд файлу

Тема уроку : Число 3. Цифра 3. Склад числа 3. Написання цифри 3.

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей: 1) формувати здатність до фіксації кількості числа 3 у графічній та знаковій формі, вчити додавати та віднімати в межах  3; 2) повторити склад числа 2, знаковий  та схематичний запис чисел  1 і 2; 3) розглянути числові рівності; 4)формувати уявлення про відрізок, трикутник; 5) розвивати операції порівняння та аналогії, спостережливість.
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатись впродовж життя, компетентності в математичних науках.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент.

2. Мотивація до навчальної діяльності.

  •        Діти, я вчора отримала лист, який адресовано вам і зараз його прочитаю.
  •        Любі діти! В країні Цифляндії числа вирішили побудувати нове місто – Цифроленд. Допоможіть сконструювати зручні й красиві будиночки для чисел. Ваші друзі числа.
  •        Ви готові допомогти числам?
  •        В Цифроленді одна вулиця. Понад нею стоять будиночки чисел.(Демострація будиночків на дошці).

  •        Чим вони схожі? (Форма дахів, одноповерхові)
  •        Чим відрізняються? (кількість кімнат)
  •        Розбийте будиночки на групи за спільними ознаками.

 

 

 

  •        Яке число може жити в першому будиночку? (Число один.)
  •        Хто поселить це число в будиночок?

(Діти прикріпляють до першого будиночка  карточку з цифрою 1.)

  •        А як ми ще позначали число  1? (Точкою.)
  •        Який ще будиночок підійде до цього числа? Чому?(Другий, тому що там теж одна кімната.)
  •        Як дізнатись, що будиночок заселено числом один?  (Поставити номер.)
  •        Куди  прикріпити номер, щоб було гарно видно?

– Будиночки для числа 1 готові.

 

 

 

 

Аналогічно «заселяється» другий будиночок.

2) Актуалізація обчислювальних навичок в межах 2.

  •        В гості до чисел приїхали приклади.

 

 

  •        Кожен приклад може зайти в гості, тільки в той будиночок, який відповідає його розв’язку. Давайте розведемо гостей по будиночках..

(Діти виконують обчислення усно, розміщують картки з прикладами біля будиночків).

Вчитель демонструє картки для пробної дії.

 

 

  •        Подивіться на приклади. Чи є в них щось нове для вас?
  •        Спробуйте знайти відповіді до прикладів і розмістити їх по будиночках.

На виконання завдання дається одна хвилина

Вислухуються варіанти відповідей. Фіксується утруднення, що не можна заселити приклади в потрібний будиночок.

3. Виявлення місця й причини утруднення.

  •        Чому виникло утруднення? (Ми не вивчали число 3 й не знаємо як його позначати.)

4. Побудова проєкту виходу з утруднення.

-    Яку мету перед собою поставимо? (Вивчити число 3)

  •        Тема уроку: «Число и цифра 3».
  •        Пригадайте, як ми знайомились з числом 2.
  •        Подумайте, як будемо вивчати число 3?
  •        Діти пригадують алгоритм: позначити число трьома точками, навчитися записувати число цифрою, дізнатись склад числа 3, заселити його в будиночок.

5. Реалізація побудованого проекту.

1) Графічне позначення числа  3, запропоноване дітьми та порівняння його з підручником ст. 32 («Математика» 1 клас ч. 1 Т.Пушкарьова)

2) Позначення числа цифрою 3.

3) Робота над складом  числа 3.

 

 

 

  •        Можемо ми тепер заселити число в будиночок?
  •        Як ви думаєте, чи вистачить трійці одноповерхового будиночка?  (Ні, тому що 3 це 1 і 2 та 2 і 1.)

Вчитель демострує будиночок, діти заселяють число.

Фізкультхвилинка.

6. Первинне закріплення.

1. Работа в зошитах-підручниках, ст. 32.

1)   - На що схожа цифра 3?

Цифра три —

Два півкільця,

Скріплені, здається.

Подивися, цифра ця,

Наче змійка в’ється.

2) Місце числа 3 в ряду чисел.

- На якому місці в ряду чисел стоїть число 3?

-  На скільки 3 більше, ніж 1? Ніж 2?

- На скільки 1 менше, ніж 3?

- На скільки 2 менше трьох?

- Як отримати число 3?

- А ще число 3 дружить з казками. Пригадайте казки чи казкових героїв, де зустрічається число 3.

- Подивіться навколо і подумайте, де в класі або в оточуючому світі зустрінемо число 3?

3. Підготовка до написання цифри : пальчикова зарядка, правила посадки під час письма, аналіз написання цифри.

 

 

4. Письмо  цифри 3 в зошиті.

5. Робота в зошиті-підручнику.

Ст. 32 №1 – Скільки олівців? Який довший? Коротший? Що можна сказати про олівці жовтого та блакитного кольору? Про що в класі можна сказати, що воно довше, коротше, однакове?

Ст. 32 №2 –Що бачите? Це геометричні фігури – відрізки.( Можна звернути увагу дітей на позначення сторін відрізків рисочками, а іноді можна побачити точки).

  •          Скільки відрізків? Який довший, коротший? Що можна сказати про довжини другого і третього відрізків?

Ст. 32 №3- загадка про трикутник

 Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його …(Трикутник)

  •          Чому у цієї фігури така назва? ( 3 кути, сторони, вершини). Креслення трикутника по пунктирних лініях під лінійку, креслення під лінійку трикутника, поєднуючи точки)

- Викладіть у себе на столах цю фігуру олівцями. Скільки знадобиться олівців?

7. Включення в систему знан та повторення.

Ст. 32 №4 – повторення складу числа 3. Додавання . Яку дію будемо виконувати? Як називаються числа при додаванні? Позначити в прикладах частини й ціле. Повторити переставну властивість додавання.

Ст. 32 №5- віднімання. Аналогічно до додавання.

8. Рефлексія навчальної діяльності на уроці.

- Хто нам присилав лист?

- Про що нас просили?

- Чи виконали ми прохання?

- Ми справились з проблемою?

- Як позначається число 3 графічно? Цифрою?

- Яку кількість предметів позначає?

- Як отримати число 3?

- Оцініть свою роботу, намалювавши смайлики на сторінці 32 зошита-підручника.

- Чия пара сьогодні працювала дружніше?

- Подякуйте один одного за роботу.

- Я разом з мешканцями Цифляндії теж дякую вам за роботу. Молодці.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 вересня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку