Тема. Число і цифра 6.
Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – своєчасно готуватися до уроку; співпрацювати у парі; інформаційно – комунікативна – уміння здобувати нові знання на основі наявних; здоров’язбережувальна – вміння правильно сидіти за партою.
Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із числом і цифрою 6, утворенням числа 6; сформувати поняття «шостий»; учити писати цифру 6; розвивати обчислювальні навички учнів; виховувати старанність.
Хід уроку
І. Організація класу. Психологічна хвилинка.
Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
До сусіда поверніться
І привітно посміхніться.
- Давайте шумні голоси зберемо в чарівну скриньку.
1. Розминка.
- Що ми візьмемо з собою на урок? (увагу, розум, кмітливість).
2. Обгрунтування. Стратегія «Очікування».
- На уроці я навчуся …
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вовка зовсім не боявся
І ведмедю не дістався,
Але лисиці на зубок
Все ж потрапив...
(Колобок)
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІV. Контроль, корекція і закріплення знань.
Завдання від Вовка.
Гра «Вітерець-пустунець».
Вовчикик додавання вчив,
Все у лісі він лічив.
Усе як слід порахував
І на листочках записав.
Аж тут з’явився вітерець,
Усе розкидав, пустунець!
- Давайте допоможемо вовчику знайти значення до виразів.
Завдання від бабусі з дідусем.
- Дідусь з бабусею дуже хазяйновиті, але вони старенькі і просять в нас допомоги.
Гра «Посади квіти» (віршовані задачі)
- Потрібно посадити квіточку з правильною відповіддю.
Малювала зранку мишка
Три цукерки й два горішки.
А в обід в куточку сіла
І смачний малюнок з’їла. (5)
Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (4)
Були у нашому дворі
Два горобці, три снігурі.
Хто може скласти лік птахам –
Всім горобцям і снігурам? (5)
Кролик вуха нашорошив –
В нього дуже добрий слух.
Хто ж тепер нам скаже точно,
В двох кролів є скільки вух? (4)
Є в зайчихи п’ять малят –
Неслухняних зайченят.
На обід їх мати зве.
Три прийшли, а скільки йде? (2)
Завдання від Лисички.
Гра «Упіймай рибку» (віднови числовий ряд)
На відрах числовий ряд, на рибці число.
1 … 3 4 5 1 2 3 … 5 1 2 … 4 5 1 2 3 4 …
V. Вивчення нового матеріалу.
5 ялинок і дубок
Заглядають у ярок.
Полічи-но, скільки всіх!
5 ялинок і дубок...
— Шість! — всміхається синок.
Учитель прикріплює до дошки картку з цифрою.
Читання вірша.
Цифра 6 — внизу кружечок,
Зачепивсь він за гачечок.
Ніжок шестеро в жука,
А сніжинка — ось яка!
В неї також шість кінців —
Шість чарівних промінців!
Гра «Відукай цифру 6»
Ознайомлення з написанням цифри 6.
Цифра 6 складається з двох елементів: великий півовал, малий півовал.
- Спробуймо в повітрі написати цифру 6.
Учні, наслідуючи рухи вчителя, на рахунок, «і раз», «і два», імітують написання цифри.
- Простежте, як писатимемо цифру в зошиті.
Послідовність написання вчитель демонструє на дошці.
Починаймо писати півовал на рахунок «і раз» дещо нижче від верхнього правого кута клітинки. Заокруглюємо лінію ліворуч, торкаючись верхньої сторінки клітинки. Далі ведемо її вниз, заокруглюючи й торкаючись нижньої сторони клітинки, і – догори, заокруглюючи ліворуч дещо вище від середини клітинки.
Робота в зошиті з друкованою основою (с. 14).
Фізкультхвилинка.
Щось стомилась наша спинка
І затерпли пальці.
Встанем, друзі, на хвилинку.
Скачем на скакалці.
Присідаєм і встаємо,
Пальцям працю ми даємо:
В кулачок і з кулачка,
Щоб була рука гнучка.
Трохи шию розім’яли
І за парти посідали.
VІ. Закріплення знань.
Завдання від Зайчика.
Гра «Збери врожай» (порівняти числа).
На кошику зображені числа, а на морквинці знак .
1 … 4 (один менше чотирьох) 2 … 5
6 … 3 (шість більше трьох) 4 … 2
6 … 6 (шість дорівню шістьом) 2 … 2
Завдання від Ведмедика.
Гра «Назбирай грибів»
На грибочках вирахувати вирази і покласти в кошик.
До двох додати один, буде три.
2 + 1 = 3 4 + 1 = 5 2 + 2 = 4
3 + 2 = 5 5 + 1 = 6
Від трьох відняти один, буде два.
3 – 1 = 2 4 – 2 = 2 5 – 1 = 4
5 – 2 = 3 3 – 2 = 1
Завдання від Колобка.
Гра «Відшукай» . Геометричний матеріал (робота в парі).
чотирикутників – 1
трикутників – 1
кругів – 12
VІІ. Підсумок уроку.
1