Урок "Число і цифра 9. Написання цифри. Порівняння чисел у межах 9. Вправи на знаходження пропущених чисел. Вимірювання і порівняння довжини відрізків.

Про матеріал

Урок математики в 1 класі на тему :Число і цифра 9. Написання цифри. Порівняння чисел у межах 9. Вправи на знаходження пропущених чисел. Вимірювання і порівняння довжини відрізків.

Перегляд файлу

Число і цифра 9. Написання цифри. Порівняння чисел у межах 9. Вправи на знаходження пропущених чисел. Вимірювання і порівняння довжини відрізків.

Мета уроку: ознайомити учнів з числом і цифрою 9, навчити дітей писати цифру 9, формувати уміння порівнювати число 9 з іншими числами натурального ряду, удосконалювати уміння складати приклади на додавання, закріплювати вміння вимірювати відрізки та порівнювати їх довжини; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати самостійність, старанність, привчати до охайності письма.

Хід уроку:

  1. Організація учнів до роботи:

а) Привітання вчителя:

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаю всім здоров’я й добра!

б) Побажання один одному добра (посмішкою)

  1. Актуалізація опорних знань

Вчитель: Діти, по дорозі на роботу я зустріла листоношу, який передав для вас лист. По конверту я зрозуміла, що цей лист від учнів Лісової школи. А хто навчається в ній?

Учні: Звірята.

Вчитель: Правильно, звірята. А вчить звірят хто?

Учні: Мудра Сова.

Вчитель: Вірно, мудра тітонька Сова. А тепер давайте швиденько читати листа. «Дорогі учні 1-А класу. Запрошуємо Вас на осінніх канікулах відвідати лісову школу, де ви побачите багато цікавого і незвичайного для вас, але при умові, що ви виконаєте всі наші завдання.» Ну що, приймаємо запрошення від учнів лісової школи?

Учні: Так!

Вчитель: А чи справитеся із завданнями?

Учні: Так!

Вчитель: Не підведете?

Учні: Ні!

Вчитель: Тож починаймо працювати! А щоб наші голівки краще працювали я пропоную логічну розминку у вигляді віршованих задач.

  1. Три сови і два сичі,

    Скільки всіх їх, полічи?  (5)

  1. По дорозі зайчик біг,

Ніс п’ять яблук на обід.

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (4)

 

Гра «Задачі-жарти»

  1. Іванко з’їв п’ять цукерок, а Ганнуся – дві. Скільки цукерок з’їла мама?
  2. На груші росте вісім груш, а на вербі – стільки ж. Скільки груш росте на             вербі?

Гра «Стежинка»

Щоб не блукати по лісу, шукаючи доріжку до лісової школи, ви повинні спочатку пройти математичну стежинку і показати свої вміння швидко і правильно рахувати. У вас на партах лежить лічильний матеріал, який допоможе розвязати математичний ланцюжок.

Слайд: 2+4-1+3-1=

  

Вчитель: Дякую, молодці! Ви справилися з цим завданням і вже точно в лісі не заблукаєте! Переходимо до наступного випробовування. Для вас приготував завдання… А хто саме – ви дізнаєтеся відгадавши загадку.

Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок.

Куций хвостик,  довгі вуса,

Я усіх-усіх боюся.

Учні: Зайчик!

Вчитель: Вірно, це зайчик. І ось його завдання:

  1. Усний рахунок.

Слайд :  Яке з цих чисел найбільше?

  Яке з цих чисел найменше?

  Прочитайте їх у порядку зростання.

  Прочитайте їх у порядку спадання.

  Назвіть числа менші за 7.

 

Вчитель: З цим завданням ви справилися! А тепер слухаємо наступне.    Відгадайте, хто його приготував?

По траві повзла змія,

Налякався добре я.

Від гадюки біг чимдуж,

А то виявився …

Учні: Вуж!

Вчитель: Правильно! А Вуж приготував для вас загадку

Слайд.

  1. На обід до годівниць,

Прилетіло вісім синиць.

Ще одна летить в садок,

Скільки разом всіх пташок? (9)

Вчитель: Вірно! А тепер розкажіть, як ви знайшли число 9? Якою дією?

Учні: Ми до 8 додали 1 і отримали 9.

Вчитель: діти, від ваших правильних відповідей Вужик на радостях змінився. Що з ним сталося?

Учні: Наш Вужик перетворився на цифру 9.

 

  1. Повідомлення теми й мети уроку.

Вчитель: Отже, сьогодні на уроці математики ми познайомимося з числом 9, яке на письмі позначає цифру 9. Ми дізнаємося, як утворюється число 9, навчимося порівнювати в межах 9, писати цифру 9, складати приклади на додавання в межах 9.

Вчитель: А зараз увага на екран. Розгляньте цифру 9 і скажіть, на які предмети вона схожа?

Учні: Вона схожа на ...

Слайд : Цифра девять чи девятка –

  Наче в цирку акробатка.

  Якщо вона перевернеться –

  Знову шісткою обернеться

Вчитель: А зараз розгорнемо зошити і повчимося писати цифру 9.

Цифра 9 складається з двох елементів – лівого овалу, що займає більшу частину клітинки та великого правого півовалу.  (Слайд)

  1. Показ написання: вчитель показує на дошці, як писати цифру 9, коментує свої дії: починаю писати малий лівий овал від правої сторони клітинки, ведемо вгору, ліворуч заокруглюємо трохи нижче середини клітинки не відриваючи руки, пишемо вниз правий півовал так, щоб він доторкнувся середини сторони клітинки,  заокругливши вниз ліворуч.
  2. Письмо цифри 9 у повітрі під рахунок: і – раз – і – два.
  3. Перевірка правильної посадки та положення зошита (навскіс) за віршиком:

Зошит свій я відкриваю,

Навскіс я його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

  1.               Письмо цифри 9 у зошиті з друкованою основою.

Вчитель: Ви стомилися? Давайте перепочинемо!

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Сприймання й усвідомлення теми уроку.

Слайд : Гра «Допоможи звірятам»

Вчитель: В кожному із цих будиночків живуть звірята, але вітер був такий сильний, що деякі номери будинків порозлітались по всьому лісу. Будиночкі дуже схожі і звірята не можуть знайти кожен свій. Давайте допоможемо їм, відновивши номери будиночків.  Допоможемо?

Учні: Так! (називають пропущені числа)

Вчитель: Які номери сусідів будиночку 9?

Учні: 8 та 10.

Слайд : Гра «Виправ помилку»

Вчитель: А зараз за допомогою до вас звертається… відгадайте хто?

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі намистинки.

Учні: Їжак.

Вчитель: Вірно, Їжачок. Він розв’язав нерівності, але невпевнений, що правильно. Допоможіть їжачку, перевірте нерівності.

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1.               Робота з підручником.

Завдання 2.  Полічіть окремо жовті і зелені листочки на кожній гілці. Порівняйте числа.

Вчитель: На гілочці зліва полічіть зелені та жовті листочки. Скільки їх?

Учні: 6 зелених і 9 жовтих.

Вчитель: Яких листочків більше? Яких листочків менше?

Учні: Жовтих  листочків більше, а зелених менше.

Вчитель: Полічіть на гілочці справа зелені та жовті листочки. Скільки їх?

Учні: 3 жовтих і 9 зелених листочків.

Вчитель: Порівняйте числа 3 і 9.

Учні: 3 менше, ніж 9. А 9 більше, ніж 3.

Завдання 3.

Вчитель: до якого числа потрібно додати 4, щоб було 8?

Учні: 4+4=8

Вчитель: до якого числа потрібно додати 2,щоб було 8?

Учні: 6+2=8

Вчитель: до якого числа потрібно додати 1, щоб було 9?

Учні: 8+1=9

Завдання 4. Вправи на вимірювання довжин відрізків та їх порівняння.

Вчитель: Візьміть у руки лінійку. Що вимірюють лінійкою?

Учні: Лінійкою вимірюють відрізки.

Вчитель: Ваше завдання на сьогоднішньому уроці не тільки виміряти відрізки, а й порівняти їхні довжини.

Вчитель: Від якої поділки вимірюємо відрізок?

Учні: Від поділки 0.

Вчитель: Вимірюємо довжину першого відрізка.

Учні: 4 см.

Вчитель: Виміряйте довжину другого відрізка.

Учні: Довжина другого відрізка 7 см.

Вчитель: Як порівняти два відрізки?

Учні: Виміряти їх довжини і визначити, який з них довший.

Вчитель: Який відрізок довший?

Учні: Другий відрізок довший.

Вчитель: Чому?

Учні: Тому що 7 см більше, ніж 4 см.

Вчитель: В конверті залишилося всього одне завдання. Давайте ж відгадаємо, від кого воно?

Колобка я зїла,

до зайця в хату сіла,

Вовкові сестричка,

а звуть мене …

Учні: Лисичка!

Вчитель: Правильно, Лисичка хоче, щоб ви за малюнками склали приклади на додавання.

(Діти складають приклади)

  1. Підсумок уроку.

Вчитель: Ну що ж, із завданням учнів лісової школи ви впорались, тому в перший день осінніх канікул ми відправимося до них на гостини.

А зараз давайте …

Вправа «Мікрофон»

  • З яким числом сьогодні на уроці ми познайомилися?
  • А якою цифрою позначаємо число?
  • Чого навчилися?
  • Чи сподобався Вам урок?
docx
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку