Урок математики 1 клас підручник О. М. Гісь, І. В. Філяк
Тема: Число і цифра 9. Утворення числа 9. Написання цифри 9. Розташування чисел в порядку зростання і спадання.
Мета: формувати ключові компетентності:
Власне-математичну – навчити писати цифру 9, вміння утворювати число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного для нього числа; записувати рівності з ним.
Здатність спілкуватися рідною мовою - збагачувати словниковий запас учнів математичної термінологією, що позитивно впливає на розвиток математичного мислення.
Соціальну - вміння підтримувати дружні зв'язки з однокласниками під час проведення інтерактивних форм роботи;
Інноваційну - формувати вміння творчо застосовувати знання в новій ситуації.
Здатності до навчання впродовж життя - формувати пошуковий інтерес до досліджуваного матеріалу, вміння не зупинятися на досягнутому, розвивати вміння організовувати і оцінювати особисту діяльність, дотримуватися правил етики, співробітництва.
Здоров'язберігаючу - формувати правильну поставу під час письма, запобігати розумовому перенапруженню зміни видів діяльності.
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні зв'язки: природознавство, музичне мистецтво.
Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, лінійки, математичний тренажер, відеоролики, хмаринка, краплинки , лего 6 цеглинок.
Методи роботи: бесіда, наочний, частково-пошуковий, діяльнісний, формулювання очікуваних результатів, робота з книгою, метод створення ситуації успіху.
Форми роботи: фронтальна, групова, робота в парах, колективна.
Предметна компетентність:
Формувати уявлення про утворення числа 9 з попереднього та 1, вчити співвідносити число і кількість предметів, ознайомити з цифрою 9
І Організаційний момент
1.Вітання
Добрий день тобі, наше довкілля,
Знову в гості до тебе ми йдемо .
Ти даєш нам наснагу й уміння,
То ставай же ще кращим щодень.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, зелені дубки!
Доброго ранку, люди привітні!
Добрий день вам. люди добрі!
Хай вам щастя й доля буде!
Не на день і не на рік,
А на довгий –довгий вік.
2. Щоденні новини.
Сьогодні у нас понеділок , 25 листопада, пора року осінь.
3.Рутини уроку.
ll. Мотивація навчальної діяльності
1. - Сьогодні у нас урок незвичайний, тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а чули
Не просто дивилися, а бачили
Не просто відповідали, а міркували
Дружно і плідно працювали
У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий: А у вас?
Намалюйте олівчиками свій настрій. Я хочу, щоб хороший настрій не змінився до кінця уроку.(жовті листочки) Прикріпіть на квіточку.
А чого ви очікуєте від уроку?
2.Послухайте загадку і відгадайте :
Без крил, а летить , без ніг, а біжить. (Хмара)
Сонце нагріло воду і вона у вигляді пари піднялась високо в небо, там дуже холодно, тому вона перетворилась на воду, або на кришталики льоду. Коли їх збирається багато, утворюється хмара.
Як ви думаєте, чому на урок математики завітала до нас хмаринка?
Так, тому що тематичниий тиждень у нас: «Пригоди крапельки», а тема дня : «Де «живе» вода».
У нашій хмаринці зібралось багато крапельок – вони будуть давати нам свої завдання
IІІ Повторення вивченого матеріалу
- Кожна людина починає свій день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії.
Зошит свій я відкриваю і під нахилом кладу, сяду рівно, не зігнусь, до роботи я берусь.
Пишуть цифри від 1 до 8
2.Математичний диктант
- Діти, сьогодні на наш урок завітав казковий герой. Його братики та сестрички живуть всюди: в річках і ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криницях. Щоб дізнатися ім’я нашого гостя, ми напишемо математичний диктант.
Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у назві нашого героя. Будьте уважні, записуйте тільки цифри.
Я – 1 із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі 4 океани, 3 десятки морів. Всього 7 десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є 2 моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають 8 десятків відсотків з води. Близько 6 літрів води за 1 день може випити сім`я із 4 чоловік.
Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, закритими на дошці 1 4 3 7 2 8 6 1 4
К А П І Т О Ш К А .
Отже, нашого героя звуть Капітошка (мультик)
- Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у «цифровий струмочок».
3.Гра з лего « Сонце, дощ, вітер» .
Повторимо склад чисел.
4.Компютерний тренажер. (Робота у групах)
ІV. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів
А наші друзі Равлик і Сонечко принесли нам на урок повідомлення
1.Равлик і Сонечко. (Відео.)
Учитель показує цифру 9. На віялах показують діти.
Звучить пісня Капітошки.
Ті краплинки, що потрапили на землю, просочилися крізь неї, очистилися і стали в криничці чистою водичкою. Давайте і ми з вами відпочинемо, зупинимося з Капітошкою біля кринички, вмиємось цілющою водичкою, щоб з новими силами продовжити свій шлях.
V. Фізкультхвилинка.
VI.Робота над новим матеріалом
З якою цифрою і числом знайомлять нас Равлик і Сонечко.?(9)
Тож тема нашого уроку: Число і цифра 9 . Утворення числа 9. Розташування чисел у порядку зростання і спадання.
Наступне завдання крапельки із підручника.
1. Робота з підручником ст. 33
Вісім друзів - м’ячиків стрибали і крутились.
В їхню компанію ще м’ячики просились.
Скотилось скільки м’ячиків? Може, хто підкаже?
І скільки тепер стало їх , хто усім розкаже?
-Скільки м’ячиків було? (8)
-Скільки м’ячиків прикотилось? (1)
-Скільки стало?( 9)
Завдання 1 ст.33
Пригадаєм дитсадок: двір, прогулянку, пісок.
Ось відерця для маляток, і совочки, і лопати.
В школі ми не будем пасочки ліпити.
В школі ці предмети будемо лічити.
Полічіть відерця. Скільки їх? Полічіть лопатки, формочки.
Чого менш, ніж 8?(Формочок) Чого 9?(Лопаток)
Завдання 2. Розгляньте малюнок зліва .Скільки порцій морозива вже має пінгвін і скільки ще купує? (Має 8 порцій і купує ще одну.)
Скільки порцій морозива стало в пінгвіна?( 9)
-Як із восьми одержали число9? (9-це 8 і ще 1)
Прочитайте запис угорі (8+1=9)
-Розгляньте малюнок справа .Скільки порцій морозива було в пінгвіна? (9). Пінгвін доїдає одне морозиво. Скільки порцій морозива у нього залишиться?(8) Як з 9 отримати число 8? ( 8 –це 9 без 1.)
Прочитайте запис унизу. ( 9-1=8)
-Скільки подарунків нам приніс Вивчайко?
Якою цифрою позначили кількість подарунків?
(Цифрою 9)
Цифра 9 –мов кошенятко:
Спить у куточку , наче зернятко. Спинку зігнуло, хвостик сховало. Ось і дев’ятку ми написали.
6 крапелька нам пропонує завдання із зошита.
2.Робота в зошитах
Показ і пояснення написання цифри 9 в зошитах.
Написання учнями цифри 9 в повітрі.
Письмо цифри 9 в зошитах за зразком і самостійно.
Пишеться без відриву руки під рахунок: «і-раз, і -два, і».
3.Гра «Переполох»
Налетів вітер і розгубив крапельки, давайте їх знайдемо.
Поставте числа в порядку зростання.
Стали числа по порядку
Стали числа на зарядку
Як солдати на парад
Вийшов натуральний ряд .
Кожен учасник гри розповідає склад числа , яке знайшов.
Станьте у порядку спадання, у порядку зростання.
4.Робота з лего
Викласти цифру 9 з другом
5.Гра «Оживи число»
Я число 9, я складаюся з однієї цифри , тому я одноцифрове, я непарне, сусіди мої 8 та 10, я утворилося, коли до 8+1
6. Робота з лего. Геометричний матеріал.
Побудуйте з лего вертикальну пряму лінію.
Побудуйте з другом горизонтальну лінію.
Побудуйте ламану лінію.
7.Складання лего.
Хай в небі світить сонечко.(жовта цеглинка)
Травичка хай росте.(зелена)
Пливе хмаринка в небі.(голуба)
І річка хай тече.(синя)
Любов’ю всіх зігріємо.(червона)
У дружбі краще жити.
Ми до вершин крокуємо. (оранжевий)
Хай нам усім щастить.
Скільки всього краплинок ми зібрали на уроці? .
Пригріло сонечко і Капітошка повернувся на хмаринку і стало тепер багато краплинок і утворилась…
VI. Рефлексія . Малюють на краплинках свій настрій .
Чи збулись ваші очікування від уроку?