Урок "Число та цифра 7"

Про матеріал
Тема уроку: Число і цифра 7. Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7. Мета: формувати поняття про число 7; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 7; ознайомити учнів зі способом утворення числа 7; продовжити формувати поняття про геометричні фігури; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння. Ключові компетентності: - компетентність вільного володіння державною мовою - спілкування державною мовою для розуміння, пояснення і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні; - математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприймання матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби; -Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях; - громадянської та соціальної компетентності - виявлення поваги до інших та толерантності, уміння конструктивно співпрацювати, дбайливе ставлення до здоров’я, дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки і спілкування; - підприємницька компетентність, що передбачає усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці. Очікувані результати: - Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично); - Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки; - Порівнює об’єкти навколишнього світу за однією ознакою; - Класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками; - Читає і записує числа (1–7) цифрами; - Утворює числа 2–7 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; - Порівнює числа в межах 7, використовуючи знаки >, <, =; - Співвідносить цифру з її зображенням; - Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник, коло, овал. Обладнання: картки для роботи у парі, ручки, кольорові олівці, ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали. Тип уроку: урок формування компетентностей.
Перегляд файлу

Дата  05.11.2021

Клас: 1-Б

Предмет: Математика

Вчитель: Сіваш Т.Д.

Кількість учнів у класі: 31

Кількість присутніх учнів: ___

Кількість дітей з ООП : ___

      

Тема уроку: Число і цифра 7. Порівняння чисел у межах 7.

Написання цифри 7.

Мета:  формувати поняття про число 7; учити співвідносити число

предметів і цифру; учити писати цифру 7; ознайомити учнів зі способом утворення числа 7; продовжити формувати поняття про геометричні фігури; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.

Ключові компетентності:

  • компетентність вільного володіння державною мовою - спілкування державною мовою для розуміння, пояснення і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

- математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприймання матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях;

- громадянської та соціальної компетентності - виявлення поваги до інших та толерантності, уміння конструктивно співпрацювати, дбайливе ставлення до здоров’я, дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки і спілкування;

- підприємницька компетентність, що передбачає усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці.

Очікувані результати:

  • Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично);
  • Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки;
  • Порівнює об’єкти навколишнього світу за однією ознакою;
  • Класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками;
  • Читає і записує числа (1–7) цифрами;
  • Утворює числа 2–7 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа;
  • Порівнює числа в межах 7, використовуючи знаки >, <, =;
  • Співвідносить цифру з її зображенням;
  • Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник, коло, овал.

Обладнання: картки для роботи у парі, ручки, кольорові олівці, ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

 

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Настрій гномів»

Оберіть гнома, настрій якого найбільше підходить до вашого.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Число «7» в казках та мультфільмах.

Порахуйте персонажів. Чи знаєте з яких казок чи мультфільмів ці герої?

 

 

Окреслення завдань уроку.

Наша допомога потрібна Білосніжці та її друзям-гномам. Щоб допомогти цим магічним істотам, ми ознайомимось сьогодні з не менш магічним числом 7, будемо його утворювати, порівнювати з іншими числами, а також навчимося записувати це число цифрою.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Упізнання числа «7» в об’єктах навколишнього світу (метод асоціацій).

Чи знаєте ви, що з давніх-давен число «7» вважається щасливим. У багатьох народів воно увійшло до легенд, прислів’їв та приказок як символ чогось величного та непорушного. 

Згідно з легендами, значна кількість давніх міст збудовано на семи пагорбах, у тому числі – Київ.

Коли хтось радіє, відчуває велике задоволення, то про себе він може сказати   «на сьомому небі від щастя».

 

Понад річкою місток

Виріс із семи стрічок (Веселка)

 

Сіла зграя пташенят

на п'ятірко дротенят.

Якщо  їх упізнаєте  -

Мелодію зіграєте. (Ноти)

 

Дні тижня

В понеділок рано-вранці 

Кіт скупався у сметанці. 

Доки злизував цей морок – 

Наступив уже вівторок. 

Доки сохла борода, 

То настала середа. 

Лиш надвечір у четвер 

Спинку він собі відтер. 

 В п’ятницю вже чистий був 

У суботу все забув... 

А в неділю вранці-рано 

Знову кіт поліз в сметану.

 

Хто з вас знає прислів’я, де згадується число «7»?

 

Наша подорож почнеться біля будинку гномів.

Гноми разом з Білосжінкою заблукали у темному лісі. Щоб знайти гномів потрібно всім разом порахувати.

Усна лічба

Діти рахують від 1 до 10 при цьому плещуть в долоні над головою.

Ось і знайшовся перший гном. Це Простак.

 

Тепер ми будемо рахувати від 10 до 1. При  цьому ми будемо стояти і плескати знизу.

На наше плескання прийшов ще один гном. Його звати Чхун.

 

Ім’я гнома, якого ми будемо шукати наступним – Мовчун. Щоб його відшукати – потрібна тиша, а тому завдання ми будемо виконувати мовчки, а відповіді давати – письмово.

Математичний диктант.

  •    Яке попереднє число до 4? (3)
  •    Запишіть наступне число після 5? (6)
  •    Запишіть число, що стоїть між 3 і 5? (4)
  •    Запишіть попереднє число до 2. (1)
  •    Запишіть сусідів числа 5. (4 і 6)

От і Мовчун прийшов з темного лісу.

Дізнавшись про те, як ви вправно виконали завдання завітав до нас гном Розумник, щоб дати нам нові знання.

Утворення числа «7» (демонстрація)

Гноми для Білосніжки підготували намисто. Скільки намистинок у намисті? (6)

А потім вирішили його прикрасити. Що змінилось? Скільки намистинок додали? Скільки стало намистин у намисті?

Мініпідсумок.

Як утворилося число «7» ?

Ознайомлення з цифрою «7» (метод демонстрації, асоціації)

Число «7» на письмі позначається цифрою «7».

Що нагадує вам цифра «7»?

Дуже легко нам усім

Упізнати цифру 7.

В неї лиш одна нога,

І сама, мов кочерга.

Тепер ви знаєте, який вигляд має цифра «7».

Мініпідсумок. Практична вправа «Лабіринт» (робота в парі)

Це допоможе вам пройти казковим лабіринтом і відшукати наступного гнома. Але будьте уважними! Щоб подолати лабіринт, замалювати саме кружечки з цифрою «7». Працюйте в парі дружно, рухаючись на зустріч один одному.

Ви пройшли лабіринтом та знайшли ще одного гнома – Буркотуна.

Але гномик буркоче, що вміти впізнати цифру 7, ще не значить уміти її написати.

Спробуємо йому довести, що і з цим завданням ви впораєтесь.

Написання цифри «7» (пояснення, демонстрація).

Визначення кількості елементів у цифрі.

Щоб написати цифру «7», потрібно знати, що вона складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, похилої прямої лінії та короткої горизонтальної лінії.

Спостереження за правильним написанням.

Подивіться уважно, як пишеться цифра «7».

Уявне письмо цифри «у повітрі».

Напишіть її у повітрі носиком, пальчиком.

Пальчикова гімнастика з елементами нейрогімнастики.

Перед тим, як почати писати її на аркуші – потрібно зробити гімнастику для пальчиків.

Самостійне написання цифри «7» учнями.

Тепер ви готові старанно і гарно написати цифру «7».

Молодці! І з цим завданням ви впорались.

Мініпідсумок. Визначення найкращої цифри (взаємооцінювання).

 Гномик Буркотун навіть трохи посміхнувся і готовий разом з нами порухатися.

Музична фізкультхвилинка.

Вправа «Поєднай число з малюнком».

На таку веселу музику до нас з лісу вибіг гном Веселун. Він пропонує виконати наступне завдання: з’єднати числа з відповідним малюнком.

Ви впорались із завданням та змогли відшукати ще одного гнома. Це - гномик Сонько, який  часто рахує перед сном.

Вправа «Віднови числовий ряд»

Але іноді забуває числа і тому довго не може заснути. Він вважає, що і ви можете забути числа, а тому пропонує виконати завдання 4: відновіть числовий ряд, вставив пропущені числа.

Тепер всі гномики повернулися до будинку. 

Гімнастика для очей.

А де ж Білосніжка?  Виконаємо з вами ще одне завдання, щоб і вона повернулася до будиночку. Але спочатку виконаємо гімнастику для наших оченят.

Вправа «Порівняння чисел»

 Порівняйте числа у завданні 5.

ІV. Етап рефлексійно-оцінювальний.

Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

  1. Якому числу був присвячен урок?
  2. Скільки гномів ми відшукали?
  3. А що ви дізналися? Чому навчилися?
  4. З яким настроєм ви закінчуєте урок?

Самооцінювання.

Оцініть свою роботу на уроці. Замалюйте кружечок внизу сторінки відповідним кольором.

 

Ви сьогодні добре попрацювали, скажемо один одному СПАСИБІ.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку