Сформувати уявлення учнів про формули як ключ до розв'язання цілого класу задач; продовжувати формування вмінь учнів знаходити значення буквених виразів, а також читати їх і складати буквені вирази за умовою задачі. Розвивати самостійно застосовувати знання до вирішення практичних завдань. Формувати світогляд пов'язаний з сутністю і специфікою математичних методів, як наукових методів пізнання.
Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.
Урок 2.
Тема. Числові і буквені вирази. Формули. Розв'язування вправ та задач.
Мета: Сформувати уявлення учнів про формули як ключ до розв'язання цілого класу задач; продовжувати формування вмінь учнів знаходити значення буквених виразів, а також читати їх і складати буквені вирази за умовою задачі. Розвивати самостійно застосовувати знання до вирішення практичних завдань. Формувати світогляд пов'язаний з сутністю і специфікою математичних методів, як наукових методів пізнання.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.
Обладнання: таблиця-схема «Формули. Вирази».
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант з наступною взаємоперевіркою.
а) різниця х і 13; х =19 [14 і у; у = 8]; б) сума 4 і у; у = 56 [х і 5; х = 65];
в)f – f, f — будь-яке [k – 0, k — будь-яке].
II. Актуалізація опорних знань
Повторити основні теоретичні поняття, які було засвоєно на минулому уроці використовуючи таблицю
Вираз |
Приклад |
Значення виразу |
Числовий вираз |
34+5(14-4) |
84 |
Буквений вираз |
3а+25 |
При а= 15, 70 |
III. Формування знань
Розв'язати задачі за рисунками (рис. 23).
Г.
Рис. 23
При цьому на дошці і в зошитах учнів послідовно з'являються записи:
А. Р = 2(3 + 5); |
Р = 2(3 + а); |
Р = 2(а + b) |
Б. S = 4 · 3; |
S = v · 3; |
S = vt |
В. Р = 3 + 3 + 3 + 3; Г. S=4 · 5=20; |
Р = 4 · 3; S=3 ·7=21. |
Р = 4а S=ab; S= |
IV. Закріплення знань. Розв'язування вправ.
№354, 355, 357,359, 364
Між розв’язуванням вправ доречно провести фізкультхвилинку.
П'ять журавликів щодня
Прилітали, мов рідня.
Ноги на ширині стопи, руки опущені.
Нумо спробуємо, діти,
Їх усіх перелічити:
Один, два, три, чотири, п'ять.
Змахувати прямими руками вгору-вниз, підтягуючись на пальцях ніг.
П'ять журавликів щодня їли разом, мов рідня.
Ноги на ширині плечей, руки за головою.
Спробуйте іще раз, діти,
Їх усіх перелічити:
Один, два, три, чотири, п'ять.
Нахилятися вперед, опускаючи голову до колін і відводячи руки назад-вгору.
П'ять журавликів щодня
Танцювали, мов рідня.
Стопи разом, руки на поясі.
Знову просимо вас, діти, їх усіх перелічити:
Один, два, три, чотири, п'ять.
Підстрибувати на місці на одній нозі або на двох.
V. Рефлексія.
У кожного учня є комплект карток із зображенням «погоди нашого уроку» «сонечко», «сонечко з хмаринкою», «хмаринка», вчитель читає питання, а учні піднімають відповідну картинку.
V І. Домашнє завдання
Повторити § 10, виконати № 356, 358. №365 додатково.
1