Урок читання 1 клас ."Українська народна казка "Котик і Півник"

Про матеріал
Урок роботи з дитячою книгою з використанням стратегії "Шість капелюхів мислення"
Перегляд файлу

 

 

 

Урок

позакласного

читання 1 клас

 

Українська народна казка  «Котик і Півник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Бровінська Л.В.

                                                                      вчитель початкових класів

                                                              Розаліївського ліцею

                                                                 Узинської міської ради

 

Мета: формувати навички свідомого сприймання тексту на слух; розвивати

мовлення та критичне мислення учнів, їхні індивідуальні здібності та навички; навчити визначати власне ставлення до казкових героїв, робити висновки, узагальнювати і доводити свою думку; збагатити словниковий запас першокласників; поповнити їхні знання; прищепити почуття поваги один до одного; формувати вміння робити добрі вчинки, заохотити до навчання.

 

Обладнання: капелюхи (білий, червоний, чорний, жовтий, зелений, синій), книги для виставки, українська народна казка «Котик і півник», ілюстрації до казки, моделі паперового театру.   

Тип уроку: робота з дитячою книгою

 

Форми роботи: індивідуальна, парна, колективна.

 

Перебіг уроку

 

І.Організація класу.

Рушаємо в подорож ми за знаннями.

Візьмемо кмітливість в дорогу із нами.

Фантазія, вигадка стануть в пригоді.

Отож,вирушаймо! Лінитися годі!

ІІ. Мовленнєва розминка.

Вітерець у лісі:ш - ш –ш

Прилетів жук: ж – ж – ж

Заспівав комарик: з – з – з

Проповз вуж: с – с –с

Подуйте на кульбабку

 

Чистомовки

 

Тра - та - та, тра – та – та

Гарна хатка у кота.

 

Тро – то то, тро – то –то

А в ній дуже чисто.

 

Тру -  ту – ту, тру – ту – ту

Тому й радісно коту.

 

Три – ти – ти, три – ти – ти

На дуді дудіти.

 

Трі – ті –ті, трі – ті –ті

Підемо до нього в гості.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.Оголошення теми і мети уроку.

– Сьогодні у нас робота з дитячою книгою. Цікавий і незвичайний урок. Ми будемо міркувати про добрі і погані вчинки, про дружбу і товаришування . Вчитимемося аналізувати, фантазувати. А щоб дізнатися про кого ми будемо читати, послухайте і відгадайте загадки.

2. «Мозковий штурм».

Має вуса, пишний хвіст,

І погану звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім вмиє личко.

( Котик)

 

Шия жовта, хвіст зелений

Борода,як маків цвіт

Ходить птиця по садку

І співа: Ку-ку-рі-ку!

 ( Півник)

 

В темнім лісі проживає

Довгий хвіст пухнастий має

Їй на місці не сидиться

А зовуть її …( Лисиця)

 

3.Бесіда про тварин.

- Якою зображена лисичка в казках?

- Вірно, лисичка в казках завжди хитра, нахабна, хижа, улеслива і винахідлива. А пригадайте, чи є казки, де лисичка виступає доброю твариною?

- А що ви можете розповісти про котика? Яким його зображують в казках?

- А який півник у казках?

- Так, у деяких казках півник працьовитий, добрий, хазяйновитий, а іноді його зображують в казках неуважним і неслухняним, легковажним, довірливим.

- Чим харчується півник ? Що ще про нього цікавого ви знаєте ?

Півник  є сьогодні символом нашого уроку, так як є головним героєм української народної казки «Котик і півник»

4. Знайомство з казкою «Котик і півник».

– Давайте розглянемо виставку дитячих книг і знайдемо серед них саме казку «Котик і півник».

– Хто зображений на обкладинці?

– Де написано хто автор казочки?

– Чим приваблює вас ця книжка? (Ілюстраціями)

– А хто створює малюнки для книг? (Художник- ілюстратор)

ІV. Фізкультхвилинка

Виконують рухи під музику.

V. Робота над казкою

Зараз сідайте всі зручненько і слухайте казку « Котик і Півник» уважненько.

Вчитель розповідає казку, використовуючи моделі  паперового театру

1.Бесіда за прослуханим.

-Хто з героїв вам подобається? Чому?

-Коли ви раділи?

-Яка у цій казці Лисичка?

-Яка вона?

-Якими словами Лисичка звертається до Півника?

-Яку пісеньку співав Котик?

2.Словникова робота

Одзивайся

не велів

бандура

VІ. Закріплення вивченого.

1.Робота в групах. Розділяю учнів на 6 груп.

– Над казкою ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Зараз розділимося на групи. Кожна група обирає колір капелюха. Давайте дізнаємося, як ми повинні будемо мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.

Білий капелюх.

Білий дає нам інформацію. А наша казочка це і є інформація. Отже, давайте розкажемо, як починається казка спочатку.

– А що було потім?

-За чим ходив котик до лісу ?

– Що відбулося після того, як котик не почув півника?

– А тоді? Що далі було?

– Молодці, білий капелюшок справився зі своїм завданням!

Тож слово надається чорному капелюхові.

Чорний капелюх.

Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.

– Тож, розкажіть, будь-ласка, що найнеприємніше в цій казці.

– Як вчинила лисичка? (Обманула, погрожувала півникові. Вела себе нахабно, зверхньо і хитро.

– Давайте спробуємо заглянути в майбутнє. Які негативні наслідки сталися через те, що півник не послухав котика ?

– Що найстрашніше могло статися із півником ?

Отже, завдяки чорному капелюху, ми дізналися, що найнеприємніше в цій казці – це те, півник не слухав котика,був неуважний. І лисичка все ж таки його викрала. Ми спробували заглянути в майбутнє і з’ясували, які наслідки могли б статися? (Півник міг би загинути.) Тепер скинемо чорного капелюха і одягнемо жовтого.

Жовтий капелюх.

Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.

– Ви розповіли про те, що відбулося за допомогою білого капелюха. Згадали вже про неприємні речі. Та в будь-чому можна завжди знайти позитивні сторони. Саме вони і допоможуть нам довідатися про можливості жовтого капелюха.

– Отже, що хорошого в цій казці відбулося? (Добре, те, що котик був дуже кмітливим і вдало врятував півника. Півник впевнився, що у нього є  друг, який в будь-який момент прийде на допомогу . Сподіваємося, що півника навчила ця історія і він буде прислухатися до порад котика, і те, що, в кінці-кінців,  дружба перемогла зло і лисичку провчили та поставили на місце.)

Отже, в житті не буває тільки поганих або тільки хороших ситуацій. Іноді буває погано, тоді потрібно надіти жовтий капелюшок. І у ньому ти маєш побачити хороше. Бо якщо одягаємо жовтий капелюшок, то ніби одягаємо рожеві окуляри і вчимо свій розум та свою душу бачити тільки хороше.

Червоний капелюх

В червоному капелюхові говорять тільки про почуття й емоції, які виникли під час прослуховування казки.

– Які почуття й емоції у вас виникли під час першої зустрічі лисички з півником?

– Що ви відчували, коли котик вперше врятував півника?

– А які почуття виникли, коли лисичка вкрала все ж таки півника?

-Які емоції ви переживали коли котик  визволив півника?

Зелений капелюх.

Зелений капелюх – це капелюх творчості. У ньому ми відправимося в країну фантазій. Вигадаємо продовження цієї казки. Хто придумає кінець, той і буде молодець! (Діти надягають зелений капелюшок і фантазують.)

– Як бачите, діти, тільки-но ви одягли зелений капелюх, як поринули у світ фантазій.

Синій капелюх.

Синій – підбиття підсумків і обговорення користі методу в конкретних умовах.

– Ми з вами приміряли майже всі капелюшки. Ми розглянули хороші і погані сторони. Тож який життєвий урок ми отримали?

-Які є переваги в цій історії?

-Як ви гадаєте, півника ця пригода чомусь навчила?

– Яке прислів’я найбільше відображає зміст казки?

1) Друзі пізнаються в біді.

2) Без біди друга не пізнаєш.

3) З добрим дружись, а лихого стережись.

– Який герой казки вам найбільше сподобався? Чому?

2. Робота в парах . Метод  «РАФТ»

-Я пропоную вам вибрати персонажа, вжитися в його роль і донести до аудиторії певне висловлювання від його імені.

 

Далі діти в парах отримують таблиці. Вчитель пояснює учням завдання , яке стоїть перед ними.

Таблиця РАФТ

Роль

(хто пише)

Аудиторія

(хто отримує)

Формат

(у якій формі)

Тема

(про що це)

Котик

Жителі села

Оголошення (усне висловлювання)

Котик шукає свідків зникнення півника

 

Таблиця РАФТ

Роль

(хто пише)

Аудиторія

(хто отримує)

Формат

(у якій формі)

Тема

(про що це)

Син Лисички

Мама Лиска

sms-повідомлення

Діти Лиски зголодніли

 

 Дається час на обговорення , потім діти представляють свої напрацювання.

 

VІІ. Підсумок.

Ми сьогодні казку впізнавали, слухали, презентували.

Тож, не поспішайте розлучатися з казкою! Бо і в 10, і в 15, і в 25 років казка вчить як на світі жить.

Так, як у кожній казці перемагає дружба, так і в нас сьогодні перемогла дружба.

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку