Урок з читання у 2-А класі
Підготувала: Єрмошенко Ольга Леонтіївна
Вчитель початкових класів Чугуївської ЗОШ № 7
Тема: І.Франко Казка «Лисичка і рак»
Мета: сформувати уявлення про літературні казки, зацікавити дітей їхнім читанням, ознайомити з казкою І.Франка «Лисичка і рак»; формувати вміння аналізувати казку за допомогою прийому «Шість капелюхів», формувати навички виразного читання, розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їхній словниковий запас, виховувати почуття поваги до слабшого, шанобливе ставлення одне до одного.
Мета уроку з урахуванням ІПР дітей з ООП:
Богдан К (ЗПР, затримка мовленнєвого розвитку)
Тип уроку: урок набуття нових знань
Прогнозовані освітні результати уроку: обладнання, підручник, малюнки, мультимедійні засоби, картки для роботи в групі, шість капелюхів, адаптований матеріал для дітей з ООП.
Методи та прийоми: робота в групах, прийом «шість капелюхів», розповідь та пояснення вчителя, робота з малюнками, індивідуальні завдання.
Форма роботи: індивідуальна, групова, парна.
Завдання для асистента вчителя: проводити додаткове пояснення дитині з ООП завдань уроку, які викликають труднощі у виконанні, надавати допомогу під час роботи і коригувати навчальну діяльність учнів, спостерігати за діяльністю учнів під час роботи в парах, з індивідуальними завданнями, роботі в групах.
Хід уроку |
||
Вчитель |
Інклюзивна складова |
Асистент вчителя |
І. Організаційний момент Клас поділено на чотири групи |
|
Налаштовує дитину на урок, спрямовує увагу учня на дію вчителя |
ІІ. Актуалізація опорних знань 2.1. Привітання вчителя Вітаю вас, мої любі, У світлій затишній оселі, Нехай урок, наш для вас буде, як пісня - дзвінкий та веселий! 2.2. Створення емоційного настрою Вправа « 7 я» Я - учень… Я - хочу знати…
Я- думаю… Я- вмію… Я- знаю Я- творча особистість …
Я- зірка….
2.4 Артикуляційні вправи
2.5. Робота з чистомовкою
|
Створити доброзичливу атмосферу для відповідної дитини з ООП, яка має порушення мовлення. |
Допомагає дитині долучитися до вправи «7 я», надає додаткові пояснення щодо вправи.
Спостерігає за правильністю та чіткістю вимовляння звуків та виправляє у разі потреби.
Учитель дає Богданові роздруковану чистомовку , асистент вчителя: -привертає увагу Дениса, вказує на чистомовку вказівним жестом, читає її йому, повторюючи темп учителя. |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів - До нас на урок завітав чаклун, який приніс із собою шість чарівних капелюхів.
3.1.Гра «Розсипанка»
( а з к а к ) 2 3 1 5 4
3.2. Вступна бесіда - Пригадайте, що таке казка? - Чим вона відрізняється від оповідання? - Хто є автором багатьох казок? Як називаються такі казки? - Бувають таки казки, як мають автора. Називаються вони – літературними казками.
ІV.Повідомлення теми та завдань уроку
- Сьогодні ми з вами будемо читати казку, у якої є автор і познайомимося із цією людиною. Письменник, який створив цю казку- це український поет , письменник, перекладач і літературний діяч – І. Я. Франко
V.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. 1.«Крісло автора» Повідомлення учениці класу про творчість та життєвий шлях письменника. (учениця одягає відповідний білий капелюшок від чаклуна, який позначає збагачення новими знаннями) 2. Самостійне ознайомлення зі статтею підручника( с. 92) Гра «Бджілки» - Як називали І.Франка у дитинстві? З чим це було пов’язано?
Фізкультхвилинка «Веселі звірятка» https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo
3. Робота над загадками - Відгадавши загадка, ви дізнаєтесь, хто буде головними героями казки.
4. Слуханння аудіоказки І. Франка «Лисичка і рак) https://www.youtube.com/watch?v=uNYLgZskn9w
- Чи сподобалась вам казка?
5. Словникова робота ( на дошці написані слова, значення яких діти знаходять у підручнику використову-ючи білий капелюшок) 1) Великодню п’ятницю- п’ятниця напередодні Велокодня; 2) Побитися об заклад – сперечатися на гроші; 3) Скок – стрибок, крок; 4) Курява – дрібні частинки, що нависають у повітрі або осідають на поверхні чого-небудь; пил.
6. Читання казки учнями класу. Гра «Естафета» Учні читають казку по одному реченню, передаючи «естафету» одному із учнів класу. 7. Робота з текстом. Вибіркове читання. - Пригадайте, з яких частин складається казка? - Знайдіть і прочитайте речення із зачином, кінцівку. - Знайдіть і прочитайте з відповідною інтонацією усі питальні речення, окличні. 8. Гра «Голосування ногами» Якщо речення правильне – ви тупніть ніжками, а якщо ні – то відшукайте його в тексті і прочитайте правильно.
VІ. Узагальнення та систематизація Робота в групах. Метод « Шість капелюхів»
Кожна група отримує капелюх і конверт із завданням від чаклуна. 1-а група: Добрі вчинки героїв казки
2-а група: Погані вчинки героїв казки
3-а група: Які емоції і почуття виникли у вас на початку казки, в середині та в кінці.
4-а група: Пофантазуйте і придумайте свою кінцівку до казки.
V. Підсумок уроку 1. Вправа «Закінчи речення» У чарівника залишився синій капелюх і він просить нас зробити підсумок нашої цікавої зустрічі:
2. Складання сенкану Сенкан: Казка Чаріна, цікава Навчає, захоплює, веселить Вчить, як на світі жить Вигадка
VІ. Домашнє завдання 1.Читати казку за ролями (с. 93-94) 2. Намалювати ілюстрацію до казки.
VІІ. Рефлексія Вправа «Смайлик»
|
Створити доброзичливу атмосферу для відповідей дитини з ООП, яка має порушення мовлення: достатньо виразно, повільно, повторюючи сказане необхідну кількість разів (у разі потреби)
|
На столі у дитини знаходяться картки з відповідними літерами, які Богдан збирає за допомогою асистента.
Зосередити увагу учня на запитаннях вчителя по можливості приймати участь у бесіді.
Вказати на портрет І. Франка, зосередити Богдана на виступі учениці.
Звернути увагу Богдана на підручник, запропонувати відкрити підручник на с. 92. (у разі відмови і байдужості відкрити підручник)
Слідкує за емоційним станом Богдана Ассистент пропонує обрати відповідну піктограму.
Спостерігає за тим, як Богдан слідкує (у разі потреби допомогти знайти відповідне речення)
Привертає увагу, вказує жестом на словникові слова, подані у підручнику.
Слідкує та намагається знайти відповідні речення у казці самостійно або за допомогою асистента.
Спостерігає за правильністю виконання завдання. Допомагає знайте необхідні речення з казки.
Асистент у разі необхідності надає додаткову інструкцію учням класу, яким незрозуміле завдання.
Налаштовує Богдана на прослуховування інформації учнів.
Допомогти Богдану виконати індивідуальне завдання за карткою. «Обери риси характеру»
Хитра Розумний Впевнений Пихата Нечемна
Допомагає Богдану записати домашнє завдання.
Запропонувати обрати відповідний смайлик. |