Урок читання "К.І.Чуковський "Украдене сонце"

Про матеріал

Запропонований матеріал, розробка уроку читання у 1 класі, який працює за науково-педагогічним проектом "Інтелект України", буде цікавий вчителям початкових класів, які не працюють за проектом і працюватимуть у НУШ. Урок подано у формі телепередачі. Вчителі знайдуть цікаві завдання та їдеї подачі матеріалу.

Перегляд файлу

 

   Тема:  «Казка Корнія Чуковського  «Украдене сонце»

Мета: Закріпити навички правильного, виразного, швидкого читання під час роботи над казкою Корнія Чуковського  «Украдене сонце»

               Перевірити здобуті учнями знання і уміння по темі “Казки».

Розвивати  увагу, зв’язне мовлення,  навички слухання та інтонування почутого; збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати пізнавальний інтерес до літературних казок, уміння співчувати героям, аналізувати їх слова та вчинки, бажання мати власну думку.

 

Задачі:

навчальні:

 вчити виразно і свідомо читати;

 давати характеристику героям казки, оцінювати їхні вчинки;

розвивальні:

 розвивати навички слухання та інтонування почутого,

 удосконалювати мовлення, акторські здібності;

виховні:

 виховувати пізнавальний інтерес до літературної казки,

 виховувати в дітей уміння співчувати та бажання мати власну думку.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: ноутбук, телевізор,  картки для групової роботи, мікрофон. 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

Хід уроку

І.Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Актуалізація опорних знань

V. Сприйняття й осмислення матеріалу

VІІ. Первинне застосування набутих знань

VІІІ. Формування творчих умінь і навичок учнів

ІХ. Підбиття підсумків навчальної діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

- Урок читання наш незвичайний, тому…

- Я рада вітати всіх присутніх на нашому першому національному  каналі. В ефірі «Телеакадемія» і я її ведуча  Неля Владиславівна.

Психологічний настрій

 Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго зичу, вам люди, щодня!

В студії з Вами, сьогодні є я.

Нехай усміхаються люди щодня.

Діти: Доброго дня!

Вправа «Я – маленьке сонечко»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя .

- Увага! Сьогодні у нас в ефірі:

1. «Новини» - оголошення теми мети уроку.

2. «Нехай говорять» - тренувальні вправи для артикуляційного апарату.

3. «Доки всі вдома» - вправи по теорії літератури.

4. «Справжні лікарі» - фізкультхвинки.

5. «Найрозумніший» - робота з посібником «Читання».

6. « Хочу все знати» -  робота із «Тлумачним словником».

7. « Жити здорово - здорово» - фізкультхвилинка.

8. «Україна має талант» - робота з уривком казки.

9. «Погода» - підведення підсумків.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- А саме сьогодні ми будемо виконувати тренувальні вправи для артикуляційного апарату, для розвитку швидкого читання; попрацюємо з посібником; будемо читати казку Корнія Чуковського «Украдене сонце» . Ми будемо продовжувати вдосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання.

ІV. Актуалізація опорних знань

- А ви знаєте, що на телебаченні працюють ведучі, які повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Може хтось з вас у майбутньому буде диктором . Тому попрацюємо над правильною вимовою звуків. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але і чують. В ефірі «Нехай говорять».

- Зробимо вправи на розвиток мовленнєвого апарату.

1. Вправа1.

Проспіваймо пісеньку «Алфавіт».

2. Вправа 6.

Чистомовка. Прочитайте чистомовку спочатку повільно, як повзе черепаха, потім швидше, як  скрекоче сорока.

3. Вправа 5. Заспіваймо звукосполучення на мелодію «Пісні  про коника-стрибунця».

- А зараз я хочу нагадати вам одне з правил відмінника та відмінниці: «Щоб досягти успіху, необхідно бути дуже уважним на уроці».

Перевіримо  наскільки Ви уважні. Погляньте на будиночок «Алфавіту». Кого з мешканців не вистачає? (Букви Л). А що ви знаєте про неї?

4. Вправа «Фотоапарат»

Висновки

- Отже, з нами була передача «Нехай говорять», в якій … (провели тренувальні вправи для артикуляційного апарату, повторили букву Л).

Далі буде невеличка рекламна пауза.

Вона чарівна, милозвучна, чудова.

Вона материнська і калинова.

Вона невичерпна, як наша Земля.

Це - … українська мова моя.

А ми продовжуємо. І у нас в ефірі:

«Доки всі вдома»

Пограємо у гру «Склади пазл»

Для цього вам необхідно обєднатися у 3 групи за кольорами ваших бейджиків.

У кожної команди є конверт, який допоможе нам скласти пазли і повторити все, що ми знаємо про казку.

Ви були уважними. З вами була передача «Доки всі вдома».

- Діти, а «Справжні лікарі» пропонують берегти зір. Тому перед читанням виконаємо зарядку для очей.

- Слідкуйте очима за рухом тваринок і комашок.

Фізкультхвилинка для очей

- Бережіть зір!

V. Сприйняття й осмислення матеріалу

А наш ефір продовжує передача «Найрозумніший» .

1. Вправа «Повітряні кульки»

- Розгорніть посібники «Читання», прочитаємо слова у техніці «Повітряні кульки»

З вами була передача «Найрозумніший», в якій вдосконалювали навички читання.

2. А у нас в ефірі «Хочу все знати»

- Скажіть, чи всі слова, які ми читали були вам зрозумілі. А в нас є чудовий помічник «Тлумачний словничок».

Я впевнена, що «Жити здорово – здорово!».

Фізкультхвилинка під карооке «Казочка»

Повторення відомостей про К.І.Чуковського.Читання поступово прискорюючи темп. Відтворення з пам’яті.

VІІ. Первинне застосування набутих знань

- Читання казки в перекладі Анатолія Костецького  К .Чуковський « Украдене сонце» (Читання казки за диктором).

1. І наступна передача «Україна має талант»

Проблемне питання. Поміркуй , чому звірятам погано без сонця. Підтвердь свою думку рядками із текстом. 2. «Озвучування» мультфільму.

Прегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення, у яких розповідається про події що зображені в мультфільмі. Підкресліть їх. Прочитайте речення ще раз, як сорока. Перекажіть їх.

Конкурс «Найкращий диктор».

VІІІ. Формування творчих умінь і навичок учнів

Визначення головної думки казки. Інтерактивний метод «Мозковий штурм».

Питання до змісту тексту.

 Ви прослухали і прочитали  уривок казки.

 Назвіть героїв казки.

 Чи подобається вам ця казка? Чим?

Хто вхопив з неба сонце?

Хто із звірів злякався, а хто запропонував здолати крокодила?

До кого звернулися звірята по допомогу?

ІХ. Підбиття підсумків навчальної діяльності

Інтерактивний  метод «Інтерв’ю »

- А наш ефір добігає кінця. Підіб’ємо підсумки:

- Які телепередачі ми з вами переглянули і що дізналися з кожної з них?

- Яка передача вам сподобалась? Чим?

- Про що ви дізналися з кожної передачі?

- Який настрій у вас був на уроці?

-З якою казкою ви продовжили знайомство?

- Вдома перекажіть цю казку батькам, за бажанням розмалюйте ілюстрацію до неї у посібнику, і в класі влаштуємо виставку ваших робіт.

Так ось, щоб стати ведучим , чи диктором, чи обрати будь-яку професію, треба багато читати ,  добре вчитися  і здобувати знання.

 І завершується наш урок телепередачею «Погода»

Реклама

 Отже, сьогодні у нас на уроці панувала тепла атмосфера, настрій був сонячний, безхмарний. Опадів не передбачалось.

 То ж лише сонячний уклін, вам, за всіх погодних змін.

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку