Урок читання "Легенди. Хліб і золото"

Про матеріал
Зміст уроку дасть змогу актуалізувати знання учнів про легенду як жанр усної народної творчості; навчити їх працювати з текстом, осмислювати його зміст; формувати вміння ділити текст на частини, складати план; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати читацькі навички; виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Урок читання 4 клас

 

Тема: Легенда «Хліб і золото».

Мета: актуалізувати знання учнів про легенду як жанр усної народної творчості; навчити їх працювати з текстом, осмислювати його зміст; формувати вміння ділити текст на частини, складати план; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати читацькі навички; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: дискусійна шкала, слова словникової роботи, кругова діаграма, завдання для групової роботи, цеглинки лего.

 

Хід уроку

І Організація класу

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ Мовленнєва розминка

  1. Вдихнути повітря і на видиху назвати дні тижня.
  2. Робота з чистомовкою.

 

  1. Розминка для очей.

ІІІ Перевірка домашнього завдання

  1. Гра «Загадкова скринька».

-         Назвіть головних героїв твору.

-         Чому мати так тяжко працювала?

-         Чому мати звернулася до дітей по допомогу?

-         Кого вона послала до своїх донечок?

-         Хто з доньок допоміг матері? Як були покарані інші діти?

-         Що в казці вигадане?

-         Яка основна думка казки?

  1. Читання казки в особах
  2. Порівняння казки «Золота пшениця» і «Золота бджілка». Створення кругової діаграми спільних і відмінних ознак.

 

ІV Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Робота з прислів’ями. 

Багато снігу – багато  __________ . (хліба)

Без солі, без ________ - нема обіда. (хліба)

Глибше орати – більше _________ мати.

На чорній землі білий ______ родить. (хліб)

V Повідомлення теми та мети уроку.

                  Сьогодні ми ознайомимося ще з одним жанром усної народної творчості. (Легенди

                  Розповідь учителя

                  Легенда — усне народне оповідання про чудову подію, небувалу пригоду, життя та діяльність якоїсь особи або вигаданої особистосі.

Сьогодні ми з вами будемо читати легенду, яка має назву «Хліб та золото».

  1. Вправа «Дискусійна шкала»

 

-         Що для вас найдорожче: хліб чи золото? ( учні на дошці пишуть свої позначки). Обґрунтуйте свої відповіді.

ІІІ Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

Слухання легенди в аудіозаписі.

2.Читання тексту комбінованим способом ( вчитель – учні ).

Отже, що найдорожче: хліб чи золото?

3.Словникова робота

Гра «Блискавка»

Похід, майстер, закон, дружина, дарунок, майстерня.

-         Поставте слова в алфавітному порядку ( дарунок, дружина, закон, майстер, майстерня, похід )

-         Назвіть слова за поясненням їхнього лексичного значення.

Фахівець з якого – небудь ремесла. (майстер)

Організовані дії, спрямовані на боротьбу з ким – небудь. ( похід)

Приміщення, де працює майстер. ( майстерня)

Річ, яку дарують. (подарунок)

Загальнообов’язкове правило. (закон)

Так називалося військо у давнину. ( дружина )

Галич — у давні часи столиця Галицького королівства, зараз — місто в Івано-Франківській області.

-         Назвіть серед поданих слів спільнокореневі.

 

 

3.Гра «Рибки»

 

Мовчазне читання учнями легенди

Фізхвилинка

VI Аналіз змісту легенди

Діти ставлять запитання один одному за змістом твору.                          1.Гра «Інтерв’ю»

-         Що вмів дуже гарно робити майстер?

-         Чого він не мав?

-         Що він одного разу сказав королеві?

-         Як Данило виправив майстра?

-         Чи вдалося Данилові переконати майстра в тому, що його думка — хибна?

-         Який напис на стіні побачив Данило другого дня?

-         Що зробив король?

-         Як майстер опинився замкнутим у майстерні?

-         Скільки часу він там перебував?

-         Що сталося із майстром?

-         Які слова тепер побачив король на стіні?

-         Як ви можете пояснити значення слів короля Данила: «Хліб — усьому голова»?

-         Що призвело до загибелі майстра?

2.  Робота в групах

Визначення головної думки легенди. Кожна група повідомляє свою думку.

3.Робота з ілюстрацією.

Данило Галицький — син засновника Галицько-Волинської держави Ро­мана Мстиславича. Данило народився на початку XIII ст. і після смерті батька у 1205 р. пройшов важкий шлях борні з непокірним боярством та іноземною агресією. Лише наприкінці 1230-х років він остаточно повернув собі батькові володіння.

Князь був людиною високих політичних, державних і військових здіб­ностей, діячем високого польоту.

За його князювання було зведено могутні укріплення Холма, збудовано Львів, який названо за ім’ям Данилового старшого сина Лева.

  1. Поділ тексту на частини. Складання плану, запис його у зошитах.

  1. Переказати легенду від імені Данила.

VII Підсумок уроку

  1. Гра «Випадкові карти» ( інтерактивна вправа )

  1. Самооцінювання «Градус успіху».

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок читання

у 4 класі на тему:

 

Легенда

«Хліб і золото»

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Тимко Лариса Дмитрівна

 

 

 

2023 – 2024 н. р.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сушицька Ольга Володимирiвна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
213
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку