: Аналіз складових елементів великої букви Ї , порівняння її з великою буквою І. Письмо великої букви Ї складів і слів, і речень з нею. Списування речень з букваря . Ліплення з пластиліну. Практична робота Пластилінова картина «Вишеньки
Тема : Аналіз складових елементів великої букви Ї , порівняння її з великою буквою І. Письмо великої букви Ї складів і слів, і речень з нею. Списування речень з букваря . Ліплення з пластиліну. Практична робота Пластилінова картина «Вишеньки».
Мета : навчити писати велику букву ї слова та речення з нею; списувати з друкованого тексту ; розвивати каліграфічне письмо , увагу , старанність та дрібну моторику рук ; виховувати працелюбність, взаємодопомогу, прививати любов до творчості Л. Українки , та до рідної України.
Хід уроку.
І Організація учнів.
Пролунав і стих дзвінок ,
Починається урок.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Урок має бути , цікавим . трохи казковим , навчальним , продуктивним . Ви маєте бути : дисциплінованими , уважними , зібраними і активними. Сьогодні надзвичайний урок ми звами побуваємо у казці. Послухайте казку і скажіть про кого казка.
Читання казки. Слайд 1,2.
Алфавітне королівство було квітучим і сонячним. Букви жили тут у
дружбі та злагоді. Правив ним король Мудрило. Але мали вони поганого сусіда –
заздрісного Кляксича. Не подобалося йому, що поряд із брудним, занедбаним
королівством світить сонечко і розкошують квіти. А найбільше їх цвіло біля
будиночка двох сестричок І та Ї. Були вони стрункі, гарні й дуже схожі. А щоб
інші букви могли їх розпізнати, І заплітала у волосся одну квіточку, а Ї – дві.
Вирішив Кляксич їм помститися. Підкрався вночі і витоптав усі квіти у їхньому
садочку. Прокинулися сестри вранці та й заплакали від горя. І в Алфавітному
королівстві здійнявся переполох, бо помилки – вірні Кляксичеві слуги –
заполонили все королівство: адже тепер ніхто не міг відрізнити І від Ї. Вирішив
тоді мудрий король покласти край цьому лиху. Покликав він до себе двох сестер
і подарував їм чарівні зернятка: І – одне, а Ї – два, і сказав, щоб вони прикріпили
ці зернятка до волосся замість квітів. З того часу помилки зникли разом зі своїм
поганим Кляксичем.
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.
Ми будемо працювати добре, щоб у наших зошитах теж зникли помилки .
Отже сьогодні ми з вами навчимося писати велику букву Ї і працюватимемо з пластиліном.
Король Мудрило хоче щоб ви згадали вірш який ми вивчали на минулому уроці .
Ї. Слайд 4
Їжачок колючий
Нас усіх замучив:
Ніжки хочемо побачить,
Ну, а він голки їжачить.
І V Вивчення нового матеріалу.
Дві сестрички бажають щоб ви відкрили зошити і подивилися на портрет поетеси Л. Українки.
Діти, а що ви знаєте про поетесу.
Розповідь учнів. Слайд
Так молодці , але я хочу вам сказати ,що Леся Українка, це псевдонім , а справжнє ім’я її Лариса Петрівна Косач.
Фізкультхвилинка Слайд
Якщо сядемо красиво, /кругові рухи кистями рук
То напишемо на диво
Чисто, рівно і красиво.
Раз, два, три, чотири, /п'ять стиснути руки у кулачки
Починаємо писать. /струсити кистями
Ручку вправо поверніть,
Зошит гарно покладіть
І рівненько напишіть.
Алгоритм написання букви Ї. Слайд
Письмо великої букви Ї.
Словникова робота . Слайд
Ївга – жіноче ім’я
Запис слова .
Списування двох речень з зошита.
Списування речення із слайда. Слайд
Україна – велика країна.
Фізкультхвилинка.
Трава низенька низенька.
Дерева високі високі.
Вітер дерева колише
Птахи летять відлітають
А діти тихенько за парти сідають.
Про кого ми з вами говорили ? – Про Лесю Українку. Який вірш ви знаєте поетеси.
«Вишеньки, черешеньки»
Поблискують черешеньки
В листі зелененькім,
Черешеньки ваблять очі
Діточкам маленьким.
Дівчаточко й хлоп'яточко
Під деревцем скачуть,
Простягають рученята
Та мало не плачуть:
Раді б вишню з'їсти,
Та високо лізти,
Ой раді б зірвати,
Та годі дістати!
«Ой вишеньки-черешеньки,
Червонії, спілі,
Чого ж бо ви так високо
Виросли на гіллі!»
«Ой того ми так високо
Виросли на гіллі, –
Якби зросли низесенько,
Чи то ж би доспіли?»
Про що вірш ?
Про вишеньки.
А чи любите ви вишні ?
А зараз ми можемо з’їсти ?
Ні . Але ми можемо зліпити з пластиліну.
Щоб зліпити вишеньки потрібно дві кульки червоного кольору і зеленого. Червоний колір поділити на дві частини.
Інструктаж виконання вишеньків.
V Підсумки уроку слайд
Вам потрібно відповісти на речення
Я вже знав (знала)….
Я нового дізнався (дізналась)……
На уроці для мене важливим було ……