Мандрик Василина Василівна
учитель початкових класів
Коритненської ЗОШ І-ІІІст.
Вижницького р-ну.
Мета: Поглиблювати знання учнів про рідний край, його красу; навчати правильного, свідомого, виразного читання. Ознайомити із творчістю поетів, які оспівували красу рідного краю. Розвивати уявлення, бачення чарівності рідного краю навколо себе. Виховувати почуття любові до рідної землі.
Обладнання: ілюстрації, ноутбук, роздатковий матеріал, таблиці, поробка «Дерево любові».
Хід уроку
Епіграф: «Любіть свою Україну, любіть
За неї Господа моліть»
І Організація класу. Привітання.
1. Слово вчителя.
Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми з вами завітаємо в країну Творчості. У ній помандруємо такими стежинами: спогадів, поезії, пісні, фантазії, творчості, прислів’їв, цікавинок, фізкультхвилинки.
На сьогоднішній урок у вас було особливе завдання: знайти твори про рідний край, його красу, самому спробувати скласти вірш про своє село, а також повторити твори розділу, який ми вивчили.
ІІ Повторення теми «Сторінками історії України»
Екзаменаційні питання:
ͦ Мене здивувало те, що …
ͦ Я не знав раніше, що …
ͦ Хочу дізнатися більше про …
ͦ Викликає захоплення образ …
ІІІ Робота над новим матеріалом уроку.
Зараз ми будемо працювати над віршами «Як не любить той край» Володимира Сосюри.
Мої гаї, село моє (кохане, любиме)
Ось тут мій дім і тато (мама, я)
Моя любов до тебе (не зів’яне, не загине)
З тобою доля сплетена (моя)
9. Читання віршів про рідне село (вірші власні)
ІV Фізкультхвилинка.
V Робота над віршем «Усе моє, все зветься Україна»
1. Слово вчителя.
- Любити свій рідний край – природнє почуття кожної людини. Місце, де ми народилися, де прожили свої дитячі роки, де протоптали стежини від батьківського порога, де почули перші звуки рідної мови, найближче, найдорожче на цілім світі. З таких маленьких куточків кожної людини, складається наша Україна.
2. Слово про автора (розповідає учень).
3. Слухання вірша (вчитель)
4. Читання хвилькою
5. Робота над висловами
- Що спільного у віршах, чим відрізняються?
6. Хвилинка поезії (читання віршів дітьми про рідний край)
7. Стежина пісенна (співають діти пісні про рідний край).
VІ Стежина цікавинок
УРДЄАМЕН
ГОЇКРАЇНИНЕ
ОГУРДЄАМ
ГОДНІПРА
(Немає другої країни, немає другого Дніпра)
В_Д Р_ДН_Ї З_МЛ_ В_Є Т_ПЛ_М,
В_Д Ч_Ж_Ї – Х_Л_Д_М.
ЛІСІРІЧКАІПОЛЯ –
ЦЕЖУСЕМОЯЗЕМЛЯ.
VІІ Стежина «Героїчна»
Ми мандрували сторінками історії України минулих літ, сьогодні Україна пише нову історію, на жаль, дуже сумну.
Знову плаче Україна
Гіркими сльозами
Ворог крила розправляє
Попід небесами.
Годі, стійте, зупиніться
Ви ж брати по крові
Чом у вашому серденьку
Немає любові.
Плаче мати, плачуть діти
Горе серце крає
Пішов батько воювати
Вже його немає.
Україно, не здавайся
Ти сильна, єдина
А ми будемо молитись
За батька й за сина.
(Автор Мандрик Василина Василівна)
VІІІ «Дерево любові» (поробка). Посадимо «сад любові», любові до України.
Молитва за Україну (слухання)
ІХ Підсумок уроку.