Урок "Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?"

Про матеріал
Конспект уроку з "ЯДС" 2 клас "Хочу-можу-треба".Тиждень 21.Тема:Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться? Конспект уроку містить конкретні завдання для учнів з даної теми, які підводять їх до висновку, що не завжди наші бажання співпадають із можливостями.
Перегляд файлу

Тема місяця «Хочу – можу -треба»  2 клас

Тема: Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?

 

Мета: вчити на фактичному матеріалі визначати , що деколи краще зробити як належить, а не так як хочеться;

вчити учнів розуміти умовні позначки прогнозу погоди;

дослідити, як погодні умови вливають на бажання людей;

вчити дітей визначати погоду за народними прикметами;

вчити учнів одягатися відповідно до погоди;

збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики тижня;

активізувати пізнавальну діяльність дітей;

розвивати критичне мислення, самостійне мислення, уяву, логічне мислення, доказове мовлення; зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, навички вільного спілкування, дрібну моторику руки;

виховувати бажання дбати про своє здоров’я, бажання  мріяти, поважати один до одного, взаємопорозуміння, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими.

 

Очікуванні результати :

сприймає монологічне висловлення;

розповідає про те, що його вразило;

підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;

спілкується з однокласниками та з вчителем;

організує своє робоче місце для навчання;

об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари  для спільної діяльності;

обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;

розв’язує життєві проблемні ситуації з опорою на календар;

уміє читати за умовними позначками прогноз погоди;

визначає погоду за народними прикметами;

знає, як одягатися відповідно до погоди;

знає, що потрібно для походу.

 

I .Ранкова зустріч.

  1. Розпочнемо урок з веселої руханки. Зарядися гарними емоціями

https://www.youtube.com/watch?v=rXgLGkwXWWk

  1. Привітання

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

Сонечко встало, іде новий день.

Любі  школярики усім: «Добрий день!»

Дзвоник видзвонює

Дзень! Дзень – дзелень!

Учні, школярики, всім: Добрий день!

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

3.Вправа “Глечик”(вправа на зняття напруженості- учні всі опускають голову вниз і уявляють, що вони випускають поганий настрій, голову піднімають вверх з хорошим настроєм).

 

 

2. Новини дня. Дитина дня.

Календар погоди. Повідомлення синоптика.

 

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

 

II. Повідомлення теми уроку.

Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться?

     

      Щодня в людей може виникати багато різних бажань. Чи можна виконати їх усі одразу?  Отже, варто зрозуміти, у якій послідовності треба виконувати бажання. Іноді нам щастить, і виконати бажання можна водночас із виконанням якогось нашого обов’язку: мама попросила піти до магазину, щоб купити продукти, а я хочу морозива. Тож якщо гроші на морозиво є, можна і все необхідне купити, і морозива, та ще й батьків морозивом пригостити. Але так виходить не завжди і все-таки треба вибирати. Як саме? Вирішує кожний з нас самостійно.

         Можна впорядковувати бажання за значущістю, у такому разі деякі бажання можна й зовсім не виконувати. Чи легко це зробити? Не завжди легко, але треба вирішувати, брати відповідальність на себе. Іншого шляху не існує. У чому складність?

         Треба врахувати кілька чинників і самому все вирішити, або запитати в батьків чи ще в когось із дорослих, порадитися з приятелями.

  Як зрозуміти яке бажання важливіше?

  Можливо, час виконання деяких бажань можна перенести, адже вони не такі значущі?

 Іноді трапляється так, що важливість того чи іншого бажання може змінитися. А залежить це також від різних чинників.

 

 

 

 

 

 

У нашій свідомості увесь час бориться два слова: ХОЧУ і ТРЕБА.

       Давайте проаналізуємо дві ситуації.

А) Хочеться молока — треба піти до магазину й купити. Але зараз друзі грають у футбол, тож я спочатку пограю з ними, а потім піду до магазину. Чи правильна думка хлопчика? Що для нього у цій ситуації важливіше: футбол чи молоко?

     А ось інша ситуація.

Б)Друзі грають у футбол, і мені хочеться до друзів. Але тато прийшов з роботи, у нього болить горло, потрібне гаряче молоко. Як вчинити у цій ситуації?  Що  важливіше: футбол чи молоко?

— Звісно, можна зробити так, як хочеться. Чому краще зробити не так, як хочеться, а так, як належить? (відповіді дітей)

Отже, ми помітили: спочатку треба виконувати свої обов’язки, а вже потім якісь свої бажання-забаганки. Щоб це зробити, треба вміти вгамовувати якісь свої бажання.

Учитися володіти собою означає бути дисциплінованим, вміти організовувати себе, відповідати за свої вчинки.

 

2. Обговорення ситуацій. Підручник  с.37, вправа 1.

Розгляньте  малюнки. Чиї вчинки та наміри ви вважаєте правильними? Обґрунтуйте  свій вибір.

  • Давайте поміркуємо, які можуть бути наслідки від небажаних ситуацій? Як треба було чинити у цих ситуаціях?
  •    Хлопчик не виконав уроки – прогалини у знаннях, невдача на уроках.
  •    Дівчинка не купила ліки для тата – він своєчасно не прийме ліки.
  •    Сестра відмовилася гратися з братиком – він ображений, недовіра до сестри.

3. Виконання завдання у зошиті: завдання 2, с. 19.

- Зеленим кольором зафарбуй кружечок біля того малюнка, де зображено правильний вчинок персонажа.

4. Робота в групах.

- А зараз ми будемо збирати «рибу по кісточках». У голові риби є проблема: як краще зробити: як хочеться чи як треба? Верхні кістки – це життєві ситуації, а нижні – наслідки вчинків. (за малюнком ознайомити з прийомом КМ «Фішбоун» без вживання терміну. )

- Прочитайте ситуації. Обговоріть їх. Що не так роблять герої? Які наслідки цих дій?

 

https://rada.info/upload/users_files/38462940/d624aef8f8b7f8a0434b1c97666448e2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ситуації

1. Оленка полюбляє шоколад. Вона потайки від батьків їсть його дуже багато і вранці, і вдень, і, навіть, коли лягає спати.

2.  Мама Єві дала гроші на хліб, а дівчинка їх витратила на чіпси.

3. Тетянка вийшла гратися без шапочки взимку. Їй здалося, що на вулиці дуже тепло.

 

(У процесі обговорення діти складають «кістки риби», роблять висновки і записують їх.)

 

5.Робота  в парах Гра «Дешифрувальник»

- Отже, які слова увесь час боряться у нашій свідомості?

- Які обов’язки можуть бути у вас?

 

Розкодуйте слова. Сформулюйте обов’язки школяра

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

к

и

п

м

р

н

л

у

ю

т

ь

ш

о

б

а

д

і

в

ч

с

 

 

 

 

 

3

5

15

18

2

7

15

 

 

 

 

 

 

 

 

8

5

13

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

18

17

19

7

2

18

17

20

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

1

13

7

15

 

 

 

 

 

 

7

9

16

2

 

 

 

 

 

1

17

4

6

15

10

15

  

 

 

 

 

 

 

 

14

15

10

11

1

2

 

 

 

 

 

 

 

6. Виконання завдання у зошиті: завдання 2, с. 19.

Продовжіть речення: Деколи краще зробити, як належить, бо …(треба вміти виконувати свої обов’язки, а не забаганки.)

 

ІІІ. Фізкультхвилинка.

     IV. Вправа “ Обери одяг для прогулянки?”

Розкажи, який одяг ти обереш для прогулянки, побачивши такий прогноз.

- 10 °C  (сонячно)                   +2 °С (падає сніг)

Які переваги отримав той, хто вийшов на вулицю не так, як захотілося, а так, як підказала погода? Як ти вирішуєш, що вдягти?

V.  Створення аплікаціїї  “Одягни дівчинку і хлопчика”.

Придумай і намалюй стильний зимовий одяг для дівчинки та xлопчика. Виріж його з тканини та зроби аплікацію. (Можна вирізати з картону дівчинку і хлопчика, а одяг вирізати з тканини).

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Сьогодні я дізнався/дізналася про…      

  Мені було цікаво дізнаватися про…

Я навчився/навчилася…

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Торко Лідія
Додано
29 березня 2022
Переглядів
1432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку