Урок 3 Тема дня: «Чому нам цікаво разом?»
І. Ранкова зустріч «Улюблене заняття мого друга»
• Привітайтеся з учнями, запропонуйте стати в коло й порозмовляти в парах із сусідом, хто поруч зліва, про улюблені заняття, захоплення.
• Попросіть учнів представити не своє улюблене заняття, а заняття свого однокласника – сусіда, похваливши його.
• Вправа продовжується доти, поки всі діти не представлять свого сусіда.
• Подякуйте всім за роботу та попросіть подякувати один одному оплесками.
Узагальніть, що сьогодні будемо розглядати проблему «Чому нам цікаво разом?». Дуже часто нам цікаво тому, що в кожного з нас є свої захоплення.
ІІ. Вправа «Веселка захоплень». Обговорення спільних зацікавлень
• Запропонуйте кожній дитини вибрати кольорову смужку паперу, яка відповідає його / її захопленню.
Наприклад: червоний – конструювання, оранжевий – танці, жовтий – малювання,
зелений – ліплення, голубий – математика, синій – гра на музичних інструментах,
фіолетовий – спів.
• Діти вибирають смужку відповідно до свого захоплення й на килимку викладають веселку.
• Потім діти сідають в навчальні центри / осередки відповідно до своїх захоплень і придумують оригінальну назву групи. Учитель звертається до груп, що об’єдналися довкола осередків, із такими завданнями:
Завданння:
Математичний центр / осередок
Додаток 6
– Розгляньте зображення поїзда. Визначте й назвіть знайомі геометричні фігури, за допомогою яких його утворили.
Центр / осередок конструювання
– Спробуйте себе в ролі конструкторів. Сконструюйте виріб за власним бажанням за допомогою LEGO-конструктора.
Центр / осередок малювання
– Уявіть себе в ролі художників і спробуйте намалювати картину мильними бульбашками.
– У мильний розчин (до води долийте трохи шампуню або мила) додайте акварельної фарби. Колір обирайте на власний розсуд.
– Візьміть соломинку й обережно дмухніть через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.
– Тепер візьміть акварельний папір та легенько прикладіть його зверху до бульбашок. Дайте просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладайте його до бульбашок різних кольорів.
– Придумайте назву своїй роботі.
Центр / осередок ліплення
– Спробуйте зробити картину з пластилінових кульок.
– Спочатку візьміть звичайну пластикову тарілку й нанесіть на неї контур майбутнього малюнка.
– Потім контури заповніть кульковою масою різних кольорів.
– Придумайте назву вашій композиції.
Попросіть продемонструвати результати роботи кожного осередку й оцінити
власні здобутки.
III. Вивчення пісні-руханки «Якщо ти радієш»
• Запропонуйте дітям стати в коло й вивчити цікаву пісню-руханку
«Якщо ти радієш».
• Під музичний супровід діти виконують пісню – руханку. «Якщо весело живеться».
Якщо весело живеться
Якщо ти радієш, що друзі з тобою,
Плесни в долоні тричі: один-два-три.
Якщо ти радієш, що сонце світить,
Хитни головою двічі: один-два.
Якщо ти радієш метелику в полі,
Підстрибни високо двічі: один-два.
Якщо ти радієш дощику,
Присядь на місці двічі: один-два.
Якщо ти радієш веселці у небі,
Тупни ногою двічі: один-два.
Якщо ти радієш, що друзі з тобою,
Плесни в долоні тричі: один-два-три.
V. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон і висловлюють припущення, чому нам цікаво разом (що у нас спільного?).