Урок "Choose your future career"

Про матеріал
Урок з англійської мови для учнів 9 класу. За підручником О.Д. Карпюк. На тему: Choose your future career.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

 

 

 

 

 

 

Розробка

залікового уроку з англійської мови

 на тему:

«Вибір професії. Your future career»

 

 

 

студентки IV курсу 431 групи

заочного відділення

ХНПУ імені. Г.С.Сковороди

Матвійчук Марини Дмитріївни

проведеного в Царедарівському НВК

Лозівської районної ради в Харківській області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2017

Date: 09.03.2017

Time: 12.35-13.20  

Form: 9

Topic: Professions

Subtopic: Choose your future career

Type of the lesson: combined lesson (sub skill: vocabulary; skill: reading)

Objectives: - Practical (to present new vocabulary items, to teach using new vocabulary items in some situations, to improve the students’ abilities to predict the content of the information they are going to read about, to practice reading skills till the lesson);

                   - Educational (to provide information about some kinds of professions in Ukraine, to inform about some skills which need in every kind of profession);

                   - Developmental (to develop memory of students, to develop communicative skills, to develop attention);

                   - Affective (to teach pupils respect other people’s ideas and attitudes).

Equipment: blackboard, chalk, books, Work Books, cards (HO1, HO2, HO3).

 

Procedure

I. The beginning of the lesson

 

1. Greeting

T: Good morning, children!

Ps: Good morning, teacher!

 

2. Warm-up

Бесіда в режимі T→P1→P2→P3.

T: At what age do people usually begin to work in Ukraine?

At what age do people usually retire?

Do women usually work after they get married in our country?

How much do you think a doctor/secretary/driver/lawyer, etc. should be paid a month?

Do you think it is more important to make a lot of money or to enjoy your job?

 

3. Introducing the topic

T: The topic of today’s lesson is a choice of a career. You’ll read a text from which you’ll find out what factors you should consider while choosing a job; besides, today you’ll learn and practice some new words denoting jobs and professions.

 

II. Main part

 

1. Vocabulary presentation

1.1 Presentation

Please, look at your vocabulary list. I will show you the pictures that represent some of these words, which means some kinds of professions. Repeat them after me. Write down the translation if it’s necessary.

Now, look at the card with words. Find and circle the correct variant of the translation of the following words. You have two minutes to do it.

 

Картка для самостійної роботи - HO1.

Find and circle the correct variant of the translation of the following words.

1) attitude

а) схильність            б) ставлення

2) career

а) діяльність             б) кар’єрa

3) employment

а) роботодавець       б) зайнятість

4) unemployed

а) службовець          б) безробітний

5) affect

а) впливати              б) ефект

6) require

а) вимагати             б) вимога

7) available

а) можливий           б) доступний

8) certain

а) певний                б) звичайно

 

1.2 Practice

1) Впр. 5 (с. 150). Учні в групах по троє-четверо обговорюють обов’язки представників різних професій.

T: Read how to use the words career, job, profession, occupation, and complete the sentences in your workbooks.

2) WB, впр. 2 (с. 68). Учні в парах «розшифровують» назви професій. Учитель контролює правильність виконання завдань.

3) WB, впр. 3 (с. 69). Учні самостійно складають речення за зразком і записують їх у робочі зошити. Наприкінці уроку вчитель збирає зошити на перевірку.

1.3 Checking the HW

At home you had to make up the questions to representatives of different professions. Have a minute to revise your remarks and be ready to reproduce them.

 

2. Reading. Впр. 1 (с. 148).

 

1) Pre-Reading Activity.

Етап підготовки до читання. Презентація лексичного матеріалу тексту. Учні отримують картки (НО2), «розшифровують» слова і поєднують їх з відповідними визначеннями. Учитель перевіряє правильність відповідей.

Картка для роботи у групах - HO2.

Unscramble the words and match them with the definitions.

 

1) ordite

A. a person who maintains financial records

2) lerck

B. a person who hears and determines cause in a court of law

3) tloair

C. a person who cuts and styles hair

4) untaccotan

D. a person who does general office work

5) cfhe

E. a person who finds and corrects mistakes in other’s writings

6) reavlt entag

F. a person who prepares meat to be sold to customers

7) uthebrc

G. a person who studies, works in the field of economics

8) ogramprmre

H. a person who arranges travel plans for clients

9) oistnoecm

I. a doctor who treats diseases by performing operations on the body

10) ghtfli andanttte

J. a person who makes or mends clothes

11) sgeonur

K. a person who writes software programs that are used on computers

12) rchtaitec

L. a person who prepares food

13) cepretiontis

M. a person who greets visitors at an office

14) gejud

N. a person who serves food and takes care of passengers on an airline

15) irdresshaer

O. a person who designs buildings

16) nseur

P. a person who takes care of patients

17) sspsonaleer

Q. a person who makes jewellery

18) wjeleerl

R. a person who sells merchandise or services; usually paid by commission

 

Now look at the table. You have a list of words. Match these words to their definitions. Let’s check it!

 

 

2) Reading.

Етап читання. Учні самостійно читають текст і знаходять відповіді на запитання до нього.

3) Post-Reading Activity.

Етап перевірки розуміння змісту тексту.

а) Бесіда за запитаннями до тексту. Учні усно відповідають на запитання на ст. 148. Учитель стежить за правильністю відповідей.

б) Впр. 2 (с. 150). Учні доповнюють речення, користуючись текстом впр. 1 (с. 148), а потім ланцюжком їх читають. Учитель стежить за правильністю речень.

в) Впр. 3 (с. 150). Учні в парах обговорюють подані запитання, а потім ланцюжком висловлюються щодо них. Учитель контролює правильність граматичної будови речень.

 

III. The end of the lesson

 

1. Conclusion

Бесіда в режимі T→P1→P2→P3.

T: What topic did we discuss today? What new words denoting professions have you learned?

2. Giving marks

You worked very well today that’s why each of you will get a mark for your work. Thank you for your work on our lesson! Good luck!

3. Giving HW

At home you should work with exercises 4 and 6, on pages 150-151 in your books.

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
16 січня 2021
Переглядів
1596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку