Урок "Цікава мультстудія"

Про матеріал
Розробку уроку можна використовувати при вивченні тем "Алгоритми" та програмування в Скретч. Діти з задоволенням виконають проект "кіт та піца"
Перегляд файлу

Гном питання 2Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа №80» ДМР

Гном питання 2 

 

 

Гном питання 2 

 

Гном питання 2 

 

 

Гном питання 2 

http://farm4.static.flickr.com/3072/3075207943_b0c1d75047.jpg 

 

Гном питання 2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

                                                    

 

   

 

                            Вчитель інформатики               Полшкова М.І.

Тема. Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі  Cкетч.

Мета:

навчальна: навчити а розрізнятиструктури  повторення в алгоритмах із  життя та навчальної діяльності,вивчати запис структури повторення у вигляді блок-схеми; навчити учнів записувати алгоритм з повторенням у вигляді послідовності команд   виконавця у середовищі Скретч;

виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;

розвивальна:розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем  виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch.

Хід уроку

І. Організація класу.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Посміхнімося гарненько,

Налаштуймось на роботу,

Щоб не було нам турботи.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- У минулому році, ми з вами ознайомилися із командами та виконавцями. Тож зараз давайте пригадаємо дещо.

- Що таке алгоритм?

- Команду можуть виконувати лише живі істоти?

- Як називається той, хто виконує команду?

- Складіть систему команд для виконавця.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми познайомимось із базовими алгоритмічними структурами - структурами повторення.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

Презентація вчителя.

Для чого в алгоритмах використовують структуру повторення?

Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним. Наприклад,

1. Для того щоб наповнити водою діжку місткістю 80 л, маючи десяти літрове відро, потрібно виконувати 8 разів одні й ті самі дії: набрати воду у відро, вилити воду в діжку.

2. Герой твору Марка Твена Том Сойєр мав фарбувати огорожу за ци­клічним алгоритмом: одну й ту саму команду — фарбування стовпчи­ка огорожі — слід повторювати, доки всю огорожу не буде пофарбовано.

3. А щоб вивчити строфу вірша напам’ять, спочатку її читають, а тоді пробують роз­повісти по пам’яті. Якщо це не вдається, то продовжують читати знову — тобто пов­торюють цю дію кілька разів.

Наведені приклади можна подати циклічними алгоритмами, оскільки в кожному з них повторюються деякі дії.

Як можна розрізняти повторення?

Кількість повторень у циклічних алгоритмах може бути або зазда­легідь відомою, або ні, тому розрізняють повторення з визначеною та невідомою кількістю повторень. Якщо кількість повторень заздалегідь не відома, то для припинення циклу задається деяка умова, яка і забез­печує скінченність виконання команд, що повторюються.

Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторю­ватись до досягнення потрібної кількості повторень. Наприклад, ал­горитм побудови квадрата, у якому 4 рази потрібно повторювати дії «намалювати сторону», «повернути за годинниковою стрілкою на 90», можна подати графічно

 

 

 

 

 

 

 

 

Цикл повторення з невідомою кількістю повторень передбачає пе­ревірку деякої умови, як наприклад, в алгоритмі забивання цвяха в дошку.

 

 

 

Припинення виконання команд циклу відбудеться у випадку, коли висловлювання « Цвях не забито» є істинним: цвях можна забивати як з першого чи другого разу, так і через скінченну кількість повторень, аж покн цвях не буде забитий.

Як створити циклічний алгоритм з визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч?

Для створення циклічних алгоритмів а визначеною кількістю пов­торень у середовищі Скретч використовують команда Повторити К, де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу.

 

 

Наприклад, розглянемо алгоритм, за яким виконавець Танцюрист змінюватиме зовнішній вигляд 4 рази з інтервалом 1 секунду:

 

 

 

 

 

 

 

Такий алгоритм можна подати графічно

Поданий алгоритм у середовищі Скретч матиме такий вигляд

 

Як реалізувати цикл із невідомою кількістю повторень у середовищі Скретч?

У разі, коли в алгоритмі кількість повторів заздалегідь не відома, у середовищі Скретч використовують команду Завжди

 

Щоб зупинити виконання команд, розміщених у тілі такого циклу, користувачу слід натиснути кнопку вікна середовища Скретч.

Алгоритм, за яким Танцюрист виконуватиме свій танець, поки не буде натиснута кнопка , можна подати графічно

У середовищі Скретч складений алгоритм можна подати у вигляді програми

Фізкультхвилинка

V. Практичні завдання.

Постановка задачі        розробити мультфільм за поданим сюжетом.

Кухар приготував піцу і чекає гостей. Йому відомо, що кіт Василь любить піцу і якщо знайде її, то з Їсть. Тому кухар постійно перекладає піцу з місця на місце, а кіт Василь її шукає.

Поради до виконання роботи

У проекті використати  головні спрайти: кіт Василь і Піца. Добавити свої спрайти.

Орієнтований вигляд екрана і костюми – образи  спрайта Піца

Поведінкою Кота Василя керує користувач за допомогою клавішей користування курсором.

Спрайт Піца переміщується по сцені у довільному напрямку. Якщо спрайт Піца зустрічає Кота , він передає повідомлення «Обід» і починає змінювати образи (тобто кіт з їдає піцу).Після того як спрайт піца змінив останній  образ, скрипт зупиняється.

 

VI. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу.

 

VIІ. Домашнє завдання: опрацювати параграф підручника,знайти ілюстрації алгоритмів з повтореннями у повсякденному житті та записати у зошит.

 

 

 

doc
Додано
7 березня 2023
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку