Урок "Ціле. Частини цілого"

Про матеріал
Мета: дати уявлення про цілий предмет або групу предметів як єдине ціле, половину, третину та чверть об’єкта або групи об’єктів в процесі гри або імітації життєвих ситуацій.
Перегляд файлу

Розробка уроку з математики

1 клас

Тема уроку «Ціле. Частини цілого»

Змістова лінія «Числа. Дії з числами».

Мета: дати уявлення про цілий предмет або групу предметів як єдине ціле, половину, третину та чверть об’єкта або групи об’єктів в процесі гри або імітації життєвих ситуацій.

Очікувані результати: дитина ділить конкретні об’єкти та групи об’єктів навпіл, на три, чотири рівні частини (яблуко, торт, піца, квадрат, цукерки, зошити тощо) у процесі гри або імітації життєвих ситуацій, описує за допомогою відповідних моделей; демонструє, що таке цілий предмет і його частини: половина, третина, чверть.

Види діяльності: робота з картками «Домалюй половину фігури», «Розстав квіточки у вази»; дві руханки, дидактична гра «Пазл з геометричних фігур», сюжетно-рольова гра «Подаруй букет другові».

  1. Ранкове коло.
  • Вітання (усі діти утворивши коло вітаються)

Треба дружно привітатись:

Добрий день!

Дружно, голосно сказати:

Добрий день!

Вправо, вліво поверніться,

Одне одному всміхніться.

Ще раз дружно привітаймось.

Добрий день!

 

  • Вправа «Приємні побажання»

      Діти сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам праворуч, посміхаються і говорять компліменти.

 

  1. Пояснення нового матеріалу.

      Вчитель демонструє і пояснює дітям на прикладі різних об’єктів та предметів, що ці об’єкти чи предмети можуть бути не тільки цілими, а й ділитися на рівні частини: навпіл (розрізає на дві частини яблуко), на три частини (6 книг розкладає на три полиці), на чотири частини (групу з 8 дітей ділить на 4 менші групи).

 

  1. Практична робота.
  • Картка 1. На запропонованих картках діти домальовують половину квіточки.
  • Картка 2. «Розстав квіточки у три вази порівну». На картці хаотично розташовані квіти і три вази; діти стрілочками показують, до якої вази потрапить кожна квітка.
  1. Рухлива гра «Ми за квітами ходили».

Ми за квітами ходили

В поле за рікою.

Там ромашки і дзвіночки

Ростуть за горою.

Вдалині – червоний знак –

Це ж відомий всім нам мак.

 

  1. Дидактична гра «Пазл з геометричних фігур».

Перед початком гри, діти складають Т-схему разом з вчителем.

1.Отримую завдання;

2.Обираю місце;

3.Відразу працюю;

4.Чекаю вчителя;

5.Розмовляю приватним голосом.

Діти складають пазли з геометричних фігур.

 

  1. Рухлива гра «Волошка, рута, мальва, чебрець».

Діти діляться на чотири групи (волошка, рута, мальва, чебрець) й виконують різні рухливі дії: «Квіточка росте», «Квітку поливаємо», «Квітка розкривається», «Квітка посміхається», «Квітка закривається».

 

  1. Сюжетно-рольова гра «Подаруй букет другові».

Із штучних квітів, що розкладені на килимку, мов на поляні, група дітей (4 групи з попередньої руханки) збирає  букет і дарує іменинникові, умовно обраному в кожній групі.

 

  1. Рефлексія.
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку