Урок "Дані. Пристрої що використовуються для роботи з даними. Поняття пам’яті комп’ютера."

Про матеріал

Мета уроку:

навчальна – ознайомити з призначенням різних пристроїв, використовуваних людиною для роботи з даними; продовжити формувати поняття про основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації; розкрити поняття пам'яті комп'ютера.

розвивальна - розвивати логічне мислення учнів, уважність, уяву;

виховна - виховувати цікавість, допитливість, орієнтувати у виборі майбутньої професії.

Практичні завдання уроку: робота з інтерактивними вправами: «Пристрої для роботи з даними», «Пам'ять комп'ютера».

Вимоги до знань і вмінь учнів:

Учні мають знати:

-взаємозв'язки між поняттями інформація, повідомлення, дані;

-призначення різних пристроїв, що використовуються людиною для роботи з даними;

-що таке пам'ять комп'ютера.

Учні мають вміти:

-наводити приклади пристроїв для роботи з певними даними;

-пояснити взаємозв'язок між повідомленнями та даними.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

 


Тема уроку 3: Дані. Пристрої що використовуються для роботи з даними. Поняття пам’яті комп’ютера.

 

Мета уроку: 

навчальна – ознайомити з призначенням різних пристроїв, використовуваних людиною для роботи з даними; продовжити формувати поняття про основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації; розкрити поняття пам’яті комп’ютера.

розвивальна - розвивати логічне мислення учнів, уважність, уяву;

виховна - виховувати цікавість, допитливість, орієнтувати у виборі майбутньої професії.

 

Практичні завдання уроку: робота з інтерактивними вправами: «Пристрої для роботи з даними», «Пам’ять комп’ютера».

 

Вимоги до знань і вмінь учнів:

Учні мають знати:

  •                   взаємозв’язки між поняттями інформація, повідомлення, дані;
  •                   призначення різних пристроїв, що використовуються людиною для роботи з даними;
  •                   що таке пам'ять комп’ютера.

Учні мають вміти: 

  •                   наводити приклади пристроїв для роботи з певними даними;
  •                   пояснити взаємозв’язок між повідомленнями та даними.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Метод навчання: репродуктивний.

 

Засоби навчання:

  Технічні: комп’ютери, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, доступ до мережі Інтернет.

  Програмні: операційна система Windows 7, програма Power Point, веб-переглядач.

  Наочність: підручники, зошити, навчальна презентація Lesson5-3.pptx, інтерактивні вправи «Пам’ять комп’ютера», «Пристрої для роботи з даними», вінчестер.

Список використаної літератури:

Інформатика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів / H.B. Морзе, O. B. Барна, Київ «Освіта» , 2013;

Інформатика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Й.Я.Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько, Київ «Генеза», 2013.

Усі уроки інформатики. 5 клас: навчальний посібник / Р. І. Лещук,         I. M. Лещук Харків ТОВ «Видавнича група «Основа», 2013.

 

 

План уроку.

 

  1.               Організаційний момент.
  2.               Актуалізація опорних знань.
  3.               Мотивація навчальної діяльності.
  4.               Вивчення нового матеріалу.
  5.               Первинне закріплення і корекція знань.
  6.               Робота з комп’ютером.
  7.               Підсумки уроку.
  8.               Завдання додому та інструктаж про виконання.

 

  1.               Організаційний момент.
  •              Привітання.
  •              Перевірка присутніх.
  •              Перевірка готовності учнів до уроку.

 

  1.               Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  1. Що таке інформаційні процеси? Наведіть приклади
  2. Як людина отримує, зберігає, передає, опрацьовує та шукає інформацію?
  3. Якими пристроями користуються під час роботи з повідомленнями?
  4. Чи використовуєте ви дані на уроках математики?

 

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Людина може виконувати всі інформаційні процеси. Як ви вважаєте, чи потрібні людині помічники для отримання, зберігання, обробки, передавання та пошуку інформації? Назвіть відомі вам пристрої, які здатні виконувати цю роботу. (Відповіді учнів)

Ми живемо в інформаційному суспільстві. Навколо нас існує багато електронних пристроїв. На сьогоднішньому уроці ми маємо більш детально розглянути поняття «дані», ознайомитися з призначенням різних пристроїв, які використовує людина для роботи з даними, познайомитися з пам’яттю комп’ютера.

 

  1.               Вивчення нового матеріалу.

На самому першому уроці ми вже зустрічалися з терміном дані. Тоді ми дали таке визначення: дані – це зрозуміла інформація, яку можна передавати та обробляти. Для більш повного розуміння цього поняття, давайте напишемо в зошит ще одне визначення даного поняття: Дані – це сукупність відомостей, які зафіксовані на деякому носії для збереження, передавання та опрацювання. (Учні записують визначення в зошити)

Давайте розглянемо процес, який щойно відбувся. Я передала вам повідомлення про визначення поняття дані, ви отримали це повідомлення та зберегли його у своїх конспектах. Після цього це повідомлення зберігатиметься у ваших зошитах і ви зможете використовувати його в майбутньому. Наприклад, передасте учням, які відсутні сьогодні на уроці та не отримали даної інформації, також ви зможете скористатися ним при підготовці до контрольної роботи з інформатики. Отже, це повідомлення буде зберігатися, передаватися, опрацьовуватися, тобто братиме участь в інформаційних процесах.

Повідомлення, зафіксовані на певному носії, та подані у вигляді, зручному для передавання і опрацювання людиною або пристроєм, утворюють дані.

В залежності від способу подання інформації розрізняють текстові, числові, графічні, звукові та відеодані. Занотуйте види даних у свої конспекти. (Учні конспектують).

Існують різні пристрої для роботи з даними — телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор, мультимедійний проектор та ін. А особливе місце, звичайно, посідає комп’ютер.

Які з названих пристроїв вам знайомі? (Відповіді учнів)

 

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження.

 

Розглянемо пристрої та їх призначення, а також з’ясуємо, з якими даними вони можуть працювати.

Телефон — це пристрій для передавання звуку на великі відстані за допомогою електричних сигналів. Даними є голос, звук, який в одному телефоні перетворюється на електричні сигнали та передається до другого телефону. Там електричні сигнали знову перетворюються на звук (голос), і його чує співрозмовник.

Диктофон — це портативний прилад для запису й подальшого відтворення усного мовлення. Дані, з якими працює диктофон, — це голос чи інші звуки, що записуються в аналоговому (на касету) чи цифровому форматі (на карту пам’яті).

Факс, або факсимільний апарат — пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії. Документ, що пересилають, теж часто називають факсом. Факс чимось подібний до телефону, але передає зображення, а не голос.

Плеєр (програвач) — це пристрій з автономним живленням, що відтворює звук чи відео. Дані, з якими працюють плеєри — це пісні, ролики чи фільми в цифровому форматі. Записуються вони найчастіше за допомогою комп’ютера.

Калькулятор — невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень, роботи з формулами. Дані для роботи калькулятора вводять за допомогою клавіш, результати обчислень виводяться на екран.

Фотокамера (фотоапарат) — прилад для фіксування зображення на спеціальному носії (фотоплівці або на електронній карті пам’яті).

Відеокамера — це пристрій, призначений для запису рухомого зображення на кіноплівку. Частіше використовують цифрові відеокамери, що записують дані на електронні носії.

Ігрова приставка — це пристрій, розроблений і створений для того, щоб грати у відеоігри. Сучасні ігрові приставки як носії інформації використовують DVD та Blu-ray диски. Можливі також варіанти гри через інтернет.

Мультимедійний проектор – це пристрій, який створює проекцію на великий екран зображень, отриманих з фото-, відеокамери або комп’ютера.

Навігатор – це пристрій, призначений для визначення місця знаходження приймача, для чого використовуються дані, що отримуються із супутника. Крім того, завдяки навігаційним пристроям власник автомобіля може отримати дані про пройдену відстань або, наприклад, про швидкість, а також розрахувати оптимальний маршрут з однієї точки в іншу…

Комп’ютер – найпопулярніший пристрій для роботи з даними. Він може отримувати дані, передавати отримані дані, зберігати їх на спеціальних носіях та опрацьовувати. Також за допомогою програмам, встановленим на комп’ютер ми можемо шукати та знаходити потрібну інформацію. Тобто комп’ютер – це пристрій, який реалізує всі інформаційні процеси з даними. Запишіть це визначення у зошити. (Учні записують)

Найпоширенішим є сьогодні персональний комп’ютер. Персональний, тому що призначений для одночасної роботи на ньому лише однієї людини (персони). Запам’ятайте це, а ще краще запишіть. (Учні пишуть) 

Всі дані комп’ютер зберігає у пам’яті. Більш детально про пам'ять комп’ютера ми поговоримо пізніше. А зараз хочу звернути вашу увагу на основний пристрій для збереження даних в комп’ютері – це накопичувач на жорстких магнітних дисках, його ще називають вінчестер. (Демонстрація вінчестера). Вінчестери розміщуються всередині системного блоку і можуть містити величезні обсяги інформації.

До пам’яті комп’ютера також можна віднести оптичні диски, флешки, карти пам’яті, зовнішні накопичувачі.

На кінець хочу познайомити вас з деякими історичними фактами в історії розвитку електронно обчислювальної техніки в нашій країні.

Перший комп’ютер в Україні було введено в дію у 1950 році під керівництвом Сергія Олександровича Лебедєва. Ві називався МЭСМ (малая электронная счетная машина).

Прототипом персональних комп’ютерів стала розроблена в 1958–1962 роках під керівництвом академіка В.М. Глушкова ЕОМ «Промінь». Вона широко використовувалась у проектних закладах для здійснення розрахунків різноманітних конструкцій, моделювання процесів тощо.

Перший ПК в Україні було створено у 1965 році також під керівництвом Віктора Михайловича Глушкова. Називався він МИР (машина для инженерных расчетов). Для введення та виведення даних використовувалася друкарська машина.

 

  1.               Первинне закріплення і корекція знань.

Розглянь схему та поясни як пов’язані повідомлення, дані та інформація. (Демонстрація схеми на слайді та відповіді учнів)

 

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

 

  1.               Робота з комп’ютером.

Виконання вправ «Пристрої для роботи з даними», «Пам’ять комп’ютера».

 

  1.               Підсумки уроку.

Рефлексія

Закінчіть речення: «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…», «Найцікавішим було…».

 

  1.               Завдання додому та інструктаж про виконання.

Опрацювати §3 та повторити параграфи §1 і §2 підручника. Підготуватися до контрольної  роботи.

 


 


 

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
One-Finger-Move.png
alnzbhyi.png
d2khipdc.jpg
dudekvg3.jpg
ffctrfm6.jpg
fullscreenicon.png
gkjx47we.jpg
helpicon.png
hfoj3tio.jpg
j4g0cqcn.jpg
jeh329rw.jpg
kc0jx3zv.jpg
l6dptp6c.jpg
loading.gif
taskicon.gif
x4r8udwp.jpg
xkd1vcck.jpg
2dl3ptwi.jpg
4kjtzehj.jpg
7rlcece.jpg
arrow.png
ayne1trv.jpg
dudekvg3.jpg
f9edo10j.jpg
ffctrfm6.jpg
fullscreenicon.png
glzku7e5.jpg
helpicon.png
jeh329rw.jpg
kdpfrge.jpg
loading.gif
m9mlzv6r.jpg
nrk3uqos.jpg
taskicon.gif
zip
Додано
26 липня 2018
Переглядів
7028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку