Урок "Де зберігаються історичні пам'ятки"

Про матеріал
Розробка уроку відповідає віковим вимогам до учнів 5-го класу з використанням різноманітних форм роботи, елементами підготовчої та експериментальної роботи учнів. Це допомагає формувати уміння та навички, що розвивають критичне мислення, сприяють соціально-емоційному розвитку учнів, умінню взаємодії та інформаційної грамотності дітей.
Перегляд файлу

      Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради  

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №41

 

 

 

 

Розробка уроку з курсу   «Історія України»  у 5 класі

 

                    «Де зберігаються історичні пам’ятки»

 

 

                                                                   Вчителя історії

                                                                   Криворізької загальноосвітньої школи

                                                                   І-ІІІ ступенів №41

                                                                   Терещенко Антоніни Григорівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Кривий Ріг

                                                          2020

 

Тема.            Де зберігаються сторичні пам’ятки

Очікувані результати

Після цього уроку учні мають:

  • розуміти: як і де зберігають історичні джерела (музей, архів, бібліотека, історико-архітектурний заповідник);
  • знати: поняття «речове джерело», «археологія», «писемне джерело», «музей», «архів», «реставрація»;
  • дізнатися: із якою метою створюють архіви, музеї, бібліотеки та як вони працюють.

                           

                                      Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

Повідомлення теми та цілей уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 «Мозковий штурм»

1. Назвати основні групи джерел вивчення історії.

2. Привести приклади предметних пам’яток вивчення історії.

3. Яка наука дає речові джерела ?

4. Які інші назви мають речові джерела?

5. Де вони зберігаються?

6. Приведіть приклади писемних джерел вивчення історії.

7. Які найдавніші види письма ви знаєте?

8. Які джерела вивчення історії називають усними і чому?

9. Приведіть приклади усних джерел вивчення історії.

10. Які джерела є найбільш достовірними для вивчення найдавнішої історії України?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Гонка за лідером»

1. Кого називають археологами?

2. Де зберігаються та вивчаються історичні пам’ятки?

3. Назвіть, які музеї є у вашому місті? Які з них ви відвідували?

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

1.Повідомлення учнів

Учні, які підготували повідомлення, розповідають про українського археолога Вікентія Хвойка та його визначне відкриття.

2. Розв’язати хронологічну задачу.

Вікентій Хвойка відкрив Трипільську культуру у 1896 році, а собор Святої Софії у Києві збудували у 1037 році. Яка подія відбулася раніше і на скільки раніше?

 

Вчитель.

 Для того, щоб люди могли побачити надбання минулого, створюють спеціальні установи – музеї. Термін «музей» походить від давньогрецького слова «мусейон», тобто місце, присвячене музам. Перший музей було створено у Александрії Єгипетській понад 2 тисячі років тому.  Перший музей старожитностей в Україні було відкрито у 1810 році у Феодосії. А найбільшим музеєм нашої країни є Національний музей історії України у Києві, де зберігається понад 600 тисяч експонатів.

Робота з історичними поняттями:

музей – культурно-освітній заклад, призначений для вивчення, збереження й використання пам’яток матеріальної спадщини;

реставрація – відновлення пам’яток, історичних джерел для подальшого збереження;

архів – установа, що здійснює приймання, опис і зберігання документів.

 

Гра «Відгадай, яке письмо з’явилося раніше?»

C:\Users\Саня\Desktop\фото на докум\4.jpgC:\Users\Саня\Desktop\фото на докум\hieroglyphic-egyptian-wall.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Саня\Desktop\фото на докум\7.jpgC:\Users\Саня\Desktop\фото на докум\10.jpg

 

 

 

 

 

Вчитель.

 Діти, а скажіть будь-ласка, чому для збереження документів створено архіви? Чого боїться папір?

(Заздалегідь учні повинні були з’ясувати, чого боїться папір та провести невеличкий експеримент:

  • намочити лист паперу (деформація);
  • покласти кольоровий аркуш з текстом під сонячне проміння (вигоряння)…

Учні доходять висновку, що паперу шкодять, насамперед, вода, сонце, вогонь.

 

Вчитель.

 Предметні джерела з вивчення історії знаходяться у музеях. За своїм призначенням музеї поділяють на історичні, археологічні, краєзнавчі, природничі, літературні, мистецькі, етнографічні, технічні, тощо.

 

Самостійна робота з підручником.

З тексту підручника с. 46-47 учні самостійно  дають відповіді на питання

  1. Що таке бібліотека?
  2. Яка бібліотека є найстарішою, а яка найбільшою  в Україні?
  3. Чому Центральна наукова бібліотека АН України ім. В.Вернадського вважається найбільшою в Україні?

 

 

Гра «оплески» (суть гри  полягає в тому, що учні повинні плескати в долоні тільки в тому випадку, якщо слово або термін звучали протягом уроку):

археологія, архів, легенда, бібліотека, експозиція, трипільці, кераміка, нумізматика, реставрація, піктограми, Київ, папірус, пергамент, книга.

 

V. Узагальнення та систематизація знань

Вправа «Перевір себе».

1. Завершіть речення: «Історичними джерелами можуть бути…»

2. Що знаходять археологи?

3. Навіщо люди створюють музеї?

4. Поясніть, чому історичні джерела називають «слідами минулого» або  

   «мимовільними свідками часу»?

5. Підберіть синонім до слова «музей».

 

V. Домашнє завдання

1.Опрацювати § 8 підручника.

2. Відповідати на питання в кінці параграфа.

3. Принести фото із сімейного альбому та скласти короткий опис людини або  

   події, зображеній на фото.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
30 січня 2020
Переглядів
777
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку