Тема уроку: Урок-дебати на уроці історії України на тему: «Виправдати чи засудити розгортання «революції на граніті» 2-17 жовтня 1990 року?» (11 клас)
Мета уроку: навчитися аналізувати історичні події, явища та причини розгортання революції; вчитися формулювати, висловлювати та доводити власну точку зору; вчитися працювати у команді; набуття комунікативних здібностей; виховна мета уроку – прививати любов до Батьківщини і рідної історії;
Тип уроку: урок – дискусія
Обладнання: зошити; ручки; таймер; дошка; маркери;
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія; українська література;
Структура уроку
1. Організаційний момент 1 хв.
2. Повідомлення теми та завдань уроку 2 хв.
3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 2 хв.
4. Повідомлення правил дебатів та поділ учнів на дві команди 5 хв.
5. Проведення дебатів 30 хв.
6. Підбиття підсумків дебатів 3 хв.
7. Повідомлення домашнього завдання 2 хв.
Хід уроку
-
Організаційний момент
-
Привітання;
-
Перевірка присутності учнів;
-
Повідомлення теми та завдань уроку
Тема уроку: Урок-дебати на уроці історії України на тему: «Виправдати чи засудити розгортання «революції на граніті» 2-17 жовтня 1990 року?»
Завдання уроку:
-
Подискутувати на тему причин, перебігу та результатів «революції на граніті», що відбулась у жовтня 1990 р.;
-
З’ясувати результати і наслідки революції;
-
Навчитися висловлювати та доводити власну точку зору;
-
Навчитися роботі в команді;
-
Вдосконалити комунікативні навички;
-
Виховне завдання уроку – прививати учням любов до Батьківщини, своєї історії та цікавість до історичних явищ, подій та процесів;
-
Мотивація навчальної діяльності
На уроці ми спробуємо виправдати чи засудити організаторів та учасників так званої «революції на граніті» 1990 року: подискутуємо про причини, перебіг та наслідки революції для державотворчого процесу в Україні. Буде точно цікаво і пізнавально!
-
Повідомлення правил дебатів та поділ учнів на дві команди.
Вчитель повідомляє правила (3 хв.):
-
Клас ділиться на дві команди (вчитель ділить порівно команди)
-
Одна команда має виступати «за виправдання» , інша – “засудження”.
-
Для підготовки аргументів командам дається 5 хв.
-
Після того, як аргументи готові, кожна команда виставляє свого спікера, котрий буде захищати аргументи своєї команди; на виступ дається по 3 хвилини для кожної команди;
-
Після виступів, команди мають час на контраргументи (2 хв.)
-
Виступають наступні (вже інші) спікери з контраргументами ( їхнє завдання – заперечити аргументи суперників), час для виступу – 3 хвилини.
-
Наступний етап – підготовка висновків та доведення своїх аргументів, час підготовки – 2 хвилин.
-
Виступ спікерів для висновку – 2 хвилин.
-
У кінці вчитель підводить підсумки дебатів (2 хв.)
-
Проведення дебатів згідно правил гри.
-
Підбиття підсумків дебатів.
-
Вчитель ставить оцінки найактивнішим учням; (для цього учитель спостерігає за працею учнів)
-
Повідомлення домашнього завдання: підготувати презентацію про одного з лідерів державотворчого процесу в Україні на початку 1990 рр. (на вибір учня)