Конспект уроку з покроковим супроводом презентації та використанням інтернет ресурсу Learningapps, де розміщені тестові завдання для закріплення вивченого матеріалу з теми "Державні символи України"
Я і Україна
Тема: Державні символи України.
Мета: формувати уявлення учнів про Україну як незалежну державу, розширити уявлення учнів про державні символи України; розвивати уміння аналізувати отриманні знання, вибирати суттєве, головне, використовувати сервіс LearnengApp для закріплення знань учнів; виховувати любов і повагу до своєї країни.
Обладнання: презентація до уроку, аудіозапис фізкультхвлинки, відеосюжет кліп на пісню «Моя Україна», аудіо запис гімну України, виставка енциклопедій про Україну, творчі роботи дітей «Мій прапор», гра «Символи України» https://learningapps.org/4583177, вікторина «Державні символи України» https://learningapps.org/display?v=p4oprtvij18.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилині Бог обернувся, сказавши. Що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього, запропонував їм чорну землю «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки (слайд 3,4), озера (слайд 5), ліси (слайд 6,7), степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.»
На кожну відповідь загадки відкривається частинка карти України.(слайд 9)
Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати.
(слайд 10, 11) (Герб)
Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.
(слайд 12, 13) (Прапор)
По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно.
(слайд 14, 15) ( Гімн)
Проливала дрібні сльози
молода дівиця.
Полоскала довгі коси
у чистій водиці. (Верба)
(слайд 16,17)
Як прийде весна в садочок —
до лиця білий віночок,
ну а восени цій кралі
приглянулися коралі. (Калина)
(слайд 18,19)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про державні символи України, дізнаємося коли вони з’явилися і що означають, адже Україна – це наша Батьківщина і ми повинні знати по неї якомога більше.
IV. Вивчення нового матеріалу.
А) Вірш розповідає напам’ять учень.
Синьо-жовтий прапор України –
Це безхмарне небо, синє-синє,
А під небом золотіє нива,
І народ – і вільний, і щасливий.
Прапор, як святиню, любі діти,
Треба шанувати й боронити.
Прапор – символ нашої держави,
Він для всіх ознака сили й слави.
Б) Визначення кольорової гами прапора. (слайд 22)
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви (слайд 23, 24), колір хліба (слайд 25), зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця (слайд 26, 27), без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
(Слайд 28) Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба (слайд 29, 30). Це колір води (слайд 31, 32), без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру. (слайд 33, 34)
В) Зустріч з державний прапором (слайд 35)
- Державні установи і посольства (слайд 42-43);
- присяга військових (слайд 40-41);
- морський флот (слайд 44);
- спортивні змагання (слайд 35 – 39)
- світові перемоги – конкурси;
Г) Історія виникнення першого прапора.
Однак самі прапори існують з давніх часів. Їх використовували під час бойових дій для того, щоб визначити місцеположення командування.
У дуже давні часи прикрашені жердини пристосовували як прапори. Давні греки використовували як прапор звичайну зброю або моток тканини з якою-небудь буквою, підняту на жердину. Перший матер'яний прапор винайшли в Давньому Римі: він являв собою квадратне полотнище на поперечині, яка кріпилася на кінці списа.
День державного прапору 23 серпня 2004 року (слайд 45)
У жовтні 1848 року Головна Руська Рада у Львові ухвалила за остаточний символ українського народу жовто-синє сполучення кольорів прапора. (слайд 46)
Основою для нашого прапору стало сполучення кольорів яке використовувалося ще за часів Галицько-Волинського князівства у ХІІ – ХІІІст. У князівстві прапор: на синьому тлі зображення лева, і герб мав досить схожий вигляд. (слайд 47)
Д) Прапорний етикет (слайд 48)
Е) Творче завдання.
«Мій прапор» Намалювати прапор, який би ви запропонували для нашої України. (виставка дитячих робіт).
V. Фізкультхвилинка «Жити і дружити» (слайд 49)
VІ. Продовження роботи над темою уроку.
1. Державний символ герб. (Слайд 50)
А) Герб – це знак, своєрідний ключ до історії сім’ї міста, національного утворення держави.
Затверджений 19 лютого 1992 року
Число „три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов. (Слайд 51)
Б) Перегляд історії становлення гербів – як печатка за часів Київської Русі, видозміни гербу.
Видозміни гербів (слайд 52)
Печатка за часів Святослава Ігоровича (слайд 53)
Монета за часів Ярослава Мудрого(слайд 54)
Державна печатка за часів Скоропадського початок ХХ ст.. (слайд 55)
Проект герба української держави (слайд 56)
Сучасна монета (слайд 57)
Великий герб України (слайд 58)
В) Великий герб України довгий час розроблявся, але до сьогодні не затверджено.
2. Державний гімн.
А) Вірш (слайд 59)
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна,
Хай всюди чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги.
Б) Автори гімну. 6 березня 2003 прийнято закон “Про гімн України”
(Слайд 60) Автор слів Павло Платонович Чубинський(1839 - 1884) ПОЕТ, ФОЛЬКЛОРИСТ
(Слайд 61) Композитор Михайло Михайлович Вербицький (1815 - 1880 ) УКРАЇНСЬКИЙ КОМПОЗИТОР, СВЯЩЕННИК, ДИРИГЕНТ
В) Прослуховування гімну.(Слайд 62)
Г) Гра «Добери добери ознаку» яким є наш гімн (слайди 63-70)
Г - героїчний
І – індивідуальний, історичний
М – мелодійний, молодий
Н - незалежний, національний
А) Завдання І рівня. Вікторина «Державні символи України» https://learningapps.org/display?v=p4oprtvij18
Б) Завдання ІІ рівня гра «Символи України» https://learningapps.org/4583177
- Пропоную розподілити запропоновані символи на дві колонки.
VІІ. Підсумок уроку.
- Які державні символи ви запам’ятали?
- Як називається наша країна? Хто є ми як громадяни України?
- Якими є ми, українці?
Ділові, немов американці,
Пристрасні, неначе мексиканці,
І співучі, наче італійці,
І розсудливі, немов оті англійці,
як китайці, дуже працьовиті,
Винахідливі, такі талановиті,
Може, навіть трохи скупуваті,
Та душею щедрі і багаті.
А також веселі та гостинні
(в цьому, мабуть, схожі на грузинів).
Як цигани, трохи галасливі,
Інколи хитрющі та кмітливі,
Як французи, дуже емоційні,
Чуйні, і ласкаві, експресивні.
Наче німці, здібні і практичні,
Ніби чехи, милі, симпатичні.
Як ніхто, завзяті і дбайливі,
І дотепні, й мудрі, й жартівливі,
А іще міцні, сміливі, дужі,
До чужого горя не байдужі.
Ще – охайні, чемні, незрадливі,
А до того всього – ще й вродливі!
Ось такі з тобою ми, земляче…
І терплячі, надто вже терплячі…
- Запрошую вас на завершення уроку здійснити мандрівку чарівними куточками нашої країни. Перегляд кліпу «Україна» К.Бужинська (слайд 71)
VІІІ. Домашнє завдання. С. 111 – 112, намалювати прапор для нашої країни.
|
|
||
|
|
||
|
|
1